(1395/4/12، 10:22 عصر)pooya20 نوشته است: سلام به همه دوستان
کسی میدونه چگونه تنظیم کنم که بر روی هر باتن که لمس شد بازیکن به همان سمت برود؟
و یا باتن برای پریدن بازیکن
سلام . شما میتونید سه تا اپرایت به بازیتون اضافه کنید . یکی جهت چپ یکی جهت راست یکیم بالا خب حالا ایونت نویسی .
(اگه سه تا جهتتون رو توی یک اسپرایت با فریم های مختلف گزاشتین ) اولین ایونت :
کد:
اسپرایت جهتاتون رو بعدش انتخاب میکنین < is touching object
بعدش یک ساب ایونت به این میدین که میگه اگه این اسپرایت فریمش فلان بود وقتی ما در حال لمسش بودیم یک اتفاق بیفته .
کد:
move bottun > compare frame : x
خب ازین به اندازه جهت هاتون کپی میزنین بعدش برای هرکدوم فریم یکی از جهتاتون رو انتخاب میکنین ( نباید مثل هم باشن)
حالا برای هر کدوم نسبت به نوع جهتش اکشن مورد نظر رو بدید .
کد:
player > simulate control > left (برای چپ رفتن )
player > simulate control > right (برای راست رفتن)
player > simulate control > jump ( برای پریدن )
خب حالا اگه اینارو درست وارد کرده باشین وقتی بازیتون رو اجرا کنین رو هر دکمه که بزنید پلیرتون به همون سمتی که میخواین میره .
البته میدونم خیلی بد توضیح میدم اما خب شما خودت دیگه به بزرگی خودت ببخش .
حالا اگه مشکلی بازم داشتی عکس بزار .
خب اگه هم هرکدوم از جهتات یک اسپرایت جداگونست خب که دیگه بهتر . اون قسمت ساب ایونت رو حذف کن و برای هرکدوم از دکمه ها کارایی که گفتم رو جداگونه بکن .
موفق باشید .
راستی حتما هم اموزش ساخت بازی پلتفرمر دوبعدی اقا مجتبی هم ببین . اونجا خیلی خوب تر توضیح داده.
سپاس فراموش نشه