ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
مهمترین کمبود این انجین نداشتن دامنه برخورد است.
این یعنی چه :دامنه برخورد شما می توانید قلمرو برخورد را برای شی تعیین کنید . مانند اگر شما کارکتری دارید که به هر قسمت آن برخورد کند یک اکشن اجرا شود. کانسراکت چنین قابلیتی ندارد و مجبورید به کمک اسپرایت اضافی و کمکی این کار را شبیه سازی کنید . که اینکار دردسر خودش را دارد و باعث کاهش کیفیت و باگ هایی در بازی می شود.
دامنه برخورد می توان در هنگام اسپرایت تعیین کرد . در اسپرایت فقط می توان چارچوب برخورد را مشخص کرد. اگر چنین قابلیتی در این انجین بیافزاید کار برنامه نویسان ساده تر و کیفیت کاریشان بیشتر می شود. با داشتن دامنه برخورد ، برخود به سه زیر مجموعه درون ، بیرون و مرز تقسیم می شود . می توان از این سه زیر مجموعه برای کنترل اشیا استفاده کرد.
دامنه برخورد را می توان طراحی کرد . کافی است یکسری شکل هندسیه اولیه در هر قسمت اسپرایت قرار بدهیم. مثلا دایره برای سر کارکتر و چهار گوش ها برای بدن کارکتر.
ارسالها: 6
موضوعها: 1
تاریخ عضویت: بهم 1393
سپاسها: 0
0 سپاس گرفتهشده در 0 ارسال
سلام من تازه به انجمن آشنا شدم میشه با کانستراک یک بازی ساخت که فقط اول شخص داشته باشه بدوو با کشیدن انگشت کاری کنیم که به موانع برخورد نکنه یه جور بازی هیجانی شبیه دوندگان مترو که صفحه نمایش گوشی فقط افقی اجرا بشه و با اضافه شدن امتیازات بتونه وسایل و اشیا خریداری کنه
ارسالها: 786
موضوعها: 121
تاریخ عضویت: مرد 1393
مکان: قـــــم
سپاسها: 321
1532 سپاس گرفتهشده در 537 ارسال
قطعا میشه چنین بازی را طراحی کرد ولی به سبک دو بعدی
ارسالها: 940
موضوعها: 56
تاریخ عضویت: مرد 1393
مکان: مشهد
سپاسها: 338
2562 سپاس گرفتهشده در 736 ارسال
با اضافه کردن Image Point و استفاده از کاندیشن Pick overlapping point سیستم میشه این کارو کرد.
معجزات طبیعت هایی هستند که با آنها مأنوس نشدهایم
و طبیعت معجزهایست که با آن انس گرفتهایم
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
آیا با روش بالا چند بخش از اسپرایت را پوشش می دهد یا خیر ،
ارسالها: 940
موضوعها: 56
تاریخ عضویت: مرد 1393
مکان: مشهد
سپاسها: 338
2562 سپاس گرفتهشده در 736 ارسال
با این کار میتونید بررسی کنید که آیا یک شیء، در حال برخورد به ایمیجپوینتی خاص از شیء دیگه هست یا نه.
معجزات طبیعت هایی هستند که با آنها مأنوس نشدهایم
و طبیعت معجزهایست که با آن انس گرفتهایم
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
کاستی در رویداد برخورد. این انجین سه ویژه رویداد برخورد کم دارد.
1- دامنه برخورد
2- تندی برخورد
3- کننده برخورد.
دامنه برخورد را بالا بازنمود کردم
تندی برخورد. اندازه برخورد را نمایان می سازد. تندی برخورد در بازی های که به فیزیک و زد و خورد در آنها وجود دارد خیلی کاربرد دارد. مثلا بازی ماشین (هنگام برخورد دو ماشین) بازی های مبارزی(برخورد نیرومند تر و تند تر ). برای بدست آوردن تندی برخورد شتاب دو شی را بدست آورده و میزان پیکسل هایی که برخورد رخ داده را بدست می آورند.
کننده برخورد : هنگام برخورد اگر برخورد کننده برایتان مهم باشد که بدانی در هنگام برخورد به شی برخورد شده یا برخورد کرده. باز هم این گزینه برای بازی های مبارزی و شمشیر زنی و فیزیک(ماشین و هواپیما) خیلی حیاتی است . اگر نتوانی تشخیص بدهی برخورد شده یا برخورد کرده بازی مثل مورتال کمبات دیگر گنگ خواهد بود
برای تشخیص برخورد کنند می توان از چند حالت استفاده کرد
1- جهت حرکت اشیا
2- سرعت اشیا
3- موقیعت شی
4- جهت تغییر اسپرایت
5-حالت های فیزیک(شتاب و ربایش و ....)
6-حالت کاربری
ارسالها: 533
موضوعها: 27
تاریخ عضویت: اسف 1393
مکان: اصفهان
سپاسها: 847
1139 سپاس گرفتهشده در 423 ارسال
در قالب یک ساب ایونت برای رویداد برخورد با استفاده از کاندیشن compare time از بخش سیستم میتوان بر اساس سرعت (تندی یا کندی) برخورد رویداد collision را تعریف کرد.
--------------\\\\\\\\\\*******\\\\\\\\---------------------------\\\\\\\\\\**********\\\\\\\---------
*«يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ//خداوند کسانی را که ایمان آورده اند و کسانی را که دانش به آنان عطا شده است.درجات عظیمی می بخشد.»(قرآن کریم، المجادلة، 11 )*
*پیامبر اکرم (ص) فرمود:«علم آموزي بر هر مرد و زن مسلمان، واجب است.»(مصباح الشريعة، ج 13)