(1397/5/31، 12:20 صبح)Mahdyar_1381 نوشته است: سلام من تازه یونیتی نصب کردم و تا دیروز کانستراکت کار میکردم.
و یه سوال در رابطه با یونیتی دارم.
چی بگم که وقتی بازی اجرا شد،۳ ثانیه وایسه و بره صفحه بعد.مرسی
سلام خدمت شما دوست عزیز ، در ابتدا باید بگم که خیلی عالی که همچین کار خوبی انجام دادید و مطمئن باشید ما و دوستان همراهیتون میکنم و هر کمکی بخواید درخدمت هستیم ! در مرحله بعد باید بگم که از اونجایی که یونیتی تنها کدنویسی نیست (در واقع هیچ انجینی فقط قسمت کدنویسی نیست و قسمت رابط کاربری و قابلیت های خود انجین هم کلی داستان و زمان میخواد برای یادگیری) و خود رابط کاربری یونیتی و قابلیت های جالبی داره که بهتره شما از صفر شروع کنید و بعد از اشنایی با محیط کاربری یونیتی برید سراغ برنامه نویسی .
برای شروع هم اموزش جامع اقای رجب زاده رو استارت بزنید که واقع کامل هستش و میتونم بگم نمونه داخلی نداره
میتونید داخل وبلاگ ایشون پیدا کنید لینکشو :
وبلاگ توسعه دهنده بازی
این اموزش هارو نگاه کنید و لذت ببرید از استفاده از یونیتی و قابلیت های ان .
جواب سوالتون هم به دو روش صورت میگیره ، روش های قدیمی ای هست که پیشنهاد نمیشه کلا و زیاد جالب نیست .
بهترین روش در حال حاضر متد Invoke هستش که خیلی بهینه هست و کار کرد باهاش راحته !
کد:
Invoke("MethodName",TimeToCall);
در خط کد بالا شما میتونید با استفاده از متد Invoke تابع دلخواه با نام MethodName با زمان انتظار TimeToCall فراخوانی کنید .
برای اجرای سین یا مرحله خاص هم میتونید از کد زیر استفاده کنید .
یادتون باشه باید دسترسی به کتابخانه SceneManagement از کلاس UnityEngine رو به کدتون بدید .
به اینصورت :
کد:
using UnityEngine.SceneManagement;
void OpenNextScene ()
{
SceneManager.LoadScene("SceneName");
}
این هم اموزش کلی راجب کلاس ها و متد هایی که باهاش میتونید این کار رو انجام بدید ، و در اخر کل کد رو براتون میزارم که بعد از 3 ثانیه سین بعداجرا میشه .
کد:
using UnityEngine.SceneManagment;
void Start ()
{
Invoke ("OpenNextScene", 3f);
}
void OpenNextScene ()
{
SceneManager.LoadScene("NextScene"):
}
اینم از کد مورد نظرتون .
امیدوارم که برای یادگیری یونیتی عجله نکنید که خدایی نکرده باعث دلسردی شما نسبت به این انجین بشه ، باید ی حقیقت رو بدونید که کار با یونیتی اسون نیست ولی غیر ممکن هم نیست و با تلاش و کمی حوصله خیلی شیرین میشه و خروجی کار بسیار عالی میشه .
اموزش های اقای رجب زاده فراموش نشه ، در نهایت ارزوی موفقیت و سربلندی دارم براتون