ارسالها: 2,049
موضوعها: 36
تاریخ عضویت: اسف 1394
سپاسها: 5825
2904 سپاس گرفتهشده در 1521 ارسال
سلام.
استفاده از یک اونت شیت برای همه لی اوت های مراحل بازی مشکلی بوجود نمیاره؟(کند شدن و لگ زدن بازی و . . .)
یا بهتره برای هر لی اوت یک اونت شیت بزاریم؟
ارسالها: 2,049
موضوعها: 36
تاریخ عضویت: اسف 1394
سپاسها: 5825
2904 سپاس گرفتهشده در 1521 ارسال
ممنون از نظرت.
من خودم هم از همین روش استفاده کردم پروژه ی سنگینی رو باهاش ساختم ولی توی گوشی های با رم کمتر از یه گیگ بعضی وقتا کندی وجود داره و از بازی خارج میشه.
گفتم شاید بخاطر استفاده از اونت شیت برای همه مراحل بوده باشه.
دوستان دیگه ای هم که اطلاعات دقیق تری دارن ممنون میشم پاسخ بدن
ارسالها: 1,806
موضوعها: 39
تاریخ عضویت: ارد 1395
مکان: Tehran , Iran
سپاسها: 1942
3302 سپاس گرفتهشده در 1474 ارسال
به نظر بنده هر لیوت باید یک اونت شیت مخصوص به خودش داشته باشه ، شما با هر بار باز کردن ( هر صفحه ای ) در اصل اونت شیت ها یا همان کد های بازی رو فرا میخونید ...
حالا اگر صفحه کد ها سنگین باشه احتمال داره سرعت لود و بارگزاری صفحه کمتر بشه .
ارسالها: 2,049
موضوعها: 36
تاریخ عضویت: اسف 1394
سپاسها: 5825
2904 سپاس گرفتهشده در 1521 ارسال
سلام.
ممنون از نظرت.
بله حرف شما هم درسته
ولی مثلا برای یه بازی پلتفرم که دستورای اصلی حرکت کردن کاراکتر و یا جمع کردن سکه اس بنظرم نیازی نیس که برای هر مرحله یه اونت شیت بزاریم و توی هر اونت شیت هم بگیم اگر کلیک کرد روی این دکمه>پلیر حرکت کنه به چپ و . . .
البته همونطور که نظر من اینجوره و چون مطمءن نیستم که درست باشه برا همین اینجا سوال کردم تا دوستانی که اطلاع دقیقی دارن راهنمایی کنن.
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
شما به جای استفاده از کدهای همسان در هر ایونت شیت، میتونین یه ایونت شیت جدا ، و بدون لایوت، درست کنین و کدهای مشابه رو توش بذارین
بعد با استفاده از راست کلیک کردن و Include Event Sheet در داخل ایونت شیت، ایونت شیتی که کدهای مدنظرتون هست رو اصطلاحا اینکلود میکنین.
اینکار هم حرفه ای تر هست و هم بهینه تر.
در مورد لایه ها هم میتونین لایه هایی که شبیه هم هستند در هر مرحله رو، فقط در یک مرحله بسازین و از تنظیمات، مقدار Global رو بذارین روی yes و در لایوت های دیگه، فقط لایه رو ایجاد کنین و اسمش دقیقا همونی باشه که اون لایه ی گلوبال هست.
اینطوری هر تغییری در لایوت اصلی بدین، در لایه ی های سایر لایوت ها هم اعمال میشه.
ارسالها: 2,049
موضوعها: 36
تاریخ عضویت: اسف 1394
سپاسها: 5825
2904 سپاس گرفتهشده در 1521 ارسال
سلام.
از شما هم ممنون که نظر دادید.
من خودم دقیقا همینکارایی که گفتید رو انجام دادم
سوال کلی من این بود که آیا بهتر هست جدا باشه اونت شیت هر مرحله یا نه یک اونت شیت باشه بهتر است.
که امیدورم آقای مجتبی که با تجربه تر هستن این تایپیک رو ببنن و جواب بدن.
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
خواهش میکنم.
در تجربه آقا مجتبی شکی نیست.
شاید نظر منم هم اشتباه باشه.
اما اگه دقت کنین، بنده عرضم این بود که با استفاده از کدهای جدا و استفاده از اینکلود، بهینه تر هم میشه بازی.
معمولا سورس های بازی های خارجی که اینطوریه لااقل.