ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
آلوره و دورود.
من با بسیاری انجین بازی سازی کار کردم.
انجین هایی که بر پایه HTML5 هستند همه آنها خروجی شان کوردوا هست. شاید 20 انجین بزرگ هستند که بازی های خوبی هم ساخته اند از این دسته اند گروه هم با زبان خانواده سی یا یک زبان میانجی بازی مس یازند. ولی سه انجین بازی سازی هستند که برای ساخت بازی دو بعدی از همه بهتر هستند.
1- کانستراکت
2- گیم میکر استادیو 2
3- یونیتی (پیشنهاد نمی کنم بازی دو بعدی با این انجین بسازید)
نکته هایی برای انتخاب و گزینش انجین و برنامه های بازی ساز
1- چه توانایی و چه تراز دانشی دارید
2- چه سبک و چه بعدی بازی می خواهید بسازید
3- برای چه پلتفرم یا سکو بازی می سازید
چند ویژگی کانستراکت دارد که انجین های دیگر یا ندارند و یا بخوبی کانستراکت ندارند.
1- چند لایه بودن هر نقشه یا لایوت
2- افزونه بودن
3- خروجی کوردوا
4- برنامه نویسی ساده
ارسالها: 514
موضوعها: 64
تاریخ عضویت: آذر 1395
مکان: اصفهان
سپاسها: 337
1323 سپاس گرفتهشده در 416 ارسال
سلام
واقعا موضوع جالبی هست.
اینکه آیا c2 به زودی غیر فعال میشه یا نه
این مسئله کم کم داره جدی میشه.
با توجه به اینکه در آمد سیرا از کانس 3 هست و دیگه کمتر کسی به سمت کانس 2 میره باید شاهد غیر فعال شدن یا پشتیبانی نشدن باشیم.
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
معمولا 2 تا 4 سال پس از نسخه تازه پشتیبانی می شود . تا سال 2020 پشتیبانی می شود.
کانستراکت هم اکنون هرچی که بخواهید برای بازی سازی در اختیارتان می دهد.
انجین های دو بعدی میانجی کاربردی شان به 3 شکل است.
1- مانند کانستراکت درخت رویداد نویسی
2- مانند گیم میکر بر پایه رویداد و اکشن هستند
3- مانند یونیتی بر پایه کد نویسی هستند.
اگر کانستراکت رو یاد بگیری انجین های بسیاری هستند که مانند کانسترا طراحی و پیادسازی شده اند.