مشکل فریم های زیاد برای اسپریت
#1
با سلام
من یک انیمیشن ساختم که اول بازی به نمایش در بیاید و از آن جایی که با اسپریتر ساخته شده بود ، بجای فایل GIF تصاویر را فریم به فریم اکسپورت گرفتم تا به عتوان اسپرایت بگذارم اما روند بازی کاملا مشخص می باشد که کند می شود زیرا که عکس های زیادی از هر صحنه انیمیشن دارد پخش می شود و تعداد عکس ها زیاد است ( 184 عدد عکس از فریم ها ) . چه روشی را پیشنهاد می کنید تا بازی از حالت کند خارج شود؟ لطفا در صورت دانستن روش خاص آن را توضیح و آموزش دهید.

جالب است بدانید : 

این انیمیشن در حالت gif حجم معادل 250 کیلوبایت دارد اما این انیمیشن در حالت عکس فریم به فریم در مجموع حجم معادل 19 مگابایت دارد.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام . دوست عزیز دقیقا منم به همین مشکل برخوردم و حجم پروژم چیزی حدود پنجاه مگ شد . ولی با پاک کردن این انیمیشن 10 ثانیه ای حجم پروژم 11مگ شد 
حالا اصلا پروژه منو بیخیال .
ببین شما چند راه داری :
1- از سایت استفاده کنید  www.tinypng.com
خب این چیکار میکنه : میاد حجم عکساتونو کم میکنه و به رون تر اجراشدنش کمک میکنه . خب ولی یکم کیفیت میاد پایین .
2 - شما میتونید با ایونت نویسی انیمیشن درست کنید 4 درسته سخته ولی خب خیلی حجم کمی میبره : مثلا میتونید بگید شی فلان بره به مختصات ایکس بعد شی فلان بیفته روش و ... فقط کمی خلاقیت میخواد . حوصله
3 - خروجی ویدیو بگیرید از انیمیشنتون و و با پلاگین مدیا وارد بازیتون کنید ( اینو من خودم تازه متوجه شدم ) بازم دست شما باز تره تو این روش
4 - پیدا کردن ی پلاگین برای اجرای جی ای اف ( که فک کنم خودم داشته باشم . حالا نگاه کنم اگه داشتم زیر برات میزارم .
5 - اصلا از انیمیشن استفاده نکنی 21 خیلی جالب به روش های داستان های مصور ( کمیک ) حالا دقیقا نمیدونم بهش چی میگن ماجرارو باز گو کنی مثل بازی کلاغ جهنمی که خیلی شیک و جالب این کارو کرده .
6 - مثل بنده ( با متن نوشتن بالای یا حالا هرجای صفحه داستانو بیان کنی ) که داغون ترین و ساده ترین روش همینه 4
و میتونی مثل خیلی از افراد دیگه ی بخش به نام داستان بازی تو منو بزاری خیلی دیگه این راحته

امیدوارم یکی از روش ها بدردت بخوره .
سپاس نش فراموش 16
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Arvin.DVI ، mostafanastary ، vng ، shazde
#3
سلام، شما به اندازه ی بازی یا برنامه ای که میخواین بسازین، اندازه ی اون انیمیشن رو در نظر بگیرین،
بعد اگه امکان داره، یه سری فریم های میانی رو حذف کنین، چون یه سری فریم ها ، نیازی نیست تو کار باشن و چشم انسان فریم های میانی رو چشم می سازه،
  پاسخ


 سپاس شده توسط: danials008 ، Arvin.DVI ، shazde
#4
(1395/4/13، 12:46 صبح)danials008 نوشته است: سلام . دوست عزیز دقیقا منم به همین مشکل برخوردم و حجم پروژم چیزی حدود پنجاه مگ شد . ولی با پاک کردن این انیمیشن 10 ثانیه ای حجم پروژم 11مگ شد 
حالا اصلا پروژه منو بیخیال .
ببین شما چند راه داری :
1- از سایت استفاده کنید  www.tinypng.com
خب این چیکار میکنه : میاد حجم عکساتونو کم میکنه و به رون تر اجراشدنش کمک میکنه . خب ولی یکم کیفیت میاد پایین .
2 - شما میتونید با ایونت نویسی انیمیشن درست کنید 4 درسته سخته ولی خب خیلی حجم کمی میبره : مثلا میتونید بگید شی فلان بره به مختصات ایکس بعد شی فلان بیفته روش و ... فقط کمی خلاقیت میخواد . حوصله
3 - خروجی ویدیو بگیرید از انیمیشنتون و و با پلاگین مدیا وارد بازیتون کنید ( اینو من خودم تازه متوجه شدم ) بازم دست شما باز تره تو این روش
4 - پیدا کردن ی پلاگین برای اجرای جی ای اف ( که فک کنم خودم داشته باشم . حالا نگاه کنم اگه داشتم زیر برات میزارم .
5 - اصلا از انیمیشن استفاده نکنی 21 خیلی جالب به روش های داستان های مصور ( کمیک ) حالا دقیقا نمیدونم بهش چی میگن ماجرارو باز گو کنی مثل بازی کلاغ جهنمی که خیلی شیک و جالب این کارو کرده .
6 - مثل بنده ( با متن نوشتن بالای یا حالا هرجای صفحه داستانو بیان کنی ) که داغون ترین و ساده ترین روش همینه 4
و میتونی مثل خیلی از افراد دیگه ی بخش به نام داستان بازی تو منو بزاری خیلی دیگه این راحته

امیدوارم یکی از روش ها بدردت بخوره .
سپاس نش فراموش 16
ممنون از متن زیبایتانو همین طور روش های زیاد
پاسخ ها بر اساس سوالات

1 - کار خیلی سختی هستش که تک تک 184 عکس را آپلود و دانلود کنم و این که تصاویر نیز کیفیت زیاد دل چسبی ندارند زیرا در ساخت انیمیشن کوچک شده اند و اگر کیفیتش کمی هم کم شود تقریبا استفاده از آن در بازی غیر ممکن می شود.


2- من اول از همه می خواستم این کار را انجام بدم اما وقتی که می خواستم بگم فلان جسم بره به یک نقطه این جسم رو یک دفعه آن جا ظاهر می کرد اما من می خواستم به آن جا حرکت کنه.


3 - اتفاقا دنبال این کار رفتم ولی یاد نگرفتم.


4 - خیلی نیاز دارم به همچین پلاگینی لطفا اگه دارید لینک اش رو به من نیز بدهید.


5 - این که از انیمیشن استفاده نکنم در واقع غیر ممکن هستش زیرا یک ماشین است که دارد روی یک جاده کوچک حرکت می کند بعدش یک اتفاق می افته و حتما انیمیشن لازمه.


6- برای این قسمت داستانی وجود نداره و فقط انیمیشن Loading بازی هستش.

(1395/4/13، 12:47 صبح)mostafanastary نوشته است: سلام، شما به اندازه ی بازی یا برنامه ای که میخواین بسازین، اندازه ی اون انیمیشن رو در نظر بگیرین،
بعد اگه امکان داره، یه سری فریم های میانی رو حذف کنین، چون یه سری فریم ها ، نیازی نیست تو کار باشن و چشم انسان فریم های میانی رو چشم می سازه،
متسفانه این انیمیشن با بقیه انیمیشن ها متفاوته و برای قسمت Loading بازی استفاده خواهد شد. تمامی فریم ها نیز باید استفاده شوند زیرا یک ماشین دارد روی یک جاده پست و بلند راه می رود و باید مکرر تصویر ماشین در جاده به راست و چپ بچرخد که مثلا از پستی و بلندی ها بالا می رود.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: danials008
#5
(1395/4/13، 01:10 صبح)Arvin.DVI نوشته است:
(1395/4/13، 12:46 صبح)danials008 نوشته است: سلام . دوست عزیز دقیقا منم به همین مشکل برخوردم و حجم پروژم چیزی حدود پنجاه مگ شد . ولی با پاک کردن این انیمیشن 10 ثانیه ای حجم پروژم 11مگ شد 
حالا اصلا پروژه منو بیخیال .
ببین شما چند راه داری :
1- از سایت استفاده کنید  www.tinypng.com
خب این چیکار میکنه : میاد حجم عکساتونو کم میکنه و به رون تر اجراشدنش کمک میکنه . خب ولی یکم کیفیت میاد پایین .
2 - شما میتونید با ایونت نویسی انیمیشن درست کنید 4 درسته سخته ولی خب خیلی حجم کمی میبره : مثلا میتونید بگید شی فلان بره به مختصات ایکس بعد شی فلان بیفته روش و ... فقط کمی خلاقیت میخواد . حوصله
3 - خروجی ویدیو بگیرید از انیمیشنتون و و با پلاگین مدیا وارد بازیتون کنید ( اینو من خودم تازه متوجه شدم ) بازم دست شما باز تره تو این روش
4 - پیدا کردن ی پلاگین برای اجرای جی ای اف ( که فک کنم خودم داشته باشم . حالا نگاه کنم اگه داشتم زیر برات میزارم .
5 - اصلا از انیمیشن استفاده نکنی 21 خیلی جالب به روش های داستان های مصور ( کمیک ) حالا دقیقا نمیدونم بهش چی میگن ماجرارو باز گو کنی مثل بازی کلاغ جهنمی که خیلی شیک و جالب این کارو کرده .
6 - مثل بنده ( با متن نوشتن بالای یا حالا هرجای صفحه داستانو بیان کنی ) که داغون ترین و ساده ترین روش همینه 4
و میتونی مثل خیلی از افراد دیگه ی بخش به نام داستان بازی تو منو بزاری خیلی دیگه این راحته

امیدوارم یکی از روش ها بدردت بخوره .
سپاس نش فراموش 16
ممنون از متن زیبایتانو همین طور روش های زیاد
پاسخ ها بر اساس سوالات

1 - کار خیلی سختی هستش که تک تک 184 عکس را آپلود و دانلود کنم و این که تصاویر نیز کیفیت زیاد دل چسبی ندارند زیرا در ساخت انیمیشن کوچک شده اند و اگر کیفیتش کمی هم کم شود تقریبا استفاده از آن در بازی غیر ممکن می شود.


2- من اول از همه می خواستم این کار را انجام بدم اما وقتی که می خواستم بگم فلان جسم بره به یک نقطه این جسم رو یک دفعه آن جا ظاهر می کرد اما من می خواستم به آن جا حرکت کنه.


3 - اتفاقا دنبال این کار رفتم ولی یاد نگرفتم.


4 - خیلی نیاز دارم به همچین پلاگینی لطفا اگه دارید لینک اش رو به من نیز بدهید.


5 - این که از انیمیشن استفاده نکنم در واقع غیر ممکن هستش زیرا یک ماشین است که دارد روی یک جاده کوچک حرکت می کند بعدش یک اتفاق می افته و حتما انیمیشن لازمه.


6- برای این قسمت داستانی وجود نداره و فقط انیمیشن Loading بازی هستش.

(1395/4/13، 12:47 صبح)mostafanastary نوشته است: سلام، شما به اندازه ی بازی یا برنامه ای که میخواین بسازین، اندازه ی اون انیمیشن رو در نظر بگیرین،
بعد اگه امکان داره، یه سری فریم های میانی رو حذف کنین، چون یه سری فریم ها ، نیازی نیست تو کار باشن و چشم انسان فریم های میانی رو چشم می سازه،
متسفانه این انیمیشن با بقیه انیمیشن ها متفاوته و برای قسمت Loading بازی استفاده خواهد شد. تمامی فریم ها نیز باید استفاده شوند زیرا یک ماشین دارد روی یک جاده پست و بلند راه می رود و باید مکرر تصویر ماشین در جاده به راست و چپ بچرخد که مثلا از پستی و بلندی ها بالا می رود.
سلام ممنونم حالا پاسخ شما به ترتیب
1 - خب بلاخره هر چیزی یک بدی داره که فک نکنم کیفیتش تو گوشی بد بشه چون خود صفحه گوشی کوچیکه و زیاد به چشم نمیاد و از این نظر مشکلی نیست و تو سایت tiny شما میتونید عکس هاتون رو دسته دسته اپلود کنید فک کنم بیستا بیستا باشه .
2 - خب اره شاید این روش زیاد برای کار شما خوب نباشه 3
3 - اینو از یکی از استادین بپرسین میتونن خیلی خوب راهنماییتون کنن از اقا مصطفی بالایی بپرسین فکر کنم بدونن تازه ی تایپیکی هم بود ی سرچ بزنی فک کنم پیداش کنی تو اونجا هم توضیحاتی داده بودن ( خودم همونجا به وجودش پی بردم 16 )
4 متاسفانه اون پلاگینی که من فکر میکردم گیف پلیر هست پی دی اف ریدر بود و تو فایلهام گشتم نداشتم . 17
5 - به نظر من شما لودینگ بازی تون رو یک چیز سبک تر بزارید اخه اگه اینطور بخوایین پیش برین اخر سر حجم پروژتون کمر شکن میشه 23
6  - جوابی واسه این ندارم و فقط میگم موفق باشین 30

  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
سلام مجدد

دوست عزیز، شما ظاهرا میخواین به نوعی " کات سین " برای بازی بذارین، پس به قول   عزیز، شما یا از حالت ویدئو استفاده کنین، که البته با این وضعیتی که میگین، بازم حجم فکر میکنم 4 - 5 مگابایتی بشه.

در مورد سایت Tinypng ، لازم نیست تک تک وارد کنین، فکر میکنم 20 تا 25 تا رو یه جا میکیشین داخل سایتشون و اونم تند تند کم حجم میکنه.
البته من خودم از این سایت زیاد استفاده کردم و تقریبا کیفیت رو ندیدم کم کنه، هرچند بستگی به تصویر هم داره.

در مورد انیمیشن اول بازی، بهترین کار، همین ویدئو هست، و اگه بتونین کمی روش کار کنین، حجمش رو پایینتر هم میشه آورد.

در مورد بازی کلاغ جهنمی، من خودم از پلاگین LiteTween استفاده کردم و به صورت کمیک، کات سین درست کردم.
شما میتونین تو قسمت پلاگین ها ، اینو ببینین.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Arvin.DVI ، vng
#7
(1395/4/13، 12:29 صبح)Arvin.DVI نوشته است: با سلام
من یک انیمیشن ساختم که اول بازی به نمایش در بیاید و از آن جایی که با اسپریتر ساخته شده بود ، بجای فایل GIF تصاویر را فریم به فریم اکسپورت گرفتم تا به عتوان اسپرایت بگذارم اما روند بازی کاملا مشخص می باشد که کند می شود زیرا که عکس های زیادی از هر صحنه انیمیشن دارد پخش می شود و تعداد عکس ها زیاد است ( 184 عدد عکس از فریم ها ) . چه روشی را پیشنهاد می کنید تا بازی از حالت کند خارج شود؟ لطفا در صورت دانستن روش خاص آن را توضیح و آموزش دهید.

جالب است بدانید : 

این انیمیشن در حالت gif حجم معادل 250 کیلوبایت دارد اما این انیمیشن در حالت عکس فریم به فریم در مجموع حجم معادل 19 مگابایت دارد.

سلام شما حتی اگر از  سایت Tinypng استفاده کنید بعد از وارد کردن انیمیشن به برنامه، کانستراکت فریم ها رو تبدیل به حالت(فرمت) پیشفرض خودش یعنی png-32 میکنه و در نتیجه تغییر حجم خاصی ایجاد نمیشه! راه درستش اینکه شما این اموزش رو ببینید و بعد در ادیتور کانستراکت تمام فریم ها رو تبدیل به JPEG با quality 75 کنید اونوقت حجم نهایی فایل انیمیشن شما نزدیک میشه به 250 کیلوبایت که گفتید.البته نتیجه در خروجی نهایی اعمال میشه و فایل ذخیره کانستراکت با همان فرمت png-32 ذخیره خواهد شد.

روشی به مانند کات سین هم در بسیاری از بازیها ممعمول است و همونطور که مصطفی جان هم گفتند با پلاگین LiteTween به راحتی و زیبایی قابل پیاده سازی هست.

روش دیگری هم که دوستمون گفتند و مربوط بود به پیاده سازی انیمیشن با استفاده از دستورات میشود گفت بهترین روش است و شما با این روش میتوانید انیمیشن های طولانی بسازید که حجم بسیار اندکی خواهد داشت.البته بستگی به نوع بازیتون هم دارد.
بنده در بازی خودم "تک تیرانداز مقدس" با این که هیچگونه فشرده سازی تصویری انجام ندادم از این روش استفاده کردم در نتیجه حجم گیم پلی بازی من کمتر از 10 مگابایت شد اگر فشرده سازی تصویر هم انجام میدادم کمتر از این میشد! تقریباً تمام ان بازی بصورت انیمیشن هست که تنها کاراکتر ها دارای انیمیشن هستند و همه ی حرکات با استفاده از دستورات پیاده سازی شده است. به شما پلاگین move to را برای انجام این کار پیشنهاد میکنم که کار را بسیار راحت کرده است.البته در زمان ساخت ان بازی من با این پلاگین آشنا نبودم! در بخش افزونه ها این پلاگین را پیدا خواهید کرد.


--------------\\\\\\\\\\*******\\\\\\\\---------------------------\\\\\\\\\\**********\\\\\\\---------
[تصویر:  vngames_mobarez.png]


*«يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ//خداوند کسانی را که ایمان آورده اند و کسانی را که دانش به آنان عطا شده است.درجات عظیمی می بخشد.»(قرآن کریم، المجادلة، 11 ‏)*

*پیامبر اکرم (ص) فرمود:«علم آموزي بر هر مرد و زن مسلمان، واجب است.»(مصباح‏ الشريعة، ج 13)
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary
#8
سلام

VNG جان، حرف شما در مورد سایت tinypng و اینکه باز هم در کانستراکت تبدیل به png32 میشن رو باید دقیقتر بررسی کنم.
اما من خودم اومدم یه کار دیگه ای کردم، بازی یا برنامه رو که خروجی میگیرم، بعدش فایل ها رو میفرستم به سایت tinypng و بعد فایل ها فشرده تر میشن، اینطوری حجم فایل نهایی apk کمتر میشه.
و مطمئنا در بارگذاری تاثیر خودش رو میذاره.

  پاسخ


 سپاس شده توسط: vng
#9
(1395/4/13، 05:00 عصر)mostafanastary نوشته است: سلام

VNG جان، حرف شما در مورد سایت tinypng و اینکه باز هم در کانستراکت تبدیل به png32 میشن رو باید دقیقتر بررسی کنم.
اما من خودم اومدم یه کار دیگه ای کردم، بازی یا برنامه رو که خروجی میگیرم، بعدش فایل ها رو میفرستم به سایت tinypng و بعد فایل ها فشرده تر میشن، اینطوری حجم فایل نهایی apk کمتر میشه.
و مطمئنا در بارگذاری تاثیر خودش رو میذاره.

سلام،

مصطفی جان روش دوم جواب میدهد و شما میتوانید هر بلایی خواستید سر فایل های خروجی دربیاورید! اما فکر میکنم اگر در همان ادیتور کانستراکت تصاویر png رو تبدیل به png-8 کنید به اوج فشردگی یک تصویر پیکسلی با فرمت png دست پیدا میکنید و بعید میدونم یک فایل png از این فشرده تر بشه! یا اگر هم بشود چندان محسوس نیست و در حد چند بایت خواهد بود!

البته برای فشردگی بیشتر در کانستراکت یک انتخاب دیگر هم در هنگام خروجی وجود دارد یک گزینه به نام png recompression که میتوانید آن را بر روی brute که نهایت فشردگی هست بگذارید در پرانتز برای این حالت نوشته است very slow که نشان از طولانی شدن بیش از حد زمان برای گرفتن خروجی دارد!

png-8 حجم بسیار کمی دارد و البته کمی کیفیت کمتری از نوع png-32 دارد که چندان به چشم نمی آید خصوصاً در گوشی ها که صفحه نمایش کوچکی دارند. تنها نکته ئی که در اثر تغییر فرمت تصویر در ادیتور کانستراکت میتواند کمی آزار دهنده باشد طولانی تر شدن فرآیند خروجی گرفتن در اثر کانورت شدن تصاویر است.
--------------\\\\\\\\\\*******\\\\\\\\---------------------------\\\\\\\\\\**********\\\\\\\---------
[تصویر:  vngames_mobarez.png]


*«يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ//خداوند کسانی را که ایمان آورده اند و کسانی را که دانش به آنان عطا شده است.درجات عظیمی می بخشد.»(قرآن کریم، المجادلة، 11 ‏)*

*پیامبر اکرم (ص) فرمود:«علم آموزي بر هر مرد و زن مسلمان، واجب است.»(مصباح‏ الشريعة، ج 13)
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary
#10
ممنون دوستان یک ایده به ذهنم رسید. اول با سایت tinypng.com دوبار فایل ها را کم حجم می کنم که در بار اول احتمالا خیلی موثر باشد زیرا 12 مگابایت صرفه جویی می شود و بار دوم نیز همین طور. بعدا با این فایل ها یک فایل Gif می سازم که خیلی حجم کمتری نسبت به فایل اولیه Gif دارد و سپس آن را تبدیل به ویدیو می کنم و در بازی قرار می دهم. روش نوین برای بازی سازان

سپاس فراموش نشود این آموزش برای جواب به سوالات بیشتر این انجمن کاملا مناسب است. 3
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 176 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,595 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: