1396/2/15، 02:22 عصر
سلام دوستان، امیدوارم هر جا که هستید حال تون خوب باشه، بنده تو اینترنت مقاله ای رو از جناب آقای میلاد کرامتلو پیدا کردم؛ آقای کرامتلو در حال حاضر در استودیوی بازی سازی دیاکوگیمز فعالیت میکند.
این مقاله ای که میخوام هم اختیار شما بزارم، درباره ی بازی های کژوال هستش.
خب اول بیایید بررسی کنیم که بازی های کژوال چی هستن؟
بازی های کژوال بازی هایی هستن که معمولا جنبه ی تفننی دارن، البته همه ی بازی ها جنبه ی سرگرمی و تفننی دارن، ولی در اکثر بازی های کژوال معیار مهم بازی داستان نیست، بلکه چالش برانگیز بودن گیم پلی بازی هستش.
بازی های زیادی _ هم برای اندروید و هم برای پی سی_ کژوال محسوب میشن، مثل بازی پرندگان خشمگین، بازی های گروه کچاپ مثل آسمان، دو ماشین، بازی اِی اِی (aa) و...
نکته ی دیگه اینجاس که اکثر بازی های موبایل، کژوال محسوب میشن.
و همچنین، به بازی های کژوال بازی های Hobby هم گفته میشه (Hobby به معنای سرگرمی)، و نقطه ی مخالف بازی های کژوال یا Hobby، بازی های AAA هست، که در اینجا وقت نمیشه که درباره ی اونا توضیح داد، شاید در آینده بتونم تاپیکی دیگه در این مورد درست کنم
اما بالاخره میرسیم به ده روش برای ساخت یک بازی کژوال بد!
اول>> اون رو خیلی سخت بسازید:
با رعایت نکات بالا شما هم می توانید یک بازی کژوال خیل بد بسازید!
خیلی ممنون که تا انتها مطالعه کردید.
امیدوارم که به ده نکته ای که در بالا گفته شد، عمل نکنید!!
...
این مقاله ای که میخوام هم اختیار شما بزارم، درباره ی بازی های کژوال هستش.
خب اول بیایید بررسی کنیم که بازی های کژوال چی هستن؟
بازی های کژوال بازی هایی هستن که معمولا جنبه ی تفننی دارن، البته همه ی بازی ها جنبه ی سرگرمی و تفننی دارن، ولی در اکثر بازی های کژوال معیار مهم بازی داستان نیست، بلکه چالش برانگیز بودن گیم پلی بازی هستش.
بازی های زیادی _ هم برای اندروید و هم برای پی سی_ کژوال محسوب میشن، مثل بازی پرندگان خشمگین، بازی های گروه کچاپ مثل آسمان، دو ماشین، بازی اِی اِی (aa) و...
نکته ی دیگه اینجاس که اکثر بازی های موبایل، کژوال محسوب میشن.
و همچنین، به بازی های کژوال بازی های Hobby هم گفته میشه (Hobby به معنای سرگرمی)، و نقطه ی مخالف بازی های کژوال یا Hobby، بازی های AAA هست، که در اینجا وقت نمیشه که درباره ی اونا توضیح داد، شاید در آینده بتونم تاپیکی دیگه در این مورد درست کنم
اما بالاخره میرسیم به ده روش برای ساخت یک بازی کژوال بد!
اول>> اون رو خیلی سخت بسازید:
- در هر مرحله مردم را 5 یا 6 بار بسوزونید(حداقل)
- اون هارو با مرگ سخت و شدید تنبیه کنید،اون ها سزاوار این هستند(کاربران جدید)
دوم>> دو بازی حد متوسط داشته باشید به جای یک بازی خوب
- کدام یکی از این مدها بهتر است؟کدام یکی را اول بازی کنم
- مرحله سختی....من راحت می تونم،نرمال،یا سخت بازی کنم؟
- اگر شما نمیتوانید روی ورژن بازی تصمیم گیری کنید این خیلی جالبه،فقط هر تکراری رو در اون اضافه کنید،کمیت می تواند کیفیت را بالا ببرد.
سوم>> اون رو با حجم 600 مگابایت دانلود کنید، نیازمند کارت ویدیو GEN2 و 4 گیگا رم باشد و فقط با یک سیستم تست شده اجرا شود.
چهارم>>بهای بازی شما 35 دلار یا 3.5 دلار است و اون رو فقط روی سایت شخصی خود بفروشید.
پنجم>>از کلیک راست مواس استفاده کنید
- ماوس و صفحه کلید هر دو در یک زمان
- اجزای کنترلی حساس با تکیه بر کیبرد کمه، کلیک راست ماوس یا رل ماوس کسل کننده و بی هیجان است.
ششم>>یک نام و تم وحشتناک برای آن بگزارید
هفتم>> امتیازات کم اعطا کنید.
- این منطقی نیست وقتی که 1 امتیار میگیرد 10 امتیاز به او اعطا کنید.
- فاکتورهای روانشناسی جایی در بازی ندارند.
- اگر مردم فکر کنند که بازی امتیاز دهی کمی دارد مهم نیست.
هشتم>> انتظار داشته باشید که کاربران بخوانند.
- اگر بازی پیچیده بود فقط کافی است که چند صفحه دستورالعمل برای شروع قرار دهید.
- بهتر این است که همه چیز توضیح دهید سپس مردم می فهمند دستو کار هر چیز را میدانند بعد بازی را شروع میکنند.
توضیح: منظور آقای کرامتلو اینه که بازی های کژوال باید ساده باشند و با چند تا راهنمای کوچیک بازیکن باید کل گیم پلی را درک کند.
نهم>> بازی را فکری و رقابتی بسازید
- مردم واقعا سختی رو دوست دارند،واقعا پازل های فکری رو به مبارزه می طلبند.
دهم>> هر کس دیگری راجع بازی شما چیزی گفت اصلا مهم نیست نظر بقیه را رد کنید و کار خود را بکنید.
- چه چیزی سختر و بدتر از این است که مادر شما از بازی شما بداند وآن را بازی کند و نظر دهد. او که بازی ساز نیست.
خیلی ممنون که تا انتها مطالعه کردید.

امیدوارم که به ده نکته ای که در بالا گفته شد، عمل نکنید!!
...