ارسالها: 44
موضوعها: 19
تاریخ عضویت: مرد 1394
مکان: همدان
سپاسها: 82
15 سپاس گرفتهشده در 8 ارسال
سلام
من با ساخت زمین مشکلی ندارم ولی زمینا خیلی سادن
چطوری میشه زمین پیچ و خم دار ساخت ؟
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
پیچ و خم را برای چه سبکی می خواهید پلتفرم (دید کناره دو بعدی)،ایزومتریک (دید کناره سه بعدی) ، دید استراژیک از بالا و پایین.
پیچ و خم برای حرکت پلیرتان مثلا از سطح شیبدار بالا برود و ...
لطفا توضیح کاملی قرار دهید
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
برای ساخت چنی زمینهای می توانید از tilemap کمکی بگیرد عکس ها بصورت تکه تکه هستند که در کنار هم قرار دادن می توانید منظر های پیچیده بسازید. این عکس ها بایستی png باشد تا جاهای خالی را با شفافیت پر کنید. png نسبت به jpg سنگین تر است چون برای ذخیره هر پیکسل از چهار بایت استفاده می کند که بایت چهارم کانال شفافیت است . که پس زمینه ندارد
می توانید در این سایت آموزش های در مورد تایل مپ پیدا کنید.
ارسالها: 44
موضوعها: 19
تاریخ عضویت: مرد 1394
مکان: همدان
سپاسها: 82
15 سپاس گرفتهشده در 8 ارسال
از تایل مپ استفاده کردم ولی یک مقدار زمان گیره ساخت همچین زمین هایی . راهی جز تایل مپ نداره؟
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
شما چون برای اولین بار است از این قابلیت استفاده می کنید و همچنین چون کار با آن را نمیدانید برایتان سخت است.
حتما آموزش پلتفرم را دانلود کنید.در این آموزش استفاده تایل مپ را بریتان توضیح داده شده است. می توانید از اسپرایت هم استفاده کنید. من فایده روش اول را برایتان در زیر توضیج می دهم
خوبی این روش :
1 شما یک عکس 1024*1024 می آورید فقط 4 مگابایت حافظه گرافیکی می خواهد. اما برای اسپرایت برای هر حالت که بخواهید باید یک عکس بسازید. کلی حافظه را اشغال می کند سنگین تر است.
2- تایل مپ براساس برش است. یعنی یک قسمت از عکس را انتخاب کرده و در مرحله بازیتان قرار می دهید.برش انعطاف بیشتری دارد چون می توانید هر عکس را با هر اندازه و هر کجا برش دهید.
3- تایل مپ کمتر افت فریم دارد.