درخواست راهنمایی برای ui
#1
سلام و عرض ادب
میخواستم یک خواهشی از دوستان و بزرگان انجمن داشته باشم. اگر عزیزان دیده باشن من معمولا بازیهام رو به سلیقه شخصی خودم و بعضی مواقع برخلاف عرف متداول بازیسازی میسازم که البته چوبش روهم بارها خوردم.
اما در مورد ui به نظر میاد که دارم یک خطای بنیادی میکنم که خودم متوجه نیستم. چون تقریبا تمامی کسانی که لطف کردن بازیهام رو دیدن بدون استثنا اولین کامنتی که دادن این بوده که بازی مشکل ui داره. حتما اونقدر این اشتباهم واضح هست که همه همین رو میگن و البته عجیبه که خودم متوجه نمیشم.
ببینید مسلما من هم توی تم بازی که میسازم رفتم و بازیهای مشابه موفق رو دیدم و تو گوگل کلی برای ui زیبای بازی موبایل سرچ کردم اما در نهایت اونچیزی که به نظرم برای شیت بندی بازی خودم و عملگرهاش بهینه و جانمایی درست داره رو طراحی میکنم که نتیجش میشه انتقاد کاربر!!!
میخواستم دوستان به من لطف کنن روی یک مثال عملی اگر ممکنه این مساله رو برای من توضیح بدن.
الان عکس زیر مربوط به گیم پلی بازی هلی کوپتریم هست. تو بازی کاربر یه حرکت چپ و راست رو کنترل میکنه و یک شلیک به زمین (موشکی) و به هوا (لیزری) و یک گزینه نجات در شرایط بحرانی هم گذاشتم وسط که اونهم شلیک و انفجار اتمی هست که بعد هر شلیک یک زمانی طول میکشه تا مجدد آماده شلیک بسه و تو شرایط بحرانی همه دشمنهای توی لی اوت رو در آن واحد نابود میکنه.
من به نظرم برای این سناریو این ترکیب و طرح ui کاربردی ترین حالت هست (البته قبلش برای چپ و راست رفتن از قابلیت سویپ استفاده کرده بودم که پشیمون شدم چون تو اکشنهای سریع تو کانستراکت خیلی مواقع سویپ قفل میکنه و کاربر عصبی میشه برای همین قابلیت سویپ رو از همه بازیهام حذف کردم).
ممنون میشم اگر دوستان فرصتش رو داشتن به من بگن برای این ترکیب ui درست چه نمونه ای میتونه باشه.
ممنونم از لطفتون.
 [تصویر:  i77s_03.png]
[تصویر:  ga6x_02.png]
[تصویر:  m2kk_01.png]

 

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: oak
#2
آقا نریمان گل
من همیشه گفتم بازم میگویم
اون چیزی که توی گوگل پلی هست همیشه خوب نی
سایت پینترست رو واسه همین کارا ساختن
=game%7Cautocomplete%7C1&term_meta[]=interface%7Cautocomplete%7C1&term_meta[]=design%7Cautocomplete%7C1]https://www.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&q=game%20interface%20design&eq=Game%20interface&etslf=1921&term_meta[]=game%7Cautocomplete%7C1&term_meta[]=interface%7Cautocomplete%7C1&term_meta[]=design%7Cautocomplete%7C1
لینک بالا بیشتر کمکتون کرد
ولی شما از هر عکسی یه ایده بگیرید 
مثل ما که واسه بازیامون همینکارو میکنیم
انشالله موفق باشید
ui که شما واسه بازی هاتون میزنید ، بیشتر انگار یه نرم افزاره
ui بازی خییلی فرق می کنه
چیدمان ui بازی ماریو رو یه نگاه بندازید
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman
#3
سلام . بسیار عالی که به این نتیجه رسیدید . من همیشه میخواستم اینو بهتون بگم اما گفتم شما به سلیقه خودتون بازی میسازید و این سلیقه شماست . اما الان که مطح کردید میگم . یه سری چیزها از نظر من الان تو گرافیک شما بد میاد . اولی اینکه لیوت خیلی شلوغه و هلی کوپتر خیلی بزرگه . شما بازی سیمرغ در بازارو ببینید و تصمیم گیری کنید . دومی رنگ بندی هست . الان رنگ پالایشگاه خیلی طبیعیه اما خط سبز وسط فقط یه رنگه که این ناهماهنگی ایجاد میکنه . شما اگه میخوای گرافیک کارت واقعی باشه باید همه گرافیکاش واقعی باشه . اگه کارتونی همه کارتونی و ... . درخت ها هماهنگی رنگی دارن به دلیلی که گفتم .و باز هم میگم به نظر شلوغ میاد لیوت ، بهتر نبود یه جای جلوت تر از پالایشگاه صحنه بازی رو انتخاب میکردید ؟

همچنین باتوجه به اینکه منبع نور از چپ و راسته ، نمیشه سایه رو یه طرف داد . باید سایه رو فقط زیر اجسام بدید بدون هیچ زاویه ای
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman
#4
(1399/3/15، 10:36 صبح)oak نوشته است: آقا نریمان گل
من همیشه گفتم بازم میگویم
اون چیزی که توی گوگل پلی هست همیشه خوب نی
سایت پینترست رو واسه همین کارا ساختن
=game%7Cautocomplete%7C1&term_meta[]=interface%7Cautocomplete%7C1&term_meta[]=design%7Cautocomplete%7C1]https://www.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&q=game%20interface%20design&eq=Game%20interface&etslf=1921&term_meta[]=game%7Cautocomplete%7C1&term_meta[]=interface%7Cautocomplete%7C1&term_meta[]=design%7Cautocomplete%7C1
لینک بالا بیشتر کمکتون کرد
ولی شما از هر عکسی یه ایده بگیرید 
مثل ما که واسه بازیامون همینکارو میکنیم
انشالله موفق باشید
ui که شما واسه بازی هاتون میزنید ، بیشتر انگار یه نرم افزاره
ui بازی خییلی فرق می کنه
چیدمان ui بازی ماریو رو یه نگاه بندازید



 امیر مهدی جان سلام.
ممنونم از راهنماییت. دارم سعی میکنم از این لینکی که دادی ایده بگیرم هرچند تا الان خیلی توجیه نشدم. نمیدونم شاید من حسه زیبایی شناسی تو این بخش اصلا ندارم که چیزی که همه به وضوح متوجه میشن فهمش تو این بخش اینقدر برای من مبهمه؟؟؟
بازم ممنونم از راهنماییت.

(1399/3/15، 03:42 عصر)محمد 82 نوشته است: سلام . بسیار عالی که به این نتیجه رسیدید . من همیشه میخواستم اینو بهتون بگم اما گفتم شما به سلیقه خودتون بازی میسازید و این سلیقه شماست . اما الان که مطح کردید میگم . یه سری چیزها از نظر من الان تو گرافیک شما بد میاد . اولی اینکه لیوت خیلی شلوغه و هلی کوپتر خیلی بزرگه . شما بازی سیمرغ در بازارو ببینید و تصمیم گیری کنید . دومی رنگ بندی هست . الان رنگ پالایشگاه خیلی طبیعیه اما خط سبز وسط فقط یه رنگه که این ناهماهنگی ایجاد میکنه . شما اگه میخوای گرافیک کارت واقعی باشه باید همه گرافیکاش واقعی باشه . اگه کارتونی همه کارتونی و ... . درخت ها هماهنگی رنگی دارن به دلیلی که گفتم .و باز هم میگم به نظر شلوغ میاد لیوت ، بهتر نبود یه جای جلوت تر از پالایشگاه صحنه بازی رو انتخاب میکردید ؟

همچنین باتوجه به اینکه منبع نور از چپ و راسته ، نمیشه سایه رو یه طرف داد . باید سایه رو فقط زیر اجسام بدید بدون هیچ زاویه ای


سلام. خیلی ممنونم. انتقاد بجایی بود. هرچند سوالم در مورد رابط کاربری بود اما این انتقاد نسبت به گرافیک بازی برام یه تلنگر خوبی بود. هرچند تو سرعت بالای حرکت و اون حجم دود و افکت خیلی بعید میدونم اون چیزی که شما تو اسکرین شات میبینید کاربر تو بازی ببینه.
https://www.aparat.com/v/r7p5G
اما بازم برام تلنگر خوبی بود.
ممنونم از معرفی بازی سیمرع. من ندیده بودمش اما الان که دیدم برام جالب بود. بیشتر جالبیش این بود که شاید من خودم هرگز چنین بازی رو نمیپسندیدم اما اینکه 20 هزارتا نصب فعال داره نشون میده که من اصلا سلیقه کاربرها رو خوب نمیشناسم. فکر میکنم باید تو شناخت روحیه مخاطب تجدید نظر جدی بکنم. البته یه بخش بزرگی از توانایی این بازی تو جذب مخاطب استفاده از انجین سه بعدی هست که همینجوری تو شروع ساخت فرسنگها از بازی شبهه سه بعدی که بازیساز خودش رو جر میده تا حسه سه بعدی بودن رو القا کنه جلوتره. اما در مورد خلوتی و لی آوت که ارتباطی به انجین نداره به نظرم حق با شماست.
بازم ممنونم محمد آقا از نظرات مفیدتون.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: محمد 82 ، oak
#5
https://www.pinterest.com/pin/572449802633670492/
https://www.pinterest.com/pin/526921225155207338/
https://www.pinterest.com/pin/660058889123987244/
خواهش می کنم آقا نریمان
من اشتباهی لینک دادم
لینکای بالا رو ببینید
 
https://www.pinterest.com/pin/5911043237326214/
https://www.pinterest.com/pin/111182684532393067/
https://www.pinterest.com/pin/706713366503738919/
https://www.pinterest.com/pin/649644314977599699/
https://www.pinterest.com/pin/522136150549732472/
https://www.pinterest.com/pin/161003755415494590/
اینا هم هستن
خصوصا آخری
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman
#6
(1399/3/15، 08:32 عصر)oak نوشته است: Moved Permanently
Moved Permanently
Moved Permanently
خواهش می کنم آقا نریمان
من اشتباهی لینک دادم
لینکای بالا رو ببینید
 
Moved Permanently
Moved Permanently
Moved Permanently
Moved Permanently
Moved Permanently
Moved Permanently
اینا هم هستن
خصوصا آخری


ممنونم
حتما همه شون رو میبینم.
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: oak
#7
سلام دوست عزیز
بنظرم مشکل یو ای بازیتون از نحوه ی چیدمانش تو صفحه نیست(هر چند به نظرم دادن ستاره به بازی و معرفی اکانت اینستا بهتره تو منو باشه تا صفحه ی اصلی بازی)
مشکلش اینه از نظر بصری اون جذابیت لازم رو نداره و با تم بازیتون همخونی نمیکه.شما یه بازی اکشن جنگی ساختید ولی واسه یو ای از رنگ ابی که نماد اطمینان و ارامشه استفاده کردید
به قول دوستان سایت پینترست یه سایت مرجع و خیلی عالی که توش میتونین بهترین نمونه های بازار رو از نظر کیفی پیدا کنید و سعی کنید کارتون رو به اونها نزدیک کنید (اگر هدفتون جذب کاربره)
https://www.pinterest.com/pin/670121619528203407/
https://www.pinterest.com/pin/436145545144175069/
دو تا لینک براتون گذاشتم امیدوارم کمکتون کنه
در کل بازی سازی یعنی ساختن یک تجربه و باید سعی کنیم تمام اجزای بازیمون صداها. موارد بصری.داستان.مکانیک و غیره در یک راستا حرکت کنند تا بتونند در نهایت اون تجربه واحد رو قوی تر واسه کاربر بسازن 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman
#8
البته گوگل هم بد نیست ها
اگر درست سرچ کنید
من عبارت Game User Interface For Fps Game رو سرچ کردم نتایج خحوبی دریافت کردم اگر بتوانید مثل تصاویر زیر بنید خییلی خوبه :
https://coherent-labs.com/wp-content/upl...erface.png
https://www.google.com/imgres?imgurl=htt...B0AAAAAEAY


https://www.google.com/imgres?imgurl=htt...B0AAAAAEAY

https://www.google.com/imgres?imgurl=htt...B0AAAAAEAY

https://www.google.com/imgres?imgurl=htt...B0AAAAAEAY

https://www.google.com/imgres?imgurl=htt...B0AAAAAEAY
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman
#9
(1399/3/18، 12:57 صبح)arian نوشته است: سلام دوست عزیز
بنظرم مشکل یو ای بازیتون از نحوه ی چیدمانش تو صفحه نیست(هر چند به نظرم دادن ستاره به بازی و معرفی اکانت اینستا بهتره تو منو باشه تا صفحه ی اصلی بازی)
مشکلش اینه از نظر بصری اون جذابیت لازم رو نداره و با تم بازیتون همخونی نمیکه.شما یه بازی اکشن جنگی ساختید ولی واسه یو ای از رنگ ابی که نماد اطمینان و ارامشه استفاده کردید
به قول دوستان سایت پینترست یه سایت مرجع و خیلی عالی که توش میتونین بهترین نمونه های بازار رو از نظر کیفی پیدا کنید و سعی کنید کارتون رو به اونها نزدیک کنید (اگر هدفتون جذب کاربره)
https://www.pinterest.com/pin/670121619528203407/
https://www.pinterest.com/pin/436145545144175069/
دو تا لینک براتون گذاشتم امیدوارم کمکتون کنه
در کل بازی سازی یعنی ساختن یک تجربه و باید سعی کنیم تمام اجزای بازیمون صداها. موارد بصری.داستان.مکانیک و غیره در یک راستا حرکت کنند تا بتونند در نهایت اون تجربه واحد رو قوی تر واسه کاربر بسازن 


سلام و عرص ادب.
ممنونم از راهنماییتون و لینکهای مفیدتون. دارم سعی میکنم یه تعییرات بنیادی تو گرافیک بازی به وجود بیارم. به نظر منم جذاب نیست
بازم متشکرم
 

[quote="oak" pid='52375' dateline='1591485067']
البته گوگل هم بد نیست ها
اگر درست سرچ کنید
من عبارت Game User Interface For Fps Game رو سرچ کردم نتایج خحوبی دریافت کردم اگر بتوانید مثل تصاویر زیر بنید خییلی خوبه :


 ممنونم. اتفاقا خیلی عکسهای خوبی بود.
ممنونم از لطفت.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: oak


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 179 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: