ساخت جاده توسط کانستراکت
#1
چگونه یک جاده از کنار برای یک بازی رکوردی بسازیم که پستی و بلندی هایش هیچ وقت تکراری نباشد. نیاز است سیستم بصورت خودکار در هر بار بازی جاده را random طراحی کند. ما می توانیم بصورت عادی حدود 20 تا جاده طراحی کنیم اما نیاز است که کاربر با جاده ها آشنا نشود و اصلا جاده باید برای یک بازی رکوردی نا محدود باشد. چگونه می توان بازی را با کانستراکت 2 طوری طراحی نمود که خود بازی بصورت اتوماتیک در شروع هر مرحله جاده را طراحی کند. بنده این را می دانم که سیستم نیاز به عکس جاده سر بالایی ، سر پایینی ، نا هموار و صاف را نیاز دارد و منظور من این است که کانستراکت 2 این عکس ها را رندوم پشت هم بزارد ( جاده نا محدود باشد ) که بازی صورت جالب و جذابی به خود بگیرد اما چطور؟


همانند بازی جذاب سالار و Hill Climb Racing .
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام.

تو بازی سالار و Hill Climb Racing هم ظاهرا جاده ها از قبل درست شدند.
هر چند به نظرم میرسه که با استفاده از روشی که بازی فلپی برد، ستون های اتفاقی درست میکنه، میتونین جاده های اتفاقی درست کنین.

کمی با سورس فلپی برد که داخل خود کانستراکت هم هست، کار کنین ، ببینین به جایی میرسین.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#3
(1395/4/13، 12:03 عصر)mostafanastary نوشته است: سلام.

تو بازی سالار و Hill Climb Racing هم ظاهرا جاده ها از قبل درست شدند.
هر چند به نظرم میرسه که با استفاده از روشی که بازی فلپی برد، ستون های اتفاقی درست میکنه، میتونین جاده های اتفاقی درست کنین.

کمی با سورس فلپی برد که داخل خود کانستراکت هم هست، کار کنین ، ببینین به جایی میرسین.

39 39 39 39 39
یک بازی رکوردی باید نامحدود باشد. جاده را هم چقدر هم بسازیم باید نامحدود شود و اگر مثلا پی آ پی تکرار شود کاملا می شود متوجه شد که این جاده  همان جاده دو دقیقه پیش است ولی هیچ کدام از باری های ذکر شده همچین احساسی را به من نوعی ایفا نمی کنند. این موضوع 100% یک قاعده دارد. نه فقط برای کانستراکت حتی بلکه برای یونیتی و ....
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
عرض کردم که!
یکی از روش های انجام این کار، ایجاد زمین به روش ایجاد ستون در فلپی برد هست.

بله ، در یونیتی هم هست، اما شما با کانستراکت میخواین بسازین،

قاعده کلی ، چیزی که به ذهن من میرسه اینه که:
شما جاده هایی با شیب های مختلف باید داشته باشین، و یه سری آبجکت، همینطور بعد در واقع، ماشین بازی شما، به جلو حرکت نمیکنه و بلکه زمین هست که داره میاد سمتش، البته با توجه به گاز و دنده و ترمز ماشین.

آبجکت ها رو هم مثلا با استفاده از choose یا random میتونین در طی مسیر بذارین و یه مسیر نامحدود کاملا متفاوت ایجاد کنین.

البته پیاده سازیش نیاز به کمی تجربه در کانستراکت داره،
اگه تازه شروع کردین، حتما از مثال های کانستراکت و سورس های آماده، و آموزش های دوستان و مشکلات و پاسخ ها، استفاده کنین.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 228 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 175 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,586 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: