ترفندهای ریز کانسراکت
#1
قرار توی این تایپک مجموعی از تکنیک ها و قابلیت های کانسراکت بگذارم

زیرمنوی باز شو برای فیلد های با نام

هنگامی که در محیط برگه رویدادها هستید و میخواهید نام انیمشن را وارد کنید مجبورید ابتدا وارد اسپرایت مورد نظر شود و نام انیمشن را کپی کنید

تکنیکی وجود دارد که شما را از این کار معاف می کند . کافی است که محتوای فیلد را خالی کرد سپس دابل کوتشن (") را یکبار از صفحه کلید فشار دهید یک لحظه صبر کنید تا منوی که شامل تمام نام انیمشن است باز شود و انیمشن خود را انتخاب کنید.

این روش روی فیلد هایی که نام آنها name است بکار می رود. می توانید نام توابع های شخصی خود را اینجوری پیدا کنید.برای نام تابع، نام انیمیشن، نام لایه و ... بکار می رود.
  پاسخ


#2
ماژوله و کپسوله کردن لایه ها:
نمی دانم داخل سایت این قابلیت را گفتند یا نه (ارث بری لایه ها)
می خواهیم پنل و منو برای مراحل بازی بسازیم. ما بیش از 10 تا 100 مرحله را داریم.
مجبوریم محتوای لایه را کپی و در لایوت ها بچسبانیم. وقت گیر و ابتدایی است
مجبوریم یک لایوت بسازیم و پنل و منو ها را طراحی کرده سپس با تکثیر چتد لایوت بسازیم.
مجبوریم با رویداد ها و اکشن ها این کارها انجام دهیم.

خوب روش های بالا بدرد نمی خورد . موقعی که ما داخل لایوت ها . لایه های تکراری داریم مثل پس زمینه ،منوها و پنل چه کار کنیم که نخواهیم کپی پیس نکنیم.کپی و پیس فقط برای شروع خوب است ولی اگر یکی از آیتم های پنل تغییر کند . چطور می توان 50 مرحله را از نو ویرایش کرد.
کد نویسی و رویداد ها مشکل بالا را ندارند. ولی طراحی و سادگی کم می شود.

چه کار کنیم این راه حل من داخل انجین های دیگر بود . دیدم این انجین یک جور دیگر آنرا پیاده سازی کرد. روش ارث و وراثت.
ابتدا یک لایوت مخصوص پنل بسازید. (برای بقیه هم این کار رو انجام دهید.)
سپس یک لایه به نام panel ایجاد کرده و روی لایه کلیک کنید و مشخصات زیر را تغییر دهید .
1- شفافیت (transparent) را  برای لایه های بالا no  قرار دهید. برای لایه پایین بخصوص پس زمینه yes  قراردهید
2- global  را yes کنید.

اکنون یک لایه سراسری داریم. که هر لایه از لایوت های مرحله با این نام بدهیم . خواص این لایه به ارث می رود . هر چیزی که در لایه panel قرار دهید نمایان می شود.
حالا اگر بخواهید پنل یا منو را تغییر دهید . کافی است لایوت پنل را تغییر دهید تا کل مرحله های شما تغییر کند.
اگر مشکلی داشتی مطرح کنید
  پاسخ


#3
(1394/6/5، 12:12 صبح)mehrdad.ch نوشته است: ماژوله و کپسوله کردن لایه ها:
نمی دانم داخل سایت این قابلیت را گفتند یا نه (ارث بری لایه ها)
می خواهیم پنل و منو برای مراحل بازی بسازیم. ما بیش از 10 تا 100 مرحله را داریم.
مجبوریم محتوای لایه را کپی و در لایوت ها بچسبانیم. وقت گیر و ابتدایی است
مجبوریم یک لایوت بسازیم و پنل و منو ها را طراحی کرده سپس با تکثیر چتد لایوت بسازیم.
مجبوریم با رویداد ها و اکشن ها این کارها انجام دهیم.

خوب روش های بالا بدرد نمی خورد . موقعی که ما داخل لایوت ها . لایه های تکراری داریم مثل پس زمینه ،منوها و پنل چه کار کنیم که نخواهیم کپی پیس نکنیم.کپی و پیس فقط برای شروع خوب است ولی اگر یکی از آیتم های پنل تغییر کند . چطور می توان 50 مرحله را از نو ویرایش کرد.
کد نویسی و رویداد ها مشکل بالا را ندارند. ولی طراحی و سادگی کم می شود.

چه کار کنیم این راه حل من داخل انجین های دیگر بود . دیدم این انجین یک جور دیگر آنرا پیاده سازی کرد. روش ارث و وراثت.
ابتدا یک لایوت مخصوص پنل بسازید. (برای بقیه هم این کار رو انجام دهید.)
سپس یک لایه به نام panel ایجاد کرده و روی لایه کلیک کنید و مشخصات زیر را تغییر دهید .
1- شفافیت (transparent) را  برای لایه های بالا no  قرار دهید. برای لایه پایین بخصوص پس زمینه yes  قراردهید
2- global  را yes کنید.

اکنون یک لایه سراسری داریم. که هر لایه از لایوت های مرحله با این نام بدهیم . خواص این لایه به ارث می رود . هر چیزی که در لایه panel قرار دهید نمایان می شود.
حالا اگر بخواهید پنل یا منو را تغییر دهید . کافی است لایوت پنل را تغییر دهید تا کل مرحله های شما تغییر کند.
اگر مشکلی داشتی مطرح کنید

23 دارم سعی میکنم بفهمم 

  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
یعنی تو یک لول اسپرایت های مثلا منو رو داخل لایه منو قرار میدید بعد خاصیت گلوبالشو فعال میکنی .بعد تو هر لولی که شما لایه منو بسازی همون اسپرایت ها با همون مختصات درون لایه گذاشته میشن.
فروش هاست، طراحی انواع پوسته اختصاصی وردپرس،فروش سرور
.
.
[تصویر:  Khanihost-468.gif]

.


ایدی تلگرام: hoseinheh@
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
(1394/5/25، 10:55 عصر)mehrdad.ch نوشته است: قرار توی این تایپک مجموعی از تکنیک ها و قابلیت های کانسراکت بگذارم

زیرمنوی باز شو برای فیلد های با نام

هنگامی که در محیط برگه رویدادها هستید و میخواهید نام انیمشن را وارد کنید مجبورید ابتدا وارد اسپرایت مورد نظر شود و نام انیمشن را کپی کنید

تکنیکی وجود دارد که شما را از این کار معاف می کند . کافی است که محتوای فیلد را خالی کرد سپس دابل کوتشن (") را یکبار از صفحه کلید فشار دهید یک لحظه صبر کنید تا منوی که شامل تمام نام انیمشن است باز شود و انیمشن خود را انتخاب کنید.

این روش روی فیلد هایی که نام آنها name است بکار می رود. می توانید نام توابع های شخصی خود را اینجوری پیدا کنید.برای نام تابع، نام انیمیشن، نام لایه و ... بکار می رود.

تمام تکنیک ها از جمله این کنیک اقای ابراهیمی توی ویدیو های اموزشیش قرار دادن 

فکر کنم بهتر باشه اول ویدیو های اقای ابراهیمی رو از اولل تا اخر ببینید و بعد تکنیک هایی که بلد نیستید رو مطرح کنید
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آموزش پروژه محور ساخت بازی مار و پله mohsen_nasri 6 3,824 1403/10/24، 09:38 عصر
آخرین ارسال: Tggi
Star مهم آموزش خروجی اندروید روی سیستم شخصی rezamms 128 86,655 1403/10/23، 04:58 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  مهم آموزش تصویری خروجی مستقیم - یکبار برای همیشه! rezamms 33 20,979 1401/2/13، 09:39 عصر
آخرین ارسال: kamran_cn
  خروجی اندرید davinmstr1 2 2,613 1400/8/4، 10:23 عصر
آخرین ارسال: ᔕinaᗪehghani
  AAB (بسته برنامه اندروید) چيست؟ + نحوه خروجي گرفتن در كرودوا ᔕinaᗪehghani 15 8,629 1400/6/21، 01:55 صبح
آخرین ارسال: mehdi1100

پرش به انجمن: