(1395/6/7، 08:11 عصر)hesam3 نوشته است: سلام ...
vng عزیز ، برای دریافت متغیر از mysql نیز میتونیم از همون php و شئ Ajax استفاده کنیم ؟
برای این کار باید به چه صورت توی کانستراکت عمل کنیم ؟
بعد به عنوان مثال اضافه کردن به اون و کم کردن از اون رو هم میشه توضیح بدید ؟
مثلا من میخوام بگم اگر 1000 سکه داری ، وقتی این و خریدی بشه 900 سکه ( که البته همون 100 سکه خرید هم از سرور دریافت بشه ... ) ، خب متغیر از سرور دریافت میشه ، اونو چطوری باید مقایسه کرد و ... ؟
همه اینارو میشه پیاده سازی کرد ؟
سلام،
چرا نشه!؟

بله میشود دوتا راه داره

:
1-برای تمام متغیر هایی که احتیاج داری اعم از نام کاربری، پاسورد، امتیاز و ... یک ستون در جدول(دیتابیس) بسازی و بعد اونها را با یک درخواست Ajax در برنامه فراخوانی کنی (
البته به کمک فایل php و کوئری Select) بعد از کامل شدن این درخواست Ajax دوباره یک request میفرستی به فایل php که قراره عملیات ریاضی(سمت سرور) رو انجام بده!

چیو باید بفرستیم؟

همون اطلاعاتی که قراره روش عملیات ریاضی انجام بشه و چند ثانیه قبلش از دیتابیس گرفته بودیم! شما هر درخواستی که میفرستی معمولاً روی فایل php یک خروجی یا همون echo داره یا باید همچین امکانی رو قرار بدهید

در نتیجه تمام این عملیات شسته و رفته بازمیگرده به بازی و ما با کمک اکسپرشن tokenat پخشش میکنیم تو بازی کاربر!
نکته:
شما میتونید از آرایه استفاده کنید و یکسری اطلاعاتی رو که نیاز نیست در دیتابیس تفکیک شده باشه مثل امتیازات، سطح کاربری و ... رو در قالب یک json ذخیره کنید و بعد به جای اینکه صد تا متغیر رو

بفرستید به جدول همین یکدونه value رو بفرستی تو یک خونه جدول ذخیره کنی! یا میتونی با ترفند های خاص این تعداد زیاد متغیر رو بچپونی تو یک متغیر!

و بعد همین یکدونه رو بفرستی به جدول(این میشه جیسون دستی

) البته باید کار با tokenat رو به خوبی بلد باشی تا بتونی از اطلاعات استفاده کنی!
برای نمونه هم میتونید این تایپیک رو ببینید که مصطفی عزیز تقریباً اونجا یک همچین روشی رو پیاده کرده!
2-همه موارد مورد نیاز رو در جدول دیتابیس به وجود بیاورید و بعد عملیات ریاضی رو به جای اینکه در سمت سرور انجام بدهید در خود برنامه انجام بدهید! البته یادگیری اون مواردی که بالا عرض کردم هم تو این روش لازمه!
مزایا:
روش اول امنیت بالا
روش دوم مقدار اندکی سرعت بالاتر! + فشار کمتر به سرور + آسانی کار(سطح ابتدائی و متوسط php نیاز است) + اختلال کمتر
معایب:
روش اول اندکی سرعت پائینتر!+استفاده بیشتر از پهنای باند+سختی روش(سطح بالای php نیاز است یاد داشتن کار با ارایه ها و فانکشن ها و عملگر ها در پی اچ پی) + امکان خطای بیشتر(به جهت درخواست و request بیشتر از سرور)
روش دوم امنیت پائینتر(البته نسبت به روش اول، وگرنه شما هر چیز خواندنی و نوشتنی در کانستراکت رو به مانند اکسپرشن ها، متغیر ها، تکست ها و ... رو میتونید از سرور و به صورت آنلاین مقدار دهی کنید!)
این دوتا آموزش رو صدر صد توصیه میکنم!:
1-
یادگیری ابتدائی php و Ajax و اکسپرشن tokenat (آموزش-ایجاد-جدول-آنلاین-برترین-امتیاز)
2-
یادگیری متوسط php و باقی موارد مورد نیاز در کانستراکت(آموزش جامع/بیشتر بخش چهارم و پنجم و ویدئو آخر بخش دوازدهم احتیاج است)