ارسالها: 75
موضوعها: 36
تاریخ عضویت: شهر 1397
سپاسها: 2
8 سپاس گرفتهشده در 7 ارسال
سلام بچه ها خسته نباشید در بازی فلپی برد که از مثال های خود کانستراکت است من فهمیدم که چطور زمین را بی نهایت کنم. اما یه سوال دارم در بازی های پیچیده تر مثل بازی رانر پس زمینه تکرار میشه اما اونقدر طول میکشه و متنوع است بازیکن متوجه نمیشه که زمین داره تکرار میشه حالا اگه بخوام این کارا از روش فلپی برد یا امورش های دیگه برم باید زمین را بزرگ کنم؟ ایا اینطوری بازی سنگین نمیشه؟ ممنون میشم جواب بدید.درواقع می خوام بعد از مثالا 30ثانیه یا یک دقیقه زمین تکرار شود و بازیکن متوجه نشه
ارسالها: 2,049
موضوعها: 36
تاریخ عضویت: اسف 1394
سپاسها: 5825
2904 سپاس گرفتهشده در 1521 ارسال
سلام
یه نمونه میتونید نشون بدید که ببینیم منظورتون چطوریه تغییر بک گراند؟
ولی اگه درست متوجه شده باشم , مثلا زمین خاکی هست اولِ بازی و شما میخوایید بعد از چند دقیقه زمین آسفالت بشه
اگه اینطوری بخوایید بشه میتونید یه یه تایمر بزارید و بگید وقتی مثلا 2 دقیقه شد , اون زمین خاکی که از سمت راست ساخته میشه بیاد به سمت چپ , فریمش عوض بشه به فریمی که آسفالت هست و اینطوری زمین تغییر میکنه
مثلا میتونید یه اسپرایت بزارید سمت راست , خارج از صفحه , و بگید وقتی تایمر 2 دقیقه شد , اون بک گراندی که برخورد کرده با اون اسپرایت ما , فریمش بشه فریم 1 که آسفالت هست.
ارسالها: 75
موضوعها: 36
تاریخ عضویت: شهر 1397
سپاسها: 2
8 سپاس گرفتهشده در 7 ارسال
ممنون بچه ها ببینید منظور من این بود من میخوام بگراند اول یه ساختمون نشون بده بعد جنگل و بعد یه پل و دوباره برگردهمان ساختمون نشون بده اما سریع اتفاق نیفته که بیننده متوجه نشه مثل بازی موتوری .
ارسالها: 2,049
موضوعها: 36
تاریخ عضویت: اسف 1394
سپاسها: 5825
2904 سپاس گرفتهشده در 1521 ارسال
سلام
یه متغیر درست کنید به اسم frame و مقدارش رو 0 بزارید.
یه اسپرایت وارد میکنید با بک گراند های مورد نظرتون
یعنی مثلا گفتید یه ساختمون + جنگل + پل داشته باشه , این میشه یه اسپرایت با سه تا فریم که باید وارد کانستراکت کنید.
حالا توی لی اوت همونطور که دوست دارید بک گراند رو بچینید تا بک پشت سر هم تکرار بشه.
اگه بک گراند ها پشت سر هم هی ساخته_Create میشن
داخل اونت شیت میگید وقتی بک گراند ساخته شد , فریمش برابر بشه با مقدار متغیری که بالا گفتم بسازید.
اینطوری وقتی بک گراند خارج از صفحه ساخته میشه تا بیاد و وارد صفحه بشه , اگه مقدار متغیر 1 شده باشه , اونم فریمش تغییر میکنه
الان فقط کافیه توی اونت شیت بگید مثلا هر 5 دقیقه مقدار متغیر frame یکی بهش اضافه بشه.
اینطوری بعد از 5 دقیقه متغیر مقدارش میشه 1 و وقتی مقدارش بشه 1 , بک گراندهای جدیدی که ساخته میشن توی بازی هم فریمشون میشه 1 یعنی جنگل
باز بعد از 5 دقیقه مقدار متغیر تغییر میکنه و بک گراند هم میشه 2 یعنی پل
حالا دیگه بستگی به خودتون داره هر چنددقیقه بک گراند تغییر کنه یا چند فریم داشته باشید.