تکرار شدن زمین بازی
#1
سلام بچه ها خسته نباشید در بازی فلپی برد که از مثال های خود کانستراکت است من فهمیدم که چطور زمین را بی نهایت کنم. اما یه سوال دارم در بازی های پیچیده تر مثل بازی رانر پس زمینه تکرار میشه اما اونقدر طول می‌کشه و متنوع است بازیکن متوجه نمیشه که زمین داره تکرار میشه حالا  اگه بخوام این کارا از روش فلپی برد یا امورش های دیگه برم باید زمین را بزرگ کنم؟ ایا اینطوری بازی سنگین نمیشه؟ ممنون میشم جواب بدید.درواقع می خوام بعد از مثالا 30ثانیه یا یک دقیقه زمین تکرار شود و بازیکن متوجه نشه
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام
یه نمونه میتونید نشون بدید که ببینیم منظورتون چطوریه تغییر بک گراند؟
ولی اگه درست متوجه شده باشم , مثلا زمین خاکی هست اولِ بازی و شما میخوایید بعد از چند دقیقه زمین آسفالت بشه
اگه اینطوری بخوایید بشه میتونید یه یه تایمر بزارید و بگید وقتی مثلا 2 دقیقه شد , اون زمین خاکی که از سمت راست ساخته میشه بیاد به سمت چپ , فریمش عوض بشه به فریمی که آسفالت هست و اینطوری زمین تغییر میکنه
مثلا میتونید یه اسپرایت بزارید سمت راست , خارج از صفحه , و بگید وقتی تایمر 2 دقیقه شد , اون بک گراندی که برخورد کرده با اون اسپرایت ما , فریمش بشه فریم 1 که آسفالت هست.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#3
(1398/4/3، 12:24 عصر)Mahdi gamerredboy نوشته است: سلام بچه ها خسته نباشید در بازی فلپی برد که از مثال های خود کانستراکت است من فهمیدم که چطور زمین را بی نهایت کنم. اما یه سوال دارم در بازی های پیچیده تر مثل بازی رانر پس زمینه تکرار میشه اما اونقدر طول می‌کشه و متنوع است بازیکن متوجه نمیشه که زمین داره تکرار میشه حالا  اگه بخوام این کارا از روش فلپی برد یا امورش های دیگه برم باید زمین را بزرگ کنم؟ ایا اینطوری بازی سنگین نمیشه؟ ممنون میشم جواب بدید.درواقع می خوام بعد از مثالا 30ثانیه یا یک دقیقه زمین تکرار شود و بازیکن متوجه نشه

خوب اگه زمین بازیت بزرگه چند بار کپی کن زمین رو 
برنامه کافه _ به زودی
حمایت فراموش نشه
پیج اینساگرام : https://www.instagram.com/cafeapp.99/
کانال تلگرام :
https://t.me/cafeapp99
http://uploadb.me/hjh0pf9fdqod/159525159...2.jpg.html
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
ممنون بچه ها ببینید منظور من این بود من می‌خوام بگراند اول یه ساختمون نشون بده بعد جنگل و بعد یه پل و دوباره برگردهمان ساختمون نشون بده اما سریع اتفاق نیفته که بیننده متوجه نشه مثل بازی موتوری .
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
سلام
یه متغیر درست کنید به اسم frame و مقدارش رو 0 بزارید.
یه اسپرایت وارد میکنید با بک گراند های مورد نظرتون
یعنی مثلا گفتید یه ساختمون + جنگل + پل داشته باشه , این میشه یه اسپرایت با سه تا فریم که باید وارد کانستراکت کنید.

حالا توی لی اوت همونطور که دوست دارید بک گراند رو بچینید تا بک پشت سر هم تکرار بشه.
اگه بک گراند ها پشت سر هم هی ساخته_Create میشن 
داخل اونت شیت میگید وقتی بک گراند ساخته شد , فریمش برابر بشه با مقدار متغیری که بالا گفتم بسازید.
اینطوری وقتی بک گراند خارج از صفحه ساخته میشه تا بیاد و وارد صفحه بشه , اگه مقدار متغیر 1 شده باشه , اونم فریمش تغییر میکنه
 الان فقط کافیه توی اونت شیت بگید مثلا هر 5 دقیقه مقدار متغیر frame یکی بهش اضافه بشه.
اینطوری بعد از 5 دقیقه متغیر مقدارش میشه 1 و وقتی مقدارش بشه 1 , بک گراندهای جدیدی که ساخته میشن توی بازی هم فریمشون میشه 1 یعنی جنگل 
باز بعد از 5 دقیقه مقدار متغیر تغییر میکنه و بک گراند هم میشه 2 یعنی پل
حالا دیگه بستگی به خودتون داره هر چنددقیقه بک گراند تغییر کنه یا چند فریم داشته باشید.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: amin COD
#6
اقا دمت گرم خیلی ممنون
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 180 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,597 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: