سوال- اجرای دستورات به وسیله زمان - Time
#1
سلام دیگری به دوستان 3 
شاید دوستان از این سبک سوال ها خسته شده باشن که آیا میشه؟ این کار رو کرد یا اون کار رو و .... خب منم همین مدلی سوال دارم 24 

54 راستیتش یه دو تا سوال دارم در مورد Time و مدیریت زمان در کانستراکت که مزاحمتون شدم برای راهنمایی گرفتن

---
میخوام در بازی دستورات رو بر اساس زمان اجرایی کنم، یا بهتره بگم با زمان دستورات رو مدیریت کنم
مثلاً بازی ساخته شده و ما ماشینی در حالت پلتفرم داریم،

- میخوام ماشین ما بعد از 10 ثانیه حرکت کنه سپس 10 ثانیه به ایسته و سپس 10 ثانیه دیگه حرکت کنه، در کل کاری در 30 ثانیه
یعنی بر اساس زمان بشینیم دستور های مورد نظر رو بدیم. (در این زمان این کار رو انجام بده در فلان زمان اون کار رو انجام بده و ...)
اینطور بگم که : در ثانیه 1 ماشین حرکت کنه، در ثانیه 10 به ایسته، در ثانیه 20 حرکت کنه و در ثانیه 30 دوباره به ایسته


- و هم اینکه برقراری دستوری رو به مدت زمان مثلاً 10 ثانیه ای محدود کنیم که بعد از اون دیگه اجرا نشه
(که نمونش در مثال قبلی بود اما اگه توجه کنین این دو مثال با هم متفاوت هستن)

پیشاپیش تشکر میکنم از راهنمایی های دوستان و مطالعه ی این سوالات بنده.

-
-
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام فک کنم واسه سوال اول باید از حلقه فور استفاده کنید بهتر باشه که البته من کار نکردم با حلقه و مطمئن نیستم
ولی فک کنم با استفاده از wait هم بشه اینکارو کرد
اینطوری که میگی مثلا اگه کلیک کرد روی فلان دکمه >>> wait کنه 10 ثانیه و بعد حرکت کنه
بعد دستور میدی ماشین بایسته و دوباره اکشن wait رو میزاری و مقدارش رو میگی 10ثانیه باشه و بعد دوباره همین کار . . .
البته همونطور که گفتم فک کنم استفاده از حلقه فور منطقی تر باشه ولی اگه کل کارت همین 30 ثانیه باشه
با مثالی که زدم اوکیه و میتونی انجام بدی

سوال دوم هم اول اون خط اونت رو بزار توی یه گروه و بعد میتونی بگی مثلا اگه زد روی دکمه کاراکتر تیر بزنه پشت سر هم و بعد از wait  استفاده میکنی و مقدارش میزاری روی 10 و میگی بعد از wait اون گروه غیرفعال بشه
که البته میتونی از متغیر هم استفاده کنی و بگی بعد wait 10 ثانیه ای مقدار متغیر مثلا یک بشه و بعد توی یه اونت دیگه میگی اگه مقدار متغیر 1 بود فلان کار انجام نشه یا مثلا متوقف بشه
رسید مژده که ایّام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند
  پاسخ


 سپاس شده توسط: makan parsi
#3
(1395/11/12، 01:15 عصر)shazde نوشته است: سلام فک کنم واسه سوال اول باید از حلقه فور استفاده کنید بهتر باشه که البته من کار نکردم با حلقه و مطمئن نیستم
ولی فک کنم با استفاده از wait هم بشه اینکارو کرد
اینطوری که میگی مثلا اگه کلیک کرد روی فلان دکمه >>> wait کنه 10 ثانیه و بعد حرکت کنه
بعد دستور میدی ماشین بایسته و دوباره اکشن wait رو میزاری و مقدارش رو میگی 10ثانیه باشه و بعد دوباره همین کار . . .
البته همونطور که گفتم فک کنم استفاده از حلقه فور منطقی تر باشه ولی اگه کل کارت همین 30 ثانیه باشه
با مثالی که زدم اوکیه و میتونی انجام بدی

سوال دوم هم اول اون خط اونت رو بزار توی یه گروه و بعد میتونی بگی مثلا اگه زد روی دکمه کاراکتر تیر بزنه پشت سر هم و بعد از wait  استفاده میکنی و مقدارش میزاری روی 10 و میگی بعد از wait اون گروه غیرفعال بشه
که البته میتونی از متغیر هم استفاده کنی و بگی بعد wait 10 ثانیه ای مقدار متغیر مثلا یک بشه و بعد توی یه اونت دیگه میگی اگه مقدار متغیر 1 بود فلان کار انجام نشه یا مثلا متوقف بشه

خیلی ممنون از توضیحات ...
خب راه حل شما درسته، به اینم فکر کردم و البته راه حل دیگه ای هم فکر کردم، که میخوام اونو مطرح
کنم نظر دوستان رو هم بدونم، اگه بخوایم در اکنستراکت تایمر قرار بدیم چی؟ یه تایمر که دقیقاً
زمان ثانیه و دقیقه رو شمارش کنه

میشه مقدار ثانیه رو با یک متغییر تنظیم کنیم و با هر ثانیه اضافه شدن به زمان متغییر
هم یک ثانیه افزایش پیدا کنه، با این حالت میشه روی زمان مدیریت داشت،


-- سوال هایی که اینجا پیش میاد از این قراره
یه تایمر دقیق رو چطور برای کانستراکت قرار بدیم؟
و بعدی در مورد پلاگینی هست که شنیدم برای مدیریت زمانه کسی قابلیت هاشو می دونه؟



-
-

  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
ببینید همون wait از همه بهتره 22

راه حلی که خودتون گفتید بیشتر بدرد این میخوره که بخواید به کاری پایان بدید .
مثلا تنظیم کنید روی 30 . بعد هر 1 ثانیه ی بار ازش کم کنید ، به 0 که رسید مثلا تموم بشه و دیگه کاری نکنه .

در هر دو حالت هم wait و هم اون روش متغیری که خودتون گفتید میشه ، اما توی هردوم باز هم wait رو باید استفاده کنید .
چون باید بدونید که در چه لحظه ای میخواید حرکت کنه و در چه لحظه ای وایسه .

البته الان چون خوابم میاد یکم چرتو و پرتم گفتم 22
ولی خب چون سورس جلوم هست از روی همون براتون گفتم دیگه شکی و ابهامی نباشه 1
  پاسخ


 سپاس شده توسط: makan parsi
#5
(1395/11/12، 09:22 عصر)hesam3 نوشته است: ببینید همون wait از همه بهتره 22

راه حلی که خودتون گفتید بیشتر بدرد این میخوره که بخواید به کاری پایان بدید .
مثلا تنظیم کنید روی 30 . بعد هر 1 ثانیه ی بار ازش کم کنید ، به 0 که رسید مثلا تموم بشه و دیگه کاری نکنه .

در هر دو حالت هم wait و هم اون روش متغیری که خودتون گفتید میشه ، اما توی هردوم باز هم wait رو باید استفاده کنید .
چون باید بدونید که در چه لحظه ای میخواید حرکت کنه و در چه لحظه ای وایسه .

البته الان چون خوابم میاد یکم چرتو و پرتم گفتم 22
ولی خب چون سورس جلوم هست از روی همون براتون گفتم دیگه شکی و ابهامی نباشه 1


سلام. ممنون حسام جان، توضیحات خوبی بود،
اما مسئله تایمر - زمان سنجش چی میشه؟ کاری که میخوام انجام بدم مرحله اش به یک زمان سنج نیازداره
برای همین می خوام از همون برای مصارف دیگر هم استفاده کنم، مثل شمارش امتیاز، شمارش خود زمان بازی،
انجام دستوراتی خواص در زمان های مورد نظر و ....

درسته دستور wait به کار میاد ولی من موارد دیگه ای هم مد نظر دارم که حتماً میخوام روی تایمر پا فشاری کنم



نقل قول: -- سوال هایی که اینجا پیش میاد از این قراره
یه تایمر دقیق رو چطور برای کانستراکت قرار بدیم؟
و بعدی در مورد پلاگینی هست که شنیدم برای مدیریت زمانه کسی قابلیت هاشو می دونه؟


-
-
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
-- سوال هایی که اینجا پیش میاد از این قراره
یه تایمر دقیق رو چطور برای کانستراکت قرار بدیم؟
و بعدی در مورد پلاگینی هست که شنیدم برای مدیریت زمانه کسی قابلیت هاشو می دونه؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#7
منظورت از تایمر دقیق چیه ؟ 
از رفتار تایمر استفاده کن و با متغیر مقدار دهیش کن. 
خود کانس هم چنتا اکسپرشن داره مثل time و worldclocktime (یا همچین چیزی D: )
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
(1395/11/13، 11:24 صبح)hsnpi نوشته است: منظورت از تایمر دقیق چیه ؟ 
از رفتار تایمر استفاده کن و با متغیر مقدار دهیش کن. 
خود کانس هم چنتا اکسپرشن داره مثل time و worldclocktime (یا همچین چیزی D: )



منظور من از تایمر یه ثانیه و دقیقه شماره، که کنار صفحه مدت زمانی که بازی طول میکشه رو نشون بده
با همین رفتار time ممکن هست؟ -- و سوال بعدیم این بود که کسی با پلاگین مدیریت زمان کانستراکت
کار کرده؟ الآن اسمش یادم نیست ولی برای مدیریت زمان بود.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
الآن مسئله اینهاست، ... لطفاً راهنمایی کنین.
نقل قول: -- سوال هایی که اینجا پیش میاد از این قراره
یه تایمر دقیق رو چطور برای کانستراکت قرار بدیم؟
و بعدی در مورد پلاگینی هست که شنیدم برای مدیریت زمانه کسی قابلیت هاشو می دونه؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#10
(1395/11/13، 12:56 عصر)makan parsi نوشته است:
(1395/11/13، 11:24 صبح)hsnpi نوشته است: منظورت از تایمر دقیق چیه ؟ 
از رفتار تایمر استفاده کن و با متغیر مقدار دهیش کن. 
خود کانس هم چنتا اکسپرشن داره مثل time و worldclocktime (یا همچین چیزی D: )



منظور من از تایمر یه ثانیه و دقیقه شماره، که کنار صفحه مدت زمانی که بازی طول میکشه رو نشون بده
با همین رفتار time ممکن هست؟ -- و سوال بعدیم این بود که کسی با پلاگین مدیریت زمان کانستراکت
کار کرده؟ الآن اسمش یادم نیست ولی برای مدیریت زمان بود.
سلام بله با همون اکسپرشنها میشه. 
یادمه قبلا با یکم وررفتن تونستم یه کرونومتر بسازم. 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 177 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: