ارسالها: 209
موضوعها: 71
تاریخ عضویت: دي 1394
سپاسها: 21
102 سپاس گرفتهشده در 60 ارسال
سلام 2 تا سوال داشتم.من تازه با کانستراکت2 آشنا شدم.داشتم فیلم های آموزشی نگاه میکردم که یک بخش که مربوط به استقلال از نرخ فریم بود رسیدم فایلش فقط صوتی بود و تصویری نبود اصلا متوجه نشدم لطف میکنید یکیتون توضیح بدید چطوری کاراکترم رو یا سایر چیزای متحرک بازیمو مستقل از نرخ فریم کنم؟
سوال دومم اینکه تو بازی ها مثل حریم و... وقتی روی یک چیز کلیک میشه یک زیرنویس فارسی اون پایین نشون میده یا دیالوگ های بازی و ... چطوری میتونم اینجوری زیرنویس بذارم؟
ممنون
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
سوال 1 در بخش اسپرایت ادیتور شما می توانید نرخ پخش فریم های انیمشن رو تعیین کنید و یا می تواتید درنگ مابین دو فریم رو مشخص کنید.
سوال 2 : اگر زیر نویس می خواهی در لایه پنل یک شی متنی که بتوان خواند . افزوده کنید.
در بخش رویداد . رویداد کلیک شدن روی اسپرایت رو انتخاب می کند در بخش اکشن set text رو برابر با یک متن می کنی.
حال اگر می خواهی بعد از چند ثانیه متن ناپدید شود یکه وقفه سپس اکشن پنهان کردن
ارسالها: 701
موضوعها: 24
تاریخ عضویت: خرد 1394
مکان: شیراز
سپاسها: 753
626 سپاس گرفتهشده در 365 ارسال
اگر دلتاتایم نزارید رو دستگاه های مختلف ممکنه دیرتر یا زودتر اجرا بشه ( با توجه به قدرت پردازش دستگاه )
ولی اگر در دلتا تایم ضرب کنید دقیقا در همون ثانیه مورد نظر اتفاق میفته
! KEEP CALM AND LOVE CONSTRUCT 2
آرام باش و به کانستراکت 2 عشق بورز !
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
البته این بستگی داره که نرخ فریم مشخص نباشد. ولی در کانستراکت این ثابت است و حداکثر 60 است. و هرچند هم توانایی سخت افزار بالا هم باشد تاثیری ندارد. و بیکار می ماند. اگر کمینه وبیشنه در یک عدد باشد . دیگه دلتا تایم کاربردی ندارد. ولی اگر ثابت نشود بستگی به توانایی سخت افزار که می تواند در هر هر ثانیه چند فریم ایجاد کند . باعث تند تر اجرا شئن بازی می شود.
اما کانستراکت ایم مقدارها ثابت و 60 است