کاستی های کانسراکت
#1
مهمترین کمبود این انجین نداشتن دامنه برخورد است.
این یعنی چه :دامنه برخورد شما می توانید قلمرو برخورد را برای شی تعیین کنید . مانند اگر شما کارکتری دارید که به هر قسمت آن برخورد کند یک اکشن اجرا شود. کانسراکت چنین قابلیتی ندارد و مجبورید به کمک اسپرایت اضافی و کمکی این کار را شبیه سازی کنید . که اینکار دردسر خودش را دارد و  باعث کاهش کیفیت و باگ هایی در بازی می شود.
دامنه برخورد می توان در هنگام اسپرایت تعیین کرد . در اسپرایت فقط می توان چارچوب برخورد را مشخص کرد. اگر چنین قابلیتی در این انجین بیافزاید کار برنامه نویسان ساده تر و کیفیت کاریشان بیشتر می شود. با داشتن دامنه برخورد ، برخود به سه زیر مجموعه درون ، بیرون و مرز تقسیم می شود . می توان از این سه زیر مجموعه برای کنترل اشیا استفاده کرد. 
دامنه برخورد را می توان طراحی کرد . کافی است یکسری شکل هندسیه اولیه در هر قسمت اسپرایت قرار بدهیم. مثلا دایره برای سر کارکتر و چهار گوش ها برای بدن کارکتر.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: keyhan
#2
سلام من تازه به انجمن آشنا شدم میشه با کانستراک یک بازی ساخت که فقط اول شخص داشته باشه بدوو با کشیدن انگشت کاری کنیم که به موانع برخورد نکنه یه جور بازی هیجانی شبیه دوندگان مترو که صفحه نمایش گوشی فقط افقی اجرا بشه و با اضافه شدن امتیازات بتونه وسایل و اشیا خریداری کنه
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#3
قطعا میشه چنین بازی را طراحی کرد ولی به سبک دو بعدی
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
(1393/12/1، 02:02 صبح)mehrdad.ch نوشته است: مهمترین کمبود این انجین نداشتن دامنه برخورد است.
این یعنی چه :دامنه برخورد شما می توانید قلمرو برخورد را برای شی تعیین کنید . مانند اگر شما کارکتری دارید که به هر قسمت آن برخورد کند یک اکشن اجرا شود. کانسراکت چنین قابلیتی ندارد و مجبورید به کمک اسپرایت اضافی و کمکی این کار را شبیه سازی کنید . که اینکار دردسر خودش را دارد و  باعث کاهش کیفیت و باگ هایی در بازی می شود.
دامنه برخورد می توان در هنگام اسپرایت تعیین کرد . در اسپرایت فقط می توان چارچوب برخورد را مشخص کرد. اگر چنین قابلیتی در این انجین بیافزاید کار برنامه نویسان ساده تر و کیفیت کاریشان بیشتر می شود. با داشتن دامنه برخورد ، برخود به سه زیر مجموعه درون ، بیرون و مرز تقسیم می شود . می توان از این سه زیر مجموعه برای کنترل اشیا استفاده کرد. 
دامنه برخورد را می توان طراحی کرد . کافی است یکسری شکل هندسیه اولیه در هر قسمت اسپرایت قرار بدهیم. مثلا دایره برای سر کارکتر و چهار گوش ها برای بدن کارکتر.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـفکر کنم با اضافه کردن Image point در جاهای مختلف آبجکت .یا با فرمان is overlapping at offset بشه 
 

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
با اضافه کردن Image Point و استفاده از کاندیشن Pick overlapping point سیستم می‌شه این کارو کرد.
معجزات طبیعت هایی هستند که با آن‌ها مأنوس نشده‌ایم
و طبیعت معجزه‌ایست که با آن انس گرفته‌ایم
علی صفایی حائری
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
آیا با روش بالا چند بخش از اسپرایت را پوشش می دهد یا خیر ،
  پاسخ


 سپاس شده توسط: keyhan
#7
با این کار می‌تونید بررسی کنید که آیا یک شیء، در حال برخورد به ایمیج‌پوینتی خاص از شیء دیگه هست یا نه.
معجزات طبیعت هایی هستند که با آن‌ها مأنوس نشده‌ایم
و طبیعت معجزه‌ایست که با آن انس گرفته‌ایم
علی صفایی حائری
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
کاستی در رویداد برخورد. این انجین سه ویژه رویداد برخورد کم دارد.
1- دامنه برخورد
2- تندی برخورد
3- کننده برخورد.
دامنه برخورد را بالا بازنمود کردم
تندی برخورد. اندازه برخورد را نمایان می سازد. تندی برخورد در بازی های که به فیزیک و زد و خورد در آنها وجود دارد خیلی کاربرد دارد. مثلا بازی ماشین (هنگام برخورد دو ماشین) بازی های مبارزی(برخورد نیرومند تر و تند تر ). برای بدست آوردن تندی برخورد شتاب دو شی را بدست آورده و میزان پیکسل هایی که برخورد رخ داده را بدست می آورند.
کننده برخورد : هنگام برخورد اگر برخورد کننده برایتان مهم باشد که بدانی در هنگام برخورد به شی برخورد شده یا برخورد کرده. باز هم این گزینه برای بازی های مبارزی و شمشیر زنی و فیزیک(ماشین و هواپیما) خیلی حیاتی است . اگر نتوانی تشخیص بدهی برخورد شده یا برخورد کرده بازی مثل مورتال کمبات دیگر گنگ خواهد بود
برای تشخیص  برخورد کنند می توان از چند حالت استفاده کرد
1- جهت حرکت اشیا
2- سرعت اشیا
3- موقیعت شی
4- جهت تغییر اسپرایت
5-حالت های فیزیک(شتاب و ربایش و ....)
6-حالت کاربری
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: keyhan
#9
در قالب یک ساب ایونت برای رویداد برخورد با استفاده از کاندیشن compare time از بخش سیستم میتوان بر اساس سرعت (تندی یا کندی) برخورد رویداد collision را تعریف کرد.  
--------------\\\\\\\\\\*******\\\\\\\\---------------------------\\\\\\\\\\**********\\\\\\\---------
[تصویر:  vngames_mobarez.png]


*«يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ//خداوند کسانی را که ایمان آورده اند و کسانی را که دانش به آنان عطا شده است.درجات عظیمی می بخشد.»(قرآن کریم، المجادلة، 11 ‏)*

*پیامبر اکرم (ص) فرمود:«علم آموزي بر هر مرد و زن مسلمان، واجب است.»(مصباح‏ الشريعة، ج 13)
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 179 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: