بازگشت اسپرایت به مکان اولیه
#1
سلام
میخواستم برای بازیم چند تا اسپرایت بزارم که به بالا برنو وقتی که از layout خارج شدن به مکان اولیشون برگردن 
چجوری باید این کار رو انجام بدم؟؟؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
(1396/2/16، 06:50 عصر)aa82 نوشته است: سلام
میخواستم برای بازیم چند تا اسپرایت بزارم که به بالا برنو وقتی که از layout خارج شدن به مکان اولیشون برگردن 
چجوری باید این کار رو انجام بدم
بفرما داداش همین الان دم دست این سورسو درس کردم ببین کارت باهاش راه میفته ؟
دانلود سورس مورد نظر شما

اگه بازم سوالی ، مشکلی یا پیشنهادی داشتی دربست درخدمتیم 16
 [تصویر:  z47z_ezgif.com-optimize.gif]
تیم آموزشی و بازیسازی دلتا
ارتباط با ما: woks1@  و  [email protected]
16 بزرگترین تاپیک منبع بازیسازی انجمن کانستراکت: لینک


  پاسخ


 سپاس شده توسط: aa82 ، mostafanastary
#3
مشکل اصلی اینجاست که من میخوام 30 تا از این اسپرایت بسازم و همه ی این اسپرایت ها از یه نوع هستند
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
(1396/2/16، 07:32 عصر)aa82 نوشته است: مشکل اصلی اینجاست که من میخوام 30 تا از این اسپرایت بسازم و همه ی این اسپرایت ها از یه نوع هستند

خوب چیزی نیس که ، یکی بساز ، 29 تا کپی کن

فک کنم شوما یه نکته رو نمیدونی :

وقتی یک اسپرایت (مثلا Sprite13) در کانستراکت ساخته میشه و براش در برگه ی رویداد نویسی یک سری اونت ها تعیین میشه ، هر چند تا که از Sprite13 در همون لی اوت کپی کنی ، رویداد ها به طور خودکار برای هر سی تا هم اعمال میشه .
یعنی اگه 29 تا کپی از اسپرایت 13 بسازی ، دیگه لازم نیست واسه دونه به دونشون ایونت بنویسی و خود به خود اعمال میشه .
گرفتی چی می گم ؟  23
 [تصویر:  z47z_ezgif.com-optimize.gif]
تیم آموزشی و بازیسازی دلتا
ارتباط با ما: woks1@  و  [email protected]
16 بزرگترین تاپیک منبع بازیسازی انجمن کانستراکت: لینک


  پاسخ


 سپاس شده توسط: aa82 ، mostafanastary
#5
فهمیدم
ممنون
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
(1396/2/16، 07:40 عصر)aa82 نوشته است: فهمیدم
ممنون

ببین داداش گلم ، هرکجاشو که یاد نگرفتی یا مشکلی چیزی داشتی بگو اصلا خجالت نکش .
ما اینجاییم تا بهت کمک کنیم . 16
 [تصویر:  z47z_ezgif.com-optimize.gif]
تیم آموزشی و بازیسازی دلتا
ارتباط با ما: woks1@  و  [email protected]
16 بزرگترین تاپیک منبع بازیسازی انجمن کانستراکت: لینک


  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary
#7
ممنون ولی یه مشکلی هست
اگه از همشون کپی بگیریم همه به یه مکان برمیگردن
میخواستم به مکان اولیشون برگردن
میشه برای این کار از UID استفاده کرد ولی برای این کار بایدبرای هر اسپرایت یه ایونت بنویسی
میخواستم بدونم روش کوتاه تری نیست
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
(1396/2/16، 11:20 عصر)aa82 نوشته است: ممنون ولی یه مشکلی هست
اگه از همشون کپی بگیریم همه به یه مکان برمیگردن
میخواستم به مکان اولیشون برگردن
میشه برای این کار از UID استفاده کرد ولی برای این کار بایدبرای هر اسپرایت یه ایونت بنویسی
میخواستم بدونم روش کوتاه تری نیست

اگر میخوای که اسپرایت ها از لی اوت خارج نشن ، بهشون رفتار Bound to layout رو بده . ( که البته اگه به یکیشون بدی واسه بقیه هم اعمال میشه .)
ولی اگه باز کارت راه نیفتاد ( که امیدوارم بیفته) فک کنم بهتره توی برگه ی رویداد نویسی بگی : 
هر کدوم از اسپرایت ها که از لی اوت خارج شدن ، به صورت رندوم به مکان دیگه ای حرکت کنند .
که البته نباید استفاده از متغیر ها و رفتار Bound to layout رو فراموش بکنی .
موفق باشی عزیزم
 [تصویر:  z47z_ezgif.com-optimize.gif]
تیم آموزشی و بازیسازی دلتا
ارتباط با ما: woks1@  و  [email protected]
16 بزرگترین تاپیک منبع بازیسازی انجمن کانستراکت: لینک


  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
برای اسپرایت مورد نظر دوتا متغیر x و y بساز و توی شروع لایوت مقدار متغیرو برابر با موقعیت فعلی اسپرایت قرار بده بعد بگو که وقتی از لایوت خارج شد به موقعیتی که متغیر هاش ذخیره شده بره احتما جواب بده اگه بتونم سورس میسازم
همیشه اعتقاد داشتم حیفه که با کامپیوتر بازی کرد ولی آخرش به بازی ساختن علاقه مند شدم...
  پاسخ


 سپاس شده توسط: aa82
#10
(1396/2/17، 08:15 عصر)mahdi797979 نوشته است: برای اسپرایت مورد نظر دوتا متغیر x و y بساز و توی شروع لایوت مقدار متغیرو برابر با موقعیت فعلی اسپرایت قرار بده بعد بگو که وقتی از لایوت خارج شد به موقعیتی که متغیر هاش ذخیره شده بره احتما جواب بده اگه بتونم سورس میسازم

احسنت منم منظورم یه همچین چیزی بود ؛ شما به زبان ساده گفتید . مرسی 53
 [تصویر:  z47z_ezgif.com-optimize.gif]
تیم آموزشی و بازیسازی دلتا
ارتباط با ما: woks1@  و  [email protected]
16 بزرگترین تاپیک منبع بازیسازی انجمن کانستراکت: لینک


  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 229 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 176 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,595 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: