ساخن سکه در Hill Climb Racing
#1
سلام و خسته نباشید به دوستان گلم
بنده در حال ساخت بازی مثل Hill Climb Racing هستم چند سوال دارم اگه جواب بدین ممنون میشم
.اگه بخوام سکه روی tile map قرار بگیره و create به صورت رندم انجام بگیره چی کار کنم؟
.میخوام مقدار مسافتی که رفته در قسمت منو نشان بده.
.این بازی باید سایز Widgth در layout بینهایت (10000000)باشه راه دیگه ای نداره .مثلا layout تکرار بشه؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
درباره سکه ها یک الگوریتم ساده دارد. که بر پایه پیمودن راه است
مثلا در شروع سکه ها یک تومانی است هنگامی  پیمودن به انداز 100 متر سکه های دو تومانی هم افزوده می شود. سپس اگر از 200 گذشت سکه یک تومانی کنار گذاشته می شود و سکه های 5 تومان افزوده شود.
الگوریتم ریختن سکه ها بصورت از پیش ساخته:
الگوریتم های بسیاری است که می توانید بکارببرید. ولی همه برپایه پیمودن راه هستند و اندازه هایی برای واژگردی در سکه ها بکار می برند. که اگر میزان راه خودرو کمتر از این اندازه باشد سکه های چند تومانی نمایش داده شود
برای تکرار . 
این بازی ها یک لایوت بی انتها و یا تصادفی ندارد. چون اگه بازی کردید هر بار بازی رو انجام دهید هیچی تغییر نمی کند. پس اگر جاده در مسافتی که پیموده اید در چند بار نغییر نکند. از یک لایوت بزرگی ساخته شده که کاربر خیلی زرنگ باشد و اعصاب پولادین داشته باشد بتواند تا 10000 متر برود که می توانید لایوتی به انداز 250000 پیکسل بسازید. چون حرکت در این گونه بازی ها بسیار کند است و زمان بسیاری می برد تا لایوت به انتها برسد.
در برخی از این گونه بازی ها از با ساخت تصادفی دشمن ، پاداش ، پس زمینه  و راه بند ها لایوت بی انتها را می سازند.
برای بازی های رکوردی روش بالا بسیار خوب است ولی به یک الگوریتم ساخت بسیار خوبی می خواهد که یکباره سدی از راه بند ها جلو شما پیدا نشود که بازی خودش بسوزد.
این الگوریتم چگونه کار می کند.
این یک ترفند و گول زدن چشم است . اگر سوار خودرو شده باشد و در جاده حرکت می کنید  هنگامی که دو ماشین از کنار  هم رد می شود. آیا  خودرو شما نزدیک به آن خودرو می شود یا آن خودر  به شما نزدیک می شود.
در این الگوریتم حرکت بازیکن تنها روی یک بعد (یکسو) انجام می شود و حرکت رو به جلو (پیمایش) نداریداگر بازی تامی گربه قایق سوار رو بازی کرده باشید. حرکت روی X  درازا  است شما می توانید بازیکن چپ و راست ببرید . اما بازیکن رو به جلو حرکت نمی کند که به آن پیمایشی می گویند.
حرکت پیمایشی حرکت است که یا نقشه (لایوت - مرحله) جابجا می شود یا درون مرحله تغییر میکند (حذف برخی ایتم ها یا افزودن موانع).
پس چگونه مانع ها بسوی شما می آیند . پاسخ اش رو گفتم. بازیکن نزدیک مانع نمی شود . مانع یا پاداش ها به شما نزدیک می شود. 
در بازی هواپیما 1944 یک شی بیرونی هواپیما دشمن و پس زمینه  رو بصورت تصادفی می سازد و هواپیما دشمن از بالا به پایین به شما نزدیک می شود . و پس زمینه هم در حال حرکت است و از بالا به پایین به شما نزدیک می شود. 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ali ، keyhan
#3
میشه لینک یا سورس بزارین
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 180 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,597 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: