sبرای ذخیره موقعیت در چند مکان باید چند نکته توجه داشته باشد.
یک نام مثل x برای محور ایکس شی در وب استور انتخاب می کنی و بایک متغییر عددی ادغام می کنی مثلا اگر متغییر مقدرش صفر شد نام کلید می شود x0 همین کار رابرای y و متغییر های دیگر که می خواهی مقدارش آندو شو د را انجام می دهی.
حالا باید تغییرات را ذخیره کنی
حالتی را که می خواهی تغییرات ذخیره شود را در کاندیشن و رویداد انتخاب می کنید مثلا هنگامی که شی شما حرکت ومتوقف و مختصات فعلی با مختصات جدید متفاوت باشد.
سپس در قسمت اکشن تمام متغیرهای که می خواهی با اندو به حات اولیه بر گردد را در این رویداد در وب استور ذخیره میکنی نحوه ذخیره مطابق فرمول روبه رو
کد:
نام متغییر&"نام کلید در وباستور"
"x_player" & indexs
و در آخر به متغییر ایندکس یک واحد اضافه میکنی.
کاربرد ایندکس چیست. در واقع با اینکار شما کلیدهای مختلفی و با معنادار می سازی مثل x1 x2 , .... یکجوری آرایه را پیاده سازی می کنی.هر کلید با ایندکس یک مختصات را ذخیره می کند. در واقع شما آندو با چند حالت برگشت می سازی.برای اینکه تعداد کلید ها زیاد نشود می توانی حداکثر کلید را تعریف کنی که مثلا تا 100 مورد را ذخیره کند.
در مورد دکمه آندو هم
ابتدا یک واحد از ایندکس کم کرده سپیس محتوای وب استور را در متغیرهایتان می ریزی. وتعیین می کنی که اگر کوچکتر از 0 شد دیگر عملیات آندو را انجام ندهد.
اگر خود این نرم افزار دفت کرده باشی با هر تغییری که کاربر انجام می دهد آنرا در یک پشته ذخیره می کنه. با استفاده از پشته کار برنامه نویس خیلی راحت می شود در پشته آخرین تغییرات به بالای پشته ذخیره می شوند و هنگام دکمه آندو را فشار می دهی تغییراتی که در بالای پشته است فراخوانی می شود. به همین سادگی است