استارت ساخت باری چهار ناجی (سه بعدی)
#11
دوستان یه سوال .کسی اطلاع داره که توی مبحث تری دی،آیا فقط سایز تکسچرها مهم هست یا کیفیت و رزولوشن اونا؟
من توی این انجین امتحان کردم وقتی که کیفیت عکس ها رو پایین یا بالا میبرم (مثلا عکس ها محو تر یا واضح تر میشن ) اصلا هیچ تاثیری تو مصرف رم ندارند ولی وقتی ابعاد رو تغییر میدم بلافاصله مموری یوزیج تغییر میکنه .


(1399/9/22، 06:14 عصر)amin COD نوشته است: به شخصه با نظر فرزاد موافق نیستم
اینکه به مدت چهار سال بازیسازی رو بدونی و بازی منتشر نکنی و به فکر بالا بردن سطح خودت باشی بنظر من کار نمیده(با احترام به نظر فرزاد)
اولین نکته این هست که برای آدم سطح به چه معنیه...سطح ادم با توجه به خودش سنجیده میشه و وقتی شما بازی منتشر نکنی سطحی نخواهی داشت که بخوای از اون بالاتر بری
به قول جمله معروف
هر چقدر هم کتاب درباره آموزش شنا بخونی آخرش باید بپری تو آب تا یاد بگیری
بنظر من فرزاد جون هر چقدر هم که فکر میکنی ایده و بازی هات اولیه و ساده ان اون ها رو درست کن و منتشر کن
اصلا جایی هم نگو و به اسم ناشناس منتشر کن که سابقه ات خراب نشه
خودت بعد قشنگ منظورم رو میگیری

و اما در مورد ساخت بازی برای کامپیوتر باید بگم درسته که ساخت بازی به pc دست ادم رو باز میزاره ولی به همون اندازه هم می تونه جلوی پیشرفت رو بگیره
اینو از اون جهت میگم که اکثر ما بازیساز های انفرادی هستیم
و بازی هایی که ما درست میکنیم برای اندروید مناسب تره چون هم سبک تره و اونقدر زمان بر نیست
از روی تجربه دیدیم بازی هایی که برای کامپیوتر توسط بازیساز های مستقل درست شدن از بازی های اندروید ساخته شده توسط بازیساز های مستقل از محبوبیت کمتری برخوردارن و باعث دیده شدن بازی و بازیساز نمیشن
اما خب همونطور که فرزاد هم گفت
بازیسازی برای اندروید هم به اون اسونی ها نیست ادم باید حواسش به همه چی باشه
حجم ، گرافیک ، گیم پلی ، قیمت و..
اما خب همین چیز هاست که ما رو بازیساز میکنه

اخه تو بازار ایران یه جوراییه شانسیه که بازیت بگیره یا نه . البته حس میکنم این طور باشه.
تو کافه بازار،که گاهی بررسی میکنم به این نتیجه رسیدم که بازیهای پرطرفدار بیشتر تو این زمینه ها هستند:
درایوینگ یا رانندگی
کلمات

یعنی یه بازی رانندگی با پایین ترین کیفیت گرافیک و گیم پلی بازم تعداد دانلودش بیشتر از مثلا بازی شوتر اول شخص با گرافیک بالا هست.
مثلا در کافه بازار بازی " خاک " رو ببینید.واقعا مشخصه که روش کار شده هم از نظر گیم پلی هم گرافیک هم انیمیشن و ... ولی تعداد دانلودش به مراتب کمتر از یه بازی رانندگی هست که توش یه دو تا مدل سه بعدی پراید و پیکان گڌاشتند و با یه سری کدهای پیش فرض یه بازی با گیم پلی کاملا تکراری طراحی کردند .
  پاسخ


 سپاس شده توسط: amin COD
#12
سلام.
توجه داشته باشید اون عدد نصب فعاله یعنی کسانی که همین الان بازی رو گوشیشون هست و خیلی با زمان انتشار بازی رابطه مستقیم داره.
بازی خاک زمانی که منتشر شد نصب بالایی گرفت ولی از اونجایی که مراحل زیادی نداشت که بخواد تا چند سال کاربرها رو نگه داره ( مثل آمیرزا، فروت کرفت، گلمراد و ... ) خب طبیعیه که تعداد نصبش افت کنه.
بازار ایران میشه گفت شانسی نیست و از اونجایی که بکره، بازی باکیفیت داشته باشید میگیره ولی باید اون هل اولیه رو درست بدید حالا یا با تبلیغات یا با پروموت شدن تو کافه بازار. دیگه به 10 هزار نصب که برسید خود بازی شروع میکنه رشد کردن. از اون به بعد دستتون برا چیدن استراتژی رشد بازتر میشه.
ولی تا حدودی حرفتون درست هست بازیهای ماشین محور پتانسیل رشد بالایی دارن نسبت به بقیه ژانرها. خودم هم دقیقا نمیدونم دلیلش چیه.  4
گرافیک بازیتون هم باحال بود منو برد به حال و هوای gta san andreas.
گرافیک نهایی بازی قراره همین جوری باشه ؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Alireza3d
#13
(1399/9/22، 07:39 عصر)mhp نوشته است: سلام.
توجه داشته باشید اون عدد نصب فعاله یعنی کسانی که همین الان بازی رو گوشیشون هست و خیلی با زمان انتشار بازی رابطه مستقیم داره.
بازی خاک زمانی که منتشر شد نصب بالایی گرفت ولی از اونجایی که مراحل زیادی نداشت که بخواد تا چند سال کاربرها رو نگه داره ( مثل آمیرزا، فروت کرفت، گلمراد و ... ) خب طبیعیه که تعداد نصبش افت کنه.
بازار ایران میشه گفت شانسی نیست و از اونجایی که بکره، بازی باکیفیت داشته باشید میگیره ولی باید اون هل اولیه رو درست بدید حالا یا با تبلیغات یا با پروموت شدن تو کافه بازار. دیگه به 10 هزار نصب که برسید خود بازی شروع میکنه رشد کردن. از اون به بعد دستتون برا چیدن استراتژی رشد بازتر میشه.
ولی تا حدودی حرفتون درست هست بازیهای ماشین محور پتانسیل رشد بالایی دارن نسبت به بقیه ژانرها. خودم هم دقیقا نمیدونم دلیلش چیه.  4
گرافیک بازیتون هم باحال بود منو برد به حال و هوای gta san andreas.
گرافیک نهایی بازی قراره همین جوری باشه ؟


خب اگه اینطور هست و تعداد نصب فعال رو محاسبه میکنه پس قضیه فرق میکنه.
بله قطعا نیاز به هزینه ی اولیه برای تبلیغات هست. چه بسا بازیهای شایسته ای که مدتهاست دارن ته لیست خاک میخورند ـ
گرافیک نهایی تغییر میکنه. الان تکسچر کوه رو تغییر،دادم . اون دگل ها از حالت کارتونی بیرون میاد. پوشش گیاهی و درختی بیشتری ایجاد میشه. خلاصه هنوز خیلی کار داره.
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mhp
#14
(1399/9/16، 04:39 صبح)Alireza3d' نوشته است: بعد از حدود یکسال دست و پنجه نرم کردن با کد نویسی و انجین کاپرکیوب و آزمون و خطای زیاد ، ساخت پروژه رو شروع کردم .
انجین : کاپرکیوب
مدلسازی با تری دی مکس
کارهای تکسچر با فتوشاپ
تصاویری از مرحله اول بازی .که البته هنوز،در حال تکمیله و جزئیات زیادی رو باید بهش اضافه کنم .
تا اینجای کار مموری یوز حدود ۲.۵ مگابایت . حجم فایل خروجی ۱/۳ مگابایت .


Object moved
 

 https://s16.picofile.com/file/8416511276/3451.jpg
Object moved
Object moved
Object moved
Object moved
Object moved
Object moved



 البته از نظر من بازی خوب هستش که با توجه به کیفیتش حجم مناسبی داشته باشه

 



 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  Cursed letters MohammadHadi 0 1,553 1401/12/11، 02:02 صبح
آخرین ارسال: MohammadHadi
Information دریانوردان (شروعی از صفر) در دست ساخت... oak 115 62,791 1401/2/26، 10:09 صبح
آخرین ارسال: tohidrajabali
  کلیپی کوتاه از بازی در حال ساخت Alireza3d 6 4,162 1400/9/11، 06:57 عصر
آخرین ارسال: Alireza3d
  گیم پلی قسمت سوم منطقه آلوده alii 4 4,030 1400/8/26، 09:23 عصر
آخرین ارسال: alii
Brick ستیز قهرمانان:هیجانی بی پایان (جدید) Mahdibabaei M.N 17 10,385 1400/8/25، 09:16 عصر
آخرین ارسال: MdSarli

پرش به انجمن: