ارسالها: 318
موضوعها: 37
تاریخ عضویت: شهر 1394
مکان: همه ی ایران سرای من است
سپاسها: 294
179 سپاس گرفتهشده در 121 ارسال
و از دوستانی که اطلاع دارن میخوام بپرسم حد کانستراکت چه مقدار هست :
یعنی تا چه حد براش قابل پردازش درست هست و به اصطلاع تا چه حد میکشه و توان داره
.
-----------
مثلاً به طور نسبی این حد رو کشش داره:
یک مرحله با زمین حدود 4000 در 4000 هزار و 10 اسپرایت فعال همزمان 2 انیمیشن
و 5 اکشن همزمان و 5 اکشن نیمه فعال (در زمنا خاصی عمل می کنن)
سیو همین یک مرحله 5 مگابایت است
مثلاً این حد رو راحت روی کامپیوتر اجرا می کنه و حد کشش کانستراکت هست
-
-
ارسالها: 85
موضوعها: 11
تاریخ عضویت: آذر 1394
سپاسها: 98
27 سپاس گرفتهشده در 23 ارسال
4 هزار در 4 هزار ؟ از تایل استفاده کردی ؟
ارسالها: 318
موضوعها: 37
تاریخ عضویت: شهر 1394
مکان: همه ی ایران سرای من است
سپاسها: 294
179 سپاس گرفتهشده در 121 ارسال
خواهشاً دوستان هر نکته ای به ذهنشون میرسه بگن :
مثل همین نکته که خودم فکر می کنم برای ساخت زمین بازی اسپرایت سنگین تر از تایتل مپ در میاد
پایین آوردن حجم فایل ها تا حد ممکن و ....
کلاً نکاتی که در بهینه کردن بازی موثر باشه ،
-
-
ارسالها: 701
موضوعها: 24
تاریخ عضویت: خرد 1394
مکان: شیراز
سپاسها: 753
626 سپاس گرفتهشده در 365 ارسال
1) حتما تایل مپ استفاده کن ... اسپرایت بزاری که کارت زاره
2) طول لیوت به خودیه خود تاثیری نداره
3) همونجور که خودتم گفتی همه چیزو کمپرس کن مثلا برا تصویر از
http://www.tinypng.com استفاده کن
! KEEP CALM AND LOVE CONSTRUCT 2
آرام باش و به کانستراکت 2 عشق بورز !
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
من این را گفتم پس تاپیک من کجا شوت شده است.
اندازه مرحله زیاد تاثیر ندارد مگر چیزهایی روی آن ریخته باشید و نحوه پردازش انجین باشد مثلا در یک گونه بازی تنها در یک محدوده خاصی اسپرایت ها و افرس ها کنش و کار می کند مانند سایاگ نخش آفرینی (سبک نقش افرینی). ولی در برخی بازی ها باید همه نقشه یا مرهله رندر و بکار گرفته شود که بسیار پردازش سنگین می شود (سبک استراژیک یا بازی GTA) .
اگر پس زمینه تغییر می کند باید از تایل مپ بکار ببرید شما یک عکس 2 مگا بایت دارید ولی بدلیل برش شما می توانید عکس های گوناگونی را ازش برداشت کنید. ولی اگر پس زمینه ساده می خواد پشت زمینه رو بپوشاند . از افرس بک گرامد بکار ببرید مانند پس زیمنه آسمان یا جنگل و ...
اندازه و گنجایش و گونه پرونده در پرفرنس بازی تان بسیار تاثییر گذار است.