ارسالها: 43
موضوعها: 7
تاریخ عضویت: بهم 1394
سپاسها: 60
9 سپاس گرفتهشده در 7 ارسال
با سلام خدمت دوستان
من دارم یه بازی پلتفرمر شبیه Infinite Jump خود کانستراکت میسازم و توی بازیم با دوتا مشکل مواجه شدم:
1. وقتی با Z Order طریقه دیده شدن اسپرایت ها رو مشخص میکنم در شروع لی اوت همه چیز درسته و کاراکتر جلوی پلتفرم دیده میشه ولی بعد با ساخته شدن پلتفرم های جدید کاراکتر در پشت پلتفرم دیده میشه، چطور میشه کاری کرد که کاراکتر همیشه در جلوی پلتفرم دیده بشه؟
2. من میخوام محل ظاهر شدن دشمن روی پلتفرم باشه، وقتی مختصات پلتفرم رو برای محل ساخته شدن دشمن میدم دشمن فقط در پلتفرم های پایین تصویر ظاهر میشه و اگه از ViewportTop استفاده کنم دیگه روی پلتفرم ظاهر نمیشه، چطور میشه کاری کرد که دشمن در پلتفرمهای بالای تصویر دیده شه؟
با تشکر
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
ممکنه در طول بازی که جلو میرین، یه سری اسپرایت ها و آبجکت ها با zOrder بالاتر هستند که این اتفاق میافته و اینم بگم که تا زمانی که به صورت دستی، دو آبجکت روی هم نباشن، مشخص نمیشه که کدوم zOrder بالاتری داره.
در نتیجه برای کار راه اندازی، اگه براتون مقدوره، اونی که میخواین بالاتر باشه رو توی یه لایه ای بذارین که بالاتر باشه نسبت به آبجکت های دیگتون.
ارسالها: 43
موضوعها: 7
تاریخ عضویت: بهم 1394
سپاسها: 60
9 سپاس گرفتهشده در 7 ارسال
جالبه که کانستراکت سیستمی برای مشخص کردن اولویت نمایش اسپرایت ها نسبت به هم طراحی نکرده ولی طبق راهنمایی شما لایه جدیدی اضافه کردم و با انتقال کاراکتر به اون لایه مشکلم حل شد، ممنون
در مورد ظاهر شدن دشمن روی پلتفرم نظری ندارین که چطور میشه کاری کرد که دشمن روی پلتفرمی که در بالای صفحه وجود داره ظاهر شه؟
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
خوشحالم که مشکلتون برطرف شد،
در مورد دومی، اصلا متوجه نشدم چیه مشکل شما!
اگه ممکنه یه فایل نمونه بذارین.
ارسالها: 43
موضوعها: 7
تاریخ عضویت: بهم 1394
سپاسها: 60
9 سپاس گرفتهشده در 7 ارسال
,با سلام خدمت شما
جناب ابراهیمی، مشکل z order حل شده فقط الان مشکل ساخته شدن دشمن روی پلتفرم باقی مونده، یعنی من میخوام دشمن حتما رو پلتفرم ظاهر بشه و این پلتفرم حتما جز پلتفرمهای بالای تصویر باشه، الان دستور رو به این صورت نوشتم:
system >> every 5 second >> system >> create object enenmy on layer "object" at (platform.x ,platform.y)
در این صورت دشمن فقط در پلتفرم های پایین تصویر ظاهر میشه
من دستور به شکل دیگه ای هم نوشتم:
system >> every 5 second >> system >> create object enenmy on layer "object" at (platform.x
ViewportTop("Game")),
در این صورت دشمن در بالای تصویر ظاهر میشه ولی دقیقا روی پلتفرم نیست میخواستم ببینم که چطور میشه دشمن هم هم در بالای تصویر باشه روی پلتفرم؟
ارسالها: 43
موضوعها: 7
تاریخ عضویت: بهم 1394
سپاسها: 60
9 سپاس گرفتهشده در 7 ارسال
با تشکر از شما دوست عزیز
دقیقا همینکارو انجام دادم و مشکلم حل شد
بازم ممنون