(1394/12/12، 11:58 عصر)kamran_cn نوشته است: تست کردم مشکل واسه گرافیک بود. چطور گرافیک رو بهینه کنم که کیفیت زیاد پایین نیاد
سلام، در بخش edit image اسپرایت ها image format رو انتخاب کنید(نماد آن به شکل یک مربع سیاه بر روی مستطیل سفید است)تمام تصاویر به صورت پیشفرض در کانستراکت با فرمت png-32 ذخیره میشوند. شما میتوانید تصاویر و انیمیش های خود رو که دارای transparent (پس زمینه بی رنگ) هست را به روی png-8 قرار دهید کافی است از لیست باز شو (فرمت) در پنجره image format آن را انتخاب کنید.png-8 برای موبایل ها و تبلت ها که صفحه نمایش کوچکتری از رایانه ها دارند مناسب هست و افت کیفیت محسوسی ایجاد نمیکند.در عوض 2 تا 3 برابر از یک تصویر با فرمت32 -png حجم کمتری ایجاد میکنند.
برای تصاویر غیر شفاف و آن دسته از تصاویری که کانل آلفا(همان transparent) ندارند(معمولاً بکگراندها)، انتخاب فرمت jpeg بهترین است و صد در صدر برای این دسته از تصاویر تغییر فرمت پیشنهاد میشود.فرمت jpeg با quality 75 انتخاب مناسب و بسیار کم حجمی هست(ده ها برابر کمتر از png-32) که برای اینگونه تصاویر باز هم افت کیفیت خیلی زیادی مشاهده نخواهید کرد.(در صورت ضرروت quality 100 قرار دهید که آن هم خوب است و صد در صد بهتر و بسیار کم حجم تر از png-32 برای تصاویر غیر شفاف هست)
لیست باز شو apply this setting to و گزینه های آن:
this frame : تغییرات تنها بر روی فریم انتخابی صورت میپذیرد.
this animation : تغییرات تنها بر روی انیمیشن انتخاب شده صورت میپذیرد.
all animations : تغییرات بر روی تمامی انیمیشن های یک اسپرایت اعمال خواهد شد.
entire project : تغییرفرمتی که بر روی فریم جاری انجام میدهید بر روی تمامی اسپرایت ها پروژه جاری نیز اعمال خواهد شد.
فقط یک نکته تغییر فرمتی که بر روی تصاویر انجام میدهید تنها در خروجی های اصلی(اندروید، رایانه، html5 و غیره) اعمال میشود و قابل مشاهده هست و بر روی خروجی خود کانستراکت(فرمت caproj و capx) هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد و تمامی تصاویر بلا استثنا در این حالت با همان فرمت png-32 ذخیره و save میشود.
البته با اعمال این روش عملیات خروجی کمی طولانی تر میشود،اما می ارزد و روش بسیار مناسبی هست حتماً امتحان کنید من با استفاده از این روش و با اعمال این تغییرات، یک پروژه را که
در حالت معمولی حجمی حدود 40 مگابایت پیدا میکرد حجم آن را به 10 مگابایت رساندم! بر روی پرفورمنس بازی نیز تاثیر گذاراست و پرفورمنس بهتر و بالاتری خواهید داشت،بعلاوه آیتم ها بیشتری میتوانید وارد پروژه کنید و با محدودیت کمتری نیز مواجه میشوید.
یک توصیه دیگر تا فراموش نکرده ام برای کمتر شدن حجم سعی کنید صداها رو به فرمت ogg و با رنج quality 46 kbps ذخیره کنید(تغییر فرمت دهید) هر چند هنگام import صدا، کانستراکت پائین ترین نرخ را 96 kbps نشان میدهد اما اگر صدا ی شما 40 kbps باشد حتماً اعمال خواهد شد در نتیجه حجمی نصف نرخ 96kbps دست پیدا میکنید که افت چندان محسوسی هم از تظر کیفیت مشاهده نمیکنید.
موفق باشید...