ارسالها: 237
موضوعها: 67
تاریخ عضویت: خرد 1394
سپاسها: 203
274 سپاس گرفتهشده در 58 ارسال
چرا نباید به اسپرایتمون که پلیرمونه رفتار پلتفرم بدیم؟ بلکه باکسی بسازیم و روی پلتفرم بزاریم و این رفتارو بهش بدیم؟؟
توی فیلم آموزشی آقا مجتبی توضیح داده شد که به خاطر جلوگیری از اتفاقات احمقانه مثل آویزون شدن از دماغ!
ولی منظور رو نفهمیدم.
چطور ممکنه از دماغ آویزون بشه؟؟
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
ببینین دوست عزیز،
شما وقتی یک پلیر دارین، این پلیر، یه سری اجزای بدن داره که مثلا : سر ، دست ها، نوک پاها و یا اگه غیر انسان باشه، ممکنه یک ربات باشه و همین موارد رو داشته باشه
یا حتی یک سیب زمینی که کاراکتر شما باشه، باز هم کج و معوج خواهد بود.
اینطوری هم Collision polygon کاراکتر زیاد میشه که سرعت بازی رو در مقیاس خودش، کمی کاهش میده، و هم اینکه اون اجزا امکان اینکه به دیوار یا بقیه اشیاء گیر کنن، هست.
پس:
شما یک باکس مستطیل میزارین روی کاراکتر و موارد رو به اون اعمال میکنین.
البته، در همه ی برنامه ها یا بازی ها، نیازی به این نیست( بسته به شلوغی کارتون و امکان ایجاد گیرکردن به اشیاء هم داره)
موفق باشین.
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
جالبه،
خواهش میکنم.
موضوع رو حل شده کنین.