دوره دوم ساخت بازی شوتر اول شخص در یونیتی ، شلیک راکت و قفل روی هدف
#1
Video 
[تصویر:  Fps-Game-In-Unity3d-800-389.jpg]


سلام عرض می کنم خدمت همه علاقه مندان به ساخت و توسعه بازی های رایانه ای و البته یونیتی کاران عزیز.

من امیرحسین رجب زاده، با دوره دوم آموزش ساخت بازی شوتر اول شخص در یونیتی در خدمت شما هستم.

در این دوره منحصر به فرد شما ساخت یک راکت لانچر با قابلیت قفل گلوله بر روی هدف را آموزش خواهید دید.

ساخت سلاح هایی مثل آر پی جی و راکت یک بخش جدا نشدنی از بازی های شوتر هست، که تمام اصول اسکریپت 

نویسی این نوع سلاح ها را در یونیتی آموزش خواهید دید.


در فصل دوم هوش مصنوعی پیشرفته یک سلاح اتوماتیک را اسکریپت نویسی می کنیم که البته از این الگوریتم برای 




هوش بسیاری از دشمن ها و بازی ها می توان استفاده کرد.


در این آموزش از Unity 3d 5.3.0 f4 استفاده شده است.



شما برای استفاده از فایل های پروژه باید از این نسخه یا بالاتر استفاده کنید.

حتما پیش نمایش دوره را مشاهده کنید تا کامل از محتویات آموزش اطلاع پیدا کنید(کم حجم و کوتاه، ۲ دقیقه و ۳۲ ثانیه).
این آموزش در دو بخش آماده شده است. در بخش اول بیشتر به آماده سازی محیط، اسکریپت راکت و سایر نکات پیرامون راکت پرداخته خواهد شد و در بخش دوم نیز بیشتر با آماده سازی اسلحه، هوش مصنوعی و … آشنا خواهید شد.

برخی ویژگی های آموزش :
58 دوره ای جامع و کامل و کم نظیر در بین سایت های داخلی و خارجی!
58 استفاده از زبان برنامه نویسی سی شارپ
58  تدریس برخی از مباحث مربوط به زبان برنامه نویسی سی شارپ در یونیتی در حین آموزش
58 آموزش هوش مصنوعی دشمن





[url=http://learningtv.ir/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D9%88%D9%84%E2%80%8C-%D8%B4%D8%AE%D8%B5-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86]لینک آموزش 
عمر با ارزشتون رو برای کار با انجین های ضعیف که آینده ای ندارند حروم نکنید دوره جامع و رایگان منتشر شد روی عکس کلیک کنید.

[تصویر:  imageTut.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: amirho24 ، bahram12 ، Rounder
#2
باسلام.)

جالب بود .

اما اینکه کد نویسی ها از خودتون هست یا از کتابخانه ها استفاده کرده اید ؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#3
(1395/2/24، 04:07 صبح)hesam3 نوشته است: باسلام.)

جالب بود .

اما اینکه کد نویسی ها از خودتون هست یا از کتابخانه ها استفاده کرده اید ؟

سلام دوست عزیز
من می دونم عزیزانی که این جا فعالیت می کنند با انجین کانستراکت 2 کار می کنند و البته خیلی هاشون برنامه نویسی یاد ندارن
اما می خوام اگر بشه عزیزان به سمت یونیتی بیان ، چرا؟
چون یونیتی علاوه بر این که کار باهش لذت بخشه و آسونه از قدرت فوق العاده زیاد برخورداره به طوری که می تونیم حرفه ای ترین بازی ها رو با این انجین خلق کنیم 
در مورده خروجی گرفتن برای اندروید ، خیلی راحت می تونید با این انجین خروجی اندروید بگیرید و در حال حاضر  اگر نگم همه اکثر بازی های ایرانی چه اندروید چه کامپیوتر از این انجین استفاده می کنند 
جالبه بدانید در خارج از کشور هم خیلی از بازی ساز ها به این انجین رجوع کردند.
در مورده سوال شما هم ، در یونیتی مفهومی به نام کتابخانه نداریم به اون شکلی که شما منظورتون هست، پکیج آماده نام داره ، که من از هیچ پکیجی استفاده نکردم و کل منطق رو اسکریپت نویسی کردم در پیش نمایش آموزش هم این نکته رو یاد آوری کردم که از توابع و کلاس های یونیتی این آموزش کد نویسی شده و در واقع کسی که این دوره رو تهیه کنه برنامه نویسی سی شارپ در یونیتی رو هم یاد می گیره
به زودی من آموزش جامع و کاملی برای تازه کاران منتشر می کنم
البته اگر شما با برنامه نویسی کمی آشنایی دارید با تهیه دوره اول این آموزش و سپس دوره دوم به درک بالایی از یونیتی میر سید جالبه بدونید در سایت های خارجی هم این چنین آموزش جامع و کاملی نمی تونید پیدا کنید
من یکی از اهدافم پیشرفت گیم ایران هست که فکر می کنم مدیر محترم این سایت هم هدفش همینه!
به نظر من بهتر عزیزان از انجین کانستراکت به یونیتی نقل مکان کنند 
سوالی داشتید در خدمتم
موفق باشید
عمر با ارزشتون رو برای کار با انجین های ضعیف که آینده ای ندارند حروم نکنید دوره جامع و رایگان منتشر شد روی عکس کلیک کنید.

[تصویر:  imageTut.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hmchenaran.s
#4
با سلام.
کانستراکت 2 بهترین انجین ساخت بازی دوبعدی هست که خیلی هم آسونه همه پلاگین های لازم رو هم دارد و حتی هر نوع خروجی را پشتیبانی میکند
زکات علم ، آموزش دادن ان است از امام صادق (ع)
 
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
(1395/2/24، 07:20 عصر)amirho24 نوشته است: با سلام.
کانستراکت 2 بهترین انجین ساخت بازی دوبعدی هست که خیلی هم آسونه همه پلاگین های لازم رو هم دارد و حتی هر نوع خروجی را پشتیبانی میکند

سلام دوست عزیز
در این که انجین دو بعدی قوی هست بحثی نیست و من صرفا نمی خوام این انجین رو تخریب کنم
ولی قطعا قابلیت های دو بعدی این انجین از یونیتی ضعیف تره
ببینید یک بازی ساز تا کی می خواد بازی دو بعدی بسازه ، شما اون زمانی که روی کانستراکتن بزارید روی یونیتی بزارید کار های زیاد و جالبی با یونیتی می تونید انجا بدید
به عنوان مثال شما با یونیتی می تونید بازی دو بعدی بسازید که محیطش سه بعدیه!
و خیلی کارای دیگه که در این پست مجال نیست
یک نکته ی دیگه اینه که اکثره شرکت های بازیسازی در ایران و اکثره شرکت های نوپای بازیسازی در خارج با انجین یونیتی کار می کنند و این یعنی شما عمرتون رو روی یک انجینی می زارید که آینده شغلی داره 
هیچ شرکت حرفه ای سراغ کانستراکت نمیره دوست عزیز و من به امید خدا دوره آموزشی رو منتشر می کنم که شما عزیزان بتونید با یونیتی شروع به کار کنید
ممنون از نظره شما 
موفق باشید
عمر با ارزشتون رو برای کار با انجین های ضعیف که آینده ای ندارند حروم نکنید دوره جامع و رایگان منتشر شد روی عکس کلیک کنید.

[تصویر:  imageTut.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: amirho24
#6
سلام به نظر من کانستراکت خوبه برای بازی سازی ولی برای کسایی ساخته شده که از برنامه نویسی بیزارَن 

ولی یونیتی خوب ترینه واسه ساخت بازی چون در یونیتی قابلیت کد نویسی موجودِ و میتونیم بازی های بسیار با کیفیت و... خلق کنیم و %100 قابلیت هایی داره که کانستراکت نداره 
یونیتی هم قابلیت ساخت بازی 2D و هم قابلیت ساخت بازی های 3D رو داره که این خیلی خوبه
در ضمن کد نویسی چیزه خیلی خوبیه اگه کسی پیدا بشه که به ما یاد بده 
من خیلی به کد نویسی علاقه ی زیادی دارم ولی به خاطر موقعیت زندگیم و جایی که هستم متاسفانه نمیتونم کدنویسی رو یاد بگیرم (البته جایی که من زندگی میکنم کلاس یا... وجود نداره که بتونم برم) 
اگه کسی پیدا میشد که کد نویسی رو به همه ی ما یاد بده خیلی خوب میشد 
من هم طرفِ دوستِمونو میگیرم کاش میشد به یونیتی نقل مکان کنیم. 
اگه بهت گفتن که دیگه راهی نیس                                                                                                                                                                خونه مون بی تو خالی نیس
 
                                                                           نه نکنی باور.................... نه... نه  نکنی باور                                                                     Abbas Fire
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#7
درکل یونیتی خیلی بهتره ولی سخته کد نویسیش باید بریم کلاس حضوری تا یاد بگیریم
زکات علم ، آموزش دادن ان است از امام صادق (ع)
 
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
(1395/2/24، 07:45 عصر)Abbasfire نوشته است: سلام به نظر من کانستراکت خوبه برای بازی سازی ولی برای کسایی ساخته شده که از برنامه نویسی بیزارَن 

ولی یونیتی خوب ترینه واسه ساخت بازی چون در یونیتی قابلیت کد نویسی موجودِ و میتونیم بازی های بسیار با کیفیت و... خلق کنیم و %100 قابلیت هایی داره که کانستراکت نداره 
یونیتی هم قابلیت ساخت بازی 2D و هم قابلیت ساخت بازی های 3D رو داره که این خیلی خوبه
در ضمن کد نویسی چیزه خیلی خوبیه اگه کسی پیدا بشه که به ما یاد بده 
من خیلی به کد نویسی علاقه ی زیادی دارم ولی به خاطر موقعیت زندگیم و جایی که هستم متاسفانه نمیتونم کدنویسی رو یاد بگیرم (البته جایی که من زندگی میکنم کلاس یا... وجود نداره که بتونم برم) 
اگه کسی پیدا میشد که کد نویسی رو به همه ی ما یاد بده خیلی خوب میشد 
من هم طرفِ دوستِمونو میگیرم کاش میشد به یونیتی نقل مکان کنیم. 



سلام دوست عزیز من به شما قول میدم به زودی کار با یونیتی و برنامه نویسی در اون رو به طور رایگان بهتون آموزش بدم

اصلا نگران نباشید و برای بازی سازی با انجین یونیتی آماده باشید!

تا 15 خرداد آموزش های من ضبط میشه ، در اون آموزش ها شما کاملا اصولی برنامه نویسی رو یاد می گیرید و البته کاملا اصولی کار با یونیتی رو 

منتظر باش دوست عزیز

موفق باشی




(1395/2/24، 08:01 عصر)amirho24 نوشته است: درکل یونیتی خیلی بهتره ولی سخته کد نویسیش باید بریم کلاس حضوری تا یاد بگیریم

نه دوست خوب من احتیاج به کلاس حضوری و هزینه های سرسام آور نیست من به زودی دوره رایگان برای تمام علاقه مندان بازی سازی با یونیتی انتشار میدم که شما در اون دوره برنامه نویسی رو فرا می گیرید و سپس برنامه نویسی در یونیتی رو
احتمالا تا 15 خرداد انتشار میدم
موفق باشید
عمر با ارزشتون رو برای کار با انجین های ضعیف که آینده ای ندارند حروم نکنید دوره جامع و رایگان منتشر شد روی عکس کلیک کنید.

[تصویر:  imageTut.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hasansanaei
#9
(1395/2/24، 05:10 عصر)developer نوشته است:
(1395/2/24، 04:07 صبح)hesam3 نوشته است: باسلام.)

جالب بود .

اما اینکه کد نویسی ها از خودتون هست یا از کتابخانه ها استفاده کرده اید ؟

سلام دوست عزیز
من می دونم عزیزانی که این جا فعالیت می کنند با انجین کانستراکت 2 کار می کنند و البته خیلی هاشون برنامه نویسی یاد ندارن
اما می خوام اگر بشه عزیزان به سمت یونیتی بیان ، چرا؟
چون یونیتی علاوه بر این که کار باهش لذت بخشه و آسونه از قدرت فوق العاده زیاد برخورداره به طوری که می تونیم حرفه ای ترین بازی ها رو با این انجین خلق کنیم 
در مورده خروجی گرفتن برای اندروید ، خیلی راحت می تونید با این انجین خروجی اندروید بگیرید و در حال حاضر  اگر نگم همه اکثر بازی های ایرانی چه اندروید چه کامپیوتر از این انجین استفاده می کنند 
جالبه بدانید در خارج از کشور هم خیلی از بازی ساز ها به این انجین رجوع کردند.
در مورده سوال شما هم ، در یونیتی مفهومی به نام کتابخانه نداریم به اون شکلی که شما منظورتون هست، پکیج آماده نام داره ، که من از هیچ پکیجی استفاده نکردم و کل منطق رو اسکریپت نویسی کردم در پیش نمایش آموزش هم این نکته رو یاد آوری کردم که از توابع و کلاس های یونیتی این آموزش کد نویسی شده و در واقع کسی که این دوره رو تهیه کنه برنامه نویسی سی شارپ در یونیتی رو هم یاد می گیره
به زودی من آموزش جامع و کاملی برای تازه کاران منتشر می کنم
البته اگر شما با برنامه نویسی کمی آشنایی دارید با تهیه دوره اول این آموزش و سپس دوره دوم به درک بالایی از یونیتی میر سید جالبه بدونید در سایت های خارجی هم این چنین آموزش جامع و کاملی نمی تونید پیدا کنید
من یکی از اهدافم پیشرفت گیم ایران هست که فکر می کنم مدیر محترم این سایت هم هدفش همینه!
به نظر من بهتر عزیزان از انجین کانستراکت به یونیتی نقل مکان کنند 
سوالی داشتید در خدمتم
موفق باشید
دوست عزیز ، بنده خودم برنامه نویس یونیتی هستم .
سوالی که بنده از شما پرسیدم بر این بود که از کتابخانه خود یونیتی استفاده کرده اید یا کد نویسی از خودتون بوده .
من بلعکس دوستانی که اینجا هستند با یونیتی کار میکنم ، اما برای ی بازی دو بعدی دیگه حوصله ندارم کد نویسی کنم بخاطر همین به سمت این موتور اومدم .



(1395/2/24، 08:01 عصر)amirho24 نوشته است: درکل یونیتی خیلی بهتره ولی سخته کد نویسیش باید بریم کلاس حضوری تا یاد بگیریم

(1395/2/24، 07:45 عصر)Abbasfire نوشته است: سلام به نظر من کانستراکت خوبه برای بازی سازی ولی برای کسایی ساخته شده که از برنامه نویسی بیزارَن 

ولی یونیتی خوب ترینه واسه ساخت بازی چون در یونیتی قابلیت کد نویسی موجودِ و میتونیم بازی های بسیار با کیفیت و... خلق کنیم و %100 قابلیت هایی داره که کانستراکت نداره 
یونیتی هم قابلیت ساخت بازی 2D و هم قابلیت ساخت بازی های 3D رو داره که این خیلی خوبه
در ضمن کد نویسی چیزه خیلی خوبیه اگه کسی پیدا بشه که به ما یاد بده 
من خیلی به کد نویسی علاقه ی زیادی دارم ولی به خاطر موقعیت زندگیم و جایی که هستم متاسفانه نمیتونم کدنویسی رو یاد بگیرم (البته جایی که من زندگی میکنم کلاس یا... وجود نداره که بتونم برم) 
اگه کسی پیدا میشد که کد نویسی رو به همه ی ما یاد بده خیلی خوب میشد 
من هم طرفِ دوستِمونو میگیرم کاش میشد به یونیتی نقل مکان کنیم. 



در جواب این دو دوست عزیز .

احتیاجی به کلاس های حضوری نیست .
بنده خودم به شخصه کلاسی برای برنامه نویسی نرفتم ، ( هیچ زبانی ، اما الان php ، html ، c ، java ، که البته پشتوانه اندروید هم هست ) یاد دارم .
برای تمام این ها هم 2.5 سال وقت گذاشتم .
این ها مربوط به علاقه شخصی شما میشه .
برای شروع کار با یونیتی ، میتونید از آموزش های این دوستمون استفاده کنید ، بنده به شخصه به وجد اومدم . اگرم میخواید کلی محیط رو از صفر تا صد یاد بگیرید ، از دی وی دی های آموزشی ( فقط ویدئویی ) خریداری کنید . بنده خودم همیشه ویدئویی میخرم و به اینجور آموزش های علاقه مندم ، چون هم ارزان قیمت هستن ( به جای رفتن کلاس های میلیون آموزشی که همیشه برای پول خودشون میچرخوننتون ) / میتونید با 20 ، 30 تومن آموزش این بسته هارو بخرید .
برای شروع آموزش این رفیقمون خیلی خیلی عالیه توصیه میکنم ی قسمتشونو بگیرید ، اگر خوشتون اومد بقیشم بگیرید ، البته بنده نگرفتم ولی از دمو خوشم اومد 1

موفق باشید
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#10



سلام hesam3 عزیز

برای ساخت بازی در یونیتی یکسری توابع و کلاس ها تعریف شده که تمام انجین ها دارند و بازیساز برای توسعه بازی در یونیتی باید از توابع و کلاس هاش استفاده کنه

 من از همین توابع و کلاس ها که تمام بازیساز هایی که با یونیتی چه در ایران چه در خارج کار می کنند استفاده کردم

این میشه کل منطق بازی رو اسکریپت نویسی کردن که شما هم خوشبختانه از این موارد اطلاع دارید.

در مورد بازی دو بعدی هم به نظر من از همون یونیتی استفاده کنید خیلی بهتره هرچه با یک انجین بیش تر کار کنید بیش تر به اون مسلط میشین 

من به هیچکس پیشنهاد نمیدم از دو تا انجین برای توسعه بازی استفاده کنه

از نظرت ممنونم

موفق باشی






عمر با ارزشتون رو برای کار با انجین های ضعیف که آینده ای ندارند حروم نکنید دوره جامع و رایگان منتشر شد روی عکس کلیک کنید.

[تصویر:  imageTut.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  درباره موهو (انیمه استودیو): azin24 3 7,690 1400/2/2، 09:41 عصر
آخرین ارسال: Mikaeil
  دوره آموزشی ساخت بازی ساده برای سطح مبتدی general-sherman 3 3,974 1399/9/27، 04:54 عصر
آخرین ارسال: general-sherman
Star آموزش نامه ی گرافیک طراحی ی خودروی ایرانی Mohamad## 2 3,028 1399/6/11، 11:51 صبح
آخرین ارسال: Mohamad##
  موقعیت شغلی انیماتور 2 بعدی : azin24 2 3,086 1399/2/6، 01:56 عصر
آخرین ارسال: mahdi.paradox
  ریگ بندی لذت بخش و متفاوت با نسخه ی جدید اسکریپت Duik azin24 1 2,729 1399/2/6، 01:51 عصر
آخرین ارسال: M.gh

پرش به انجمن: