ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
با سلام
بتازگی در حال ساخت بازی آنلاین چند نفر هستم . می خواهم یک بازی کامل و با همه کلیشه های و ابزار های انلاین رو رویش پیاده سازی کنم. با کانستراکت می سازم. کار ساده ای نخواهد بود چون باید روند بازی در دو حالت کاربری و سروری انجام بدهم.
کارهایی که باید انجام بدهدم
1- ساخت جدول های مورد نیاز بازی (کاربران - آمار و گزارش ها - امتیاز و پاداش کاربری)
2- طراحی مرحله
3- چت روم (گپ سرای)
4- کنترول بازیکن
5- اجرا بروی سرور
این تاپیک رو برای مرجع سوال ها و پرسش های بازی انلاین - چند نفره و هرچی که درباره بازی های آنلاین و سرور باشد راه اندازی کردم. که پرسش های خود را در این بخش مطرج کنید. و هرکه هم تجربه ای دراین باره دارد در این بخش بنویسد تا همگان یاد بگیرند و در بازی شان بکار ببرند.
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
سلام
کار خوبی کردی این تاپیک رو زدی.
سوالم اینه که شما میخوای با استفاده از اسکریپت سیگنالینگ، بازی رو آنلاین کنی ؟ یا نه؟
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
نمی دونم از چه روشی استفاده کنم از پیام ها بکار ببرم یا از حالت بروز رسانی.
من دو سوال داشتم. آموزش ها رو دیدم. این بازی ها آنلاین بومی (محلی ) است. یعنی سرور روی یکی از بازیکنان اجرا میشود. می خواستم بازی آنلاین جهانی هم همین جور است یا نه باید تغییرات رو باید انجام داد.
1- سرور بروی یک هاست انجام می شه و سرور تنها نقش اجرا بازی رو ایفا می کند و peer به هاست وصل می شوند و انها می توانند بازی کنند. می خواهم بازی رو یک هاست بریزم تا بازیکن ها از روی رایانه هاست بازی روانجام دهند. این چجوری است.
2- هرشی که ساخته میشه باید تنظیمات و هماهنگ سازی ها برای همه پیر ها فرستاده میشه مانند انیمیشن اولیه یا نه باید هر گونه تنظیم اولیه رو برای همه پیرها فرستاد.
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
یک مشکلی اعصاب خورد کن پیش آمده. من دستور ساخت بازیکنان peer رو با کمک پیغام ساختم. هاست بازیکنان رو می سازه ولی peer را نشان نمی دهند. اسپرایت بازیکنان یک دونه است و همه شون رو هم در شی چند بازیکن (multiplayer) رو هم همزمان کردم. ولی پلیر تنها در هاست بوجود می اید .
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
بخش ایستا و نوبتی بازی رو با فرستادن پیام و پخش کردن پیام برای همه peer ها پیاده سازی می کنم و بخش پویا و حیاتی بازی با رویداد های بروز رسانی مولتی پلیر (چند بازیکن) بکار می برم.
از شی multiplayer بکار می برم و از رویداد های ان استفاده می کنم. شی اجاکس برای پایگاه داده و نمایش داده ها بکار می برم.
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
سه پرسش برای بازی انلاین داشتم.
1- هنگام اکشن پخش کردن پیام ها ، broadcast پیام برای هاست و پیر که پیام رو فرستاده هم پخش می شود؟ میخواستم پیامی برای هر کاربر پخش شود چه فرسنده باشد چه هاست و ... چگونه میتوان پیاده سازی کرد؟
2- یک peer می خواهد وضعیت یک متغیر سراسری در همه رایانه ها را دریافت کند؟
3-آیا راهی نیست که هاست از کاربران حذف شود و سرور کار هاست رو انجام دهد؟
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
دو تا پرسش دیگر داشتم.
1- از هاست می خواهم به یکی از peer بفرستم برای نمونه هنگامی که یک پیر افز.ده شد. چگونه یک پیام بفرستم
2- از یک peer تنها به یک peer بفرستم.
اکشن دارد یا باید به همه بفرستم و سپس با رویداده و شرط ها فیلتر کرد
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
سلام
آقا شما برای ساخت بازی آنلاین، تلاشی انجام دادی یا نه آخرش؟