ارسالها: 15
موضوعها: 5
تاریخ عضویت: خرد 1395
سپاسها: 6
2 سپاس گرفتهشده در 2 ارسال
چگونه یک جاده از کنار برای یک بازی رکوردی بسازیم که پستی و بلندی هایش هیچ وقت تکراری نباشد. نیاز است سیستم بصورت خودکار در هر بار بازی جاده را random طراحی کند. ما می توانیم بصورت عادی حدود 20 تا جاده طراحی کنیم اما نیاز است که کاربر با جاده ها آشنا نشود و اصلا جاده باید برای یک بازی رکوردی نا محدود باشد. چگونه می توان بازی را با کانستراکت 2 طوری طراحی نمود که خود بازی بصورت اتوماتیک در شروع هر مرحله جاده را طراحی کند. بنده این را می دانم که سیستم نیاز به عکس جاده سر بالایی ، سر پایینی ، نا هموار و صاف را نیاز دارد و منظور من این است که کانستراکت 2 این عکس ها را رندوم پشت هم بزارد ( جاده نا محدود باشد ) که بازی صورت جالب و جذابی به خود بگیرد اما چطور؟
همانند بازی جذاب سالار و Hill Climb Racing .
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
سلام.
تو بازی سالار و Hill Climb Racing هم ظاهرا جاده ها از قبل درست شدند.
هر چند به نظرم میرسه که با استفاده از روشی که بازی فلپی برد، ستون های اتفاقی درست میکنه، میتونین جاده های اتفاقی درست کنین.
کمی با سورس فلپی برد که داخل خود کانستراکت هم هست، کار کنین ، ببینین به جایی میرسین.
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
عرض کردم که!
یکی از روش های انجام این کار، ایجاد زمین به روش ایجاد ستون در فلپی برد هست.
بله ، در یونیتی هم هست، اما شما با کانستراکت میخواین بسازین،
قاعده کلی ، چیزی که به ذهن من میرسه اینه که:
شما جاده هایی با شیب های مختلف باید داشته باشین، و یه سری آبجکت، همینطور بعد در واقع، ماشین بازی شما، به جلو حرکت نمیکنه و بلکه زمین هست که داره میاد سمتش، البته با توجه به گاز و دنده و ترمز ماشین.
آبجکت ها رو هم مثلا با استفاده از choose یا random میتونین در طی مسیر بذارین و یه مسیر نامحدود کاملا متفاوت ایجاد کنین.
البته پیاده سازیش نیاز به کمی تجربه در کانستراکت داره،
اگه تازه شروع کردین، حتما از مثال های کانستراکت و سورس های آماده، و آموزش های دوستان و مشکلات و پاسخ ها، استفاده کنین.