روی هم قرار گرفتن اجسام
#1
به  نام خدا

من یه پلیر دارم و یه دشمن که با PathFinding میاد دنباله پلیرم. حالا اگه 2 تا دشمن داشته باشیم توی یه مسیر روهم میفتن . چیکار کنم تا 2 تا دشمن روی هم نیفتن و یکی نشن؟؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام.
من خودم درگیر این موضوع بودم و واقعا برام مهم بود، خیلی هم گشتم و روش های مختلفی که در سایت سیرا، گفته بودن رو هم پیاده کردم، منتهی مشکل به صورت خوبی حل نشد.

بازی که دارین میسازین در حالت پلتفرم هست یا topDown ?
  پاسخ


 سپاس شده توسط: raaz313
#3
(1395/2/25، 12:57 صبح)mostafanastary نوشته است: سلام.
من خودم درگیر این موضوع بودم و واقعا برام مهم بود، خیلی هم گشتم و روش های مختلفی که در سایت سیرا، گفته بودن رو هم پیاده کردم، منتهی مشکل به صورت خوبی حل نشد.

بازی که دارین میسازین در حالت پلتفرم هست یا topDown ?

topdown
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
جالبه ، در حالت ریسنیگ هم بنده همین مشکل رو دارم ، ماشین ها روی هم قرار میگیرند 22
البته من بهشون برخورد اجسام ( برخوردی ) دادم و یکی نمیشن ...
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
اگه تو مسیری دشمن ها حرکت میکنن که عرض اون مسیر کمه، متاسفانه کار های زیادی نمیشه کرد.
البته شما میتونین از پلاگین هایی مشکل solid یا push to solid استفده کنین. یا یه جایی گفته بودن به دشمن رفتار گلوله بدین.

در کل بیشتر بازی هایی که در حالت تاپ داون هستند ، حتی نمونه های خارجی، همینطوریه.
یعنی شما الان مثلا کلش رویال رو ببینین، تقریبا همینطوریه و یه چیز جاافتاده س بین بازی هایی که مسیر یابی دارن.
برای دو سه تا دشمن، میتونین روشی که گفتم رو انجام بدین، اما اگه دشمن هاتون زیاد هستند یا عرض مسیر کمه و دشمن بزرگ، دشمن ها از مسیر پرت میشن اون سمت دیوارهای مسیریابی.


  پاسخ


 سپاس شده توسط: raaz313
#6
حرکتی که زدم منجر به این شد :

سورس
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#7
ظاهرا که نتیجه زیاد بد نشده...
  پاسخ


 سپاس شده توسط: raaz313
#8
البته شما الان با این نمونه مشکلی ندارین، اما تست کنین وقتی دشمن ها زیاد باشه چی میشه؟
یا مسیر یا دیوارها رو کم عرض کنین!

شما باید در رفتار pathfinding گزینه ی Obstacles رو بذاری روی Custom و بعد در ایونت بگی که مثلا

Every 1 sec ===> Sprite 3 ===> add pathfinding obstacles  Sprite

که اسپرایت 3 همون دشمن شما و اسپرایت هم همون دیوارهای شما در فایل نمونه هستند.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: raaz313
#9
آقا مصطفی تغییراتی که گفتین رو روی سورس انجام دادم. تنها مشکلی که دیده میشه اینه که دشمنایی که پشت دیوار بمونن نمیتونن دیوار رو دور بزنن.
سورس ورژن 2
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#10
سلام
به خط شماره 3 که گفتین هر  دهم ثانیه، زیرش اضافه کنین که

sprite3====> Regenerate pathfinding obstacle map

مشکل باید حل بشه.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 179 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: