۱۰ موتور بازی سازی برتر و دو موتور بازی سازی شایسته
#21
بله درسته من خودم دارم زبان c# php javascript  jqury رو یاد میگیرم چون میدونم به درد میخوره
ولی وقتی دوستمون میگه پیشرفت میخواید برید سمت کد نویسی با همین کانس و بقیه هم میشه پیشرفت کرد و شاید همه حوصله یاد گرفتن این زبان ها رو نداشته باشند.
پس کسانی که این نرم افزار ها رو ساختند یه چیزی میدونستند که این ها رو درست کردند.
در ضمن خوبی کانستراکت اینه که برای گروه یک یا دو نفره هستش ولی یونیتی و انریل و ... برای شرکت های بزرگ هستش که میشه از اونـها یک گروه دو سه نفره درست کرد.

والا اینجوری که شما میگید کسانی که علاقه به بازیسازی دارن و حوصله یاد گرفتن یونیتی و زبان هاش رو ندارن دل سرد میکنید و با همین کانس و ... دارن بازی میسازن از این انجین زده میشن .
الان داخل همین انجمن بازی ها عالی ساخته شده که قابل تقدیر هستند.
دیگه حرفی ندارم.
کانال مطالب آرشیوی کانستراکت 2

آیدی کانال
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#22


ولی ، به طور کلی نباید الان رو دید! مطمئنا یکی مهمترین عللی که ما داریم زحمت میکشیم و یه بازی تولید میکنیم، بعد از علاقه ی زیاد، درآمد هست! و کسی نمیتونه منکر این قضیه بشه و چه بهتر الان برنامه ریزی داشته باشیم برای درآمد و تولید بهتر .
البته مورد دیگه ای هم هست که به نظرم اهمیت داره و اونم سن هست، یعنی من که 31 سال سن دارم، با دوستی که مثلا 12 سالشه! و داره بازی سازی رو شروع میکنه یا کاری انجام میده توی این حوزه، یه جورایی تقریبا پدر و پسر هستیم از بابت سن!(سوء تفاهم نشه) و مطمئنا اولویت ها برای هر کدوم از ما متفاوت هست.

باید در نظر گرفت که آینده با برنامه نویسی، آینده ی قابل پیش بینی تری هست تا بدون برنامه نویسی.


اتفاقا Kiarash جان، اگه شما قصد دارین توی بازی سازی بمونین، بهتره فقط php و sql ، اونم نه خیلی حرفه ای، یاد داشته باشین.
C# و C++ و javascript و java  پیشنهادهای من هستن.



من نمیگم بازی های خوبی ساخته نشده با کانستراکت، اما این تعداد تولید با کانستراکت رو با تولیدی های یونیتی مقایسه کنید. مطمئنا اون موقع حرفی نمیمونه.
در واقع







undefined

undefined









Text-to-speech function is limited to 200 characters
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، v_buqs ، hasansanaei ، magry ، ᔕinaᗪehghani
#23
(1398/1/18، 12:21 صبح)mostafanastary نوشته است: حرف هر کدوم از دوستان به نوبه ی خودش میتونه درست باشه، اما من لازم میدونم با توجه به شرایط و اتفاقاتی که برام پیش اومده، در مورد بهتر، لااقل نظر خودم رو بگم.

ببینید، بیشتر دوستان میدونن که من بازی مدافعان حرم رو با کانستراکت ساختم، ساخت این با کانستراکت، تقریبا بدون کدنویسی بود و عواید مالی و اجتماعی خوبی هم داشت.

به طور مثال باید بگم که من با نشان دادن این بازی به شرکت های فعال در زمینه ی نرم افزار و ...، تونستم یه کار تقریبا ثابت ( البته اجباراً ، چون دوست ندارم برای کسی کار کنم! ((شاید حرفم درست نباشه، ولی فعلا برای من لازم بوده و هست، با وجود اینکه خودم شرکت دارم و ... کار از دست خودم بر میاد )) ) پیدا کنم! و تقریبا این گرفتن شغل، بدون دردسر و کشمکش بوده.

خب من یه کارهایی هم با یونیتی انجام داده بودم و برنامه نویسی های مختلفی رو هم کار کرده بودم. اما وقتی توی یه شرکتی میخواین کار کنین، توقعات فرق میکنه!

مثلا ازتون میخوان که چیزهای جدید بلد باشین و یا اینکه سریع یاد بگیرین!

من غیر از یک شرکت، جای دیگه ندیدم که کانستراکت کار، بخوان استخدام کنن! و تقریبا دو مورد هم برای آنریل دیدم!
اما برای یونیتی تقریبا هر دو روز ( کم کمش! ) آگهی استخدام هست. از طرفی برنامه نویسی های مختلف و مرتبطی با بازی سازی هم مورد نیاز  شرکت ها هست )

به طور کلی باید بگم، درسته کانستراکت کار راه اندازه، اما توی کشور ما، چون علاقه ی زیادی با بازی های Html5 روی مرورگر نیست و از طرفی شرکت ها یا درخواست دهنده های تولید! زیادی برای این نرم افزار نیستن، باید به فکر یک نرم افزار بهتر و جایگزین مناسب بود!

یونیتی درسته برنامه نویسی C# لازمه ی کارش هست و زمان تولید کار رو بالا میبره، اما مزایای زیادی به نسبت آنریل و کانستراکت و گیم میکر و ... داره!
Asset های فراوان، آموزش های زیاد، برنامه نویسی تقریبا راحت، موتور همه چیز تمام و خروجی های بسیار زیاد و مستقیم و .... از مزایای این انجین هست.
از طرفی، توی گزارش GDC 2019 ، اگه اشتباه نکنم، گفتن که بیشتر از 75 درصد بازی های موبایلی ، با یونیتی تولید میشن! و این رقم بسیار زیادیه.

خلاصه عرضم اینه که، کانستراکت رو هم یاد داشته باشین، و خیلی سریع سراغ یه موتور ( ترجیحا یونیتی ) برید!

یا علیش




G
M
T
Y



English
Persian

English
Persian









Text-to-speech function is limited to 200 characters
سلام.
اون شرکتی که از شما برای همکاری دعوت کرد با کانستراکت کار می‌کنه ؟
یا اینکه کارتون رو دیدن و دوست داشتن و  پیشنهاد دادن برید تو شرکت و یه موتور جدید مثلاً یونیتی کار کنید ؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#24

من چندجایی بودم توی دو سال گذشته، منتهی مثلا یکی از اون شرکت ها، کانستراکت لازم داشتن که بازی های تحت وب برای ایرانسل کار کردم.

اما همون شرکت، یونیتی هم کار میکردم، و مطمئنا روی رقم دریافتی تاثیر زیادی داشت.
در مورد جایی که الانم هستم، یونیتی بصورت 100 درصد لازمه و  البته در کل، به یه بازی ساز، شرکت ها به دید یک برنامه نویس نگاه میکنن، نه اینکه فقط nod base یا event نویسی کنه.

من تمام حرف و دغدغه م؛ اینه که دوستان راه اشتباهی نرن.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، hasansanaei ، v_buqs ، ᔕinaᗪehghani
#25
(1398/1/18، 06:39 عصر)mostafanastary نوشته است: من چندجایی بودم توی دو سال گذشته، منتهی مثلا یکی از اون شرکت ها، کانستراکت لازم داشتن که بازی های تحت وب برای ایرانسل کار کردم.

اما همون شرکت، یونیتی هم کار میکردم، و مطمئنا روی رقم دریافتی تاثیر زیادی داشت.
در مورد جایی که الانم هستم، یونیتی بصورت 100 درصد لازمه و  البته در کل، به یه بازی ساز، شرکت ها به دید یک برنامه نویس نگاه میکنن، نه اینکه فقط nod base یا event نویسی کنه.

من تمام حرف و دغدغه م؛ اینه که دوستان راه اشتباهی نرن.

خیلی عالیه موفق باشید 54  (متاسفانه تنها گل همین برگه هستش  4  )

منم خب حرفم و پیام هام همینه که الکی وقتشونو روی کانستراکت و  گیم میکر و گیم سالاد و ... نزارن 

من 2 سال متاسفانه روی کانستراکت و  گیم میکر وقت گذاشته بودم عمر نازنینم رفت پای این دو تا 22 

از یونیتی عین چی میترسیدم میگفتم یا خود خدا کد نویسی داره چه کنم 22  یکم کار کردم باهاش خوشم اومد کانستراکت و  گیم میکر صاف رفتن سطل آشغال :21 اونموقع که تازه بازی سازیو شروع کرده بودم اینقدر منبع در اختیارم نبود یه یوتیوب بود و یه سری کتابا انگلیسی اگرم بود من بلد نبودم آدرساشو ولی خب الان ماشالله همه استاد شدن کانال زدن دوره اموزشی میسازن بگیرید یاد میگیرید تنبل بازی در نیارید خودتون ضرر میکنید من الان خیلی پشیمونم از اینکه 2  سال عمرمو گذاشته بودم روی کانستراکت و گیم میکر

هیچی دیگه الان کلا یونیتی کار میکنم و مدلسازی مایا و zbrush و Fl studio
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary ، rezamms ، ᔕinaᗪehghani
#26
طبق تحقیق هایی که کردم دیدم یونیتی واسه پیشرفت عالیه ولی باز هم میگم کانستراکت هم خوبی های خودش رو و میشه مثلا برای بازی های که وقت ندارید درست کنید و یه روزه میخواید داخل جشنواره ای شرکت کنید فوق العادس.باز هم ممنون که بقیه رو به پیشرفت تشویق می کنید.
کانال مطالب آرشیوی کانستراکت 2

آیدی کانال
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، ᔕinaᗪehghani
#27


حرف شما هم در مورد ساخت بازی  به صورت سریعتر، کاملا مورد قبول هست. مخصوصا برای جشنواره ها و ...

اتفاقا امروز یکی از شرکت های VAS (ارزش افزوده ) پیام داد که بازی درست و حسابی دارین ؟ بیاین با سرویسمون کار کنین. و حتما باید با کانستراکت2 درست شده باشه!

اما در مورد جشنواره ها بگم که، معمولا جشنواره هایی که هستند و جایزه های کلان میذارن، آخرش جایزه رو نمیدن ( البته نه همشون )
و اینکه فقط برای بدست آوردن دل جشنواره ها نباید بازی ساخت! زندگی خرج داره، کشور پشرفت نیاز داره، رونق تولید لازم داره. بسم الله... شروع کنیم همگی و تولیدات رو ببریم بالا.

  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، ᔕinaᗪehghani
#28
یه مورد دیگه اینکه بزودی ، یونیتی پروژه ی جدیدش رو که اسمش Project Tiny هست رو ریلیز میکنه .
این پروژه اختصاصا برای ساخت بازی های دو بعدی طراحی شده و حجم نهایی خیلی پایینتر میاد و یه سری قابلیت های دیگه که میتونین برای مطالعه از لینک زیر استفاده کنین:

https://support.unity3d.com/hc/en-us/sec...oject-Tiny



و اینکه خروجی Html5 هم میده ظاهرا:
https://support.unity3d.com/hc/en-us/art...p-browser-




undefined

undefined









Text-to-speech function is limited to 200 characters
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، v_buqs ، ᔕinaᗪehghani
#29
خروجی اندروید هم میده.
کانال مطالب آرشیوی کانستراکت 2

آیدی کانال
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  لیست بسیار کامل از پابلیشرهای خارجی 2020 Mehrdad 16 10,686 1403/12/24، 08:04 عصر
آخرین ارسال: xcmpunkgtsx
  قبول کردن سفارش شما (:--ALI--:) 0 594 1403/1/30، 09:06 عصر
آخرین ارسال: (:--ALI--:)
  استخدام چند ردیف شغلی در تهران hasansanaei 0 755 1402/6/1، 02:13 عصر
آخرین ارسال: hasansanaei
Heart یلدا مبارک ? oak 2 2,449 1400/10/4، 09:46 عصر
آخرین ارسال: amin hosseini
  پرداخت درون برنامه M.Y 3 2,266 1400/9/27، 03:59 عصر
آخرین ارسال: mostafanastary

پرش به انجمن: