ارسالها: 43
موضوعها: 8
تاریخ عضویت: تير 1394
مکان: ایران
سپاسها: 55
19 سپاس گرفتهشده در 17 ارسال
به نام خدا
من یه پلیر دارم و یه دشمن که با PathFinding میاد دنباله پلیرم. حالا اگه 2 تا دشمن داشته باشیم توی یه مسیر روهم میفتن . چیکار کنم تا 2 تا دشمن روی هم نیفتن و یکی نشن؟؟
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
سلام.
من خودم درگیر این موضوع بودم و واقعا برام مهم بود، خیلی هم گشتم و روش های مختلفی که در سایت سیرا، گفته بودن رو هم پیاده کردم، منتهی مشکل به صورت خوبی حل نشد.
بازی که دارین میسازین در حالت پلتفرم هست یا topDown ?
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
اگه تو مسیری دشمن ها حرکت میکنن که عرض اون مسیر کمه، متاسفانه کار های زیادی نمیشه کرد.
البته شما میتونین از پلاگین هایی مشکل solid یا push to solid استفده کنین. یا یه جایی گفته بودن به دشمن رفتار گلوله بدین.
در کل بیشتر بازی هایی که در حالت تاپ داون هستند ، حتی نمونه های خارجی، همینطوریه.
یعنی شما الان مثلا کلش رویال رو ببینین، تقریبا همینطوریه و یه چیز جاافتاده س بین بازی هایی که مسیر یابی دارن.
برای دو سه تا دشمن، میتونین روشی که گفتم رو انجام بدین، اما اگه دشمن هاتون زیاد هستند یا عرض مسیر کمه و دشمن بزرگ، دشمن ها از مسیر پرت میشن اون سمت دیوارهای مسیریابی.
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
ظاهرا که نتیجه زیاد بد نشده...
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
البته شما الان با این نمونه مشکلی ندارین، اما تست کنین وقتی دشمن ها زیاد باشه چی میشه؟
یا مسیر یا دیوارها رو کم عرض کنین!
شما باید در رفتار pathfinding گزینه ی Obstacles رو بذاری روی Custom و بعد در ایونت بگی که مثلا
Every 1 sec ===> Sprite 3 ===> add pathfinding obstacles Sprite
که اسپرایت 3 همون دشمن شما و اسپرایت هم همون دیوارهای شما در فایل نمونه هستند.
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
سلام
به خط شماره 3 که گفتین هر دهم ثانیه، زیرش اضافه کنین که
sprite3====> Regenerate pathfinding obstacle map
مشکل باید حل بشه.