باید یه متغیر اینستنس یا محلی بسازید از جنس Boolean
با نام instanceVar (نام مییتونه دلخواه باشه)
بعد یه اسپرایت بسازید و دوتا عکس
![[تصویر: tdxd_gui_sound_on_1.png]](http://uupload.ir/files/tdxd_gui_sound_on_1.png)
و
![[تصویر: gz6b_gui_sound_off_2.png]](http://uupload.ir/files/gz6b_gui_sound_off_2.png)
رو داخل اسپرایت بزارید و به عکس اول فریم 1 و به عکس دوم فریم 0 رو بدید.
بعد ایونت های زیر رو بنویسید
کد:
1- Touch >> On touched object "Sprite" >>>> Sprite >> Toggle instanceVar
2- System >> Every tick >>>>
2.1- Sprite >> instanceVar = true >>>> Sprite >> Set frame to 1
>>>> Audio >> Play "tag"
2.2- Sprite >> instanceVar = false >>>> Sprite >> Set frame to 0
>>>> Audio >> Stop "tag"
توی ایونت 1 میگید اگه اسپرایت صدا تاچ شد، مقدار متغیر اینستنس عوض شه، یعنی اگه True باشه، False میشه و اگه False باشه، True میشه.
توی ایونت 2 میگید هر لحظه ساب ایونت های 2.1 و 2.2 اجرا شدن، و توی ساب ایونت 2.1 اگه متغیر اینستنس True بود، فریم اسپرایت 1 بشه و موزیک با تگ tag پخش شه
توی ساب ایونت دوم هم میگید اگه متغیر اینستنس False بود، فریم اسپرایت 0 بشه و موزیک با تگ tag پخشش متوقف شه