حل شده چرا نباید به اسپرایتمون رفتار پلتفرم بدیم؟
#1
چرا نباید به اسپرایتمون که پلیرمونه رفتار پلتفرم بدیم؟ بلکه باکسی بسازیم و روی پلتفرم بزاریم و این رفتارو بهش بدیم؟؟
توی فیلم آموزشی آقا مجتبی توضیح داده شد که به خاطر جلوگیری از اتفاقات احمقانه مثل آویزون شدن از دماغ!
ولی منظور رو نفهمیدم.
چطور ممکنه از دماغ آویزون بشه؟؟
[تصویر:  iyi4_6-28-2015_6-38-49_am.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
ببینین دوست عزیز،

شما وقتی یک پلیر دارین، این پلیر، یه سری اجزای بدن داره که مثلا : سر ، دست ها، نوک پاها و یا اگه غیر انسان باشه، ممکنه یک ربات باشه و همین موارد رو داشته باشه
یا حتی یک سیب زمینی که کاراکتر شما باشه، باز هم کج و معوج خواهد بود.

اینطوری هم Collision polygon کاراکتر زیاد میشه که سرعت بازی رو در مقیاس خودش، کمی کاهش میده، و هم اینکه اون اجزا امکان اینکه به دیوار یا بقیه اشیاء گیر کنن، هست.

پس:

شما یک باکس مستطیل میزارین روی کاراکتر و موارد رو به اون اعمال میکنین.

البته، در همه ی برنامه ها یا بازی ها، نیازی به این نیست( بسته به شلوغی کارتون و امکان ایجاد گیرکردن به اشیاء هم داره)

موفق باشین.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Vizmark# ، esmail33 ، seyed
#3
(1394/4/4، 11:28 صبح)mostafanastary نوشته است: ببینین دوست عزیز،

شما وقتی یک پلیر دارین، این پلیر، یه سری اجزای بدن داره که مثلا : سر ، دست ها، نوک پاها و یا اگه غیر انسان باشه، ممکنه یک ربات باشه و همین موارد رو داشته باشه
یا حتی یک سیب زمینی که کاراکتر شما باشه، باز هم کج و معوج خواهد بود.

اینطوری هم Collision polygon کاراکتر زیاد میشه که سرعت بازی رو در مقیاس خودش، کمی کاهش میده، و هم اینکه اون اجزا امکان اینکه به دیوار یا بقیه اشیاء گیر کنن، هست.

پس:

شما یک باکس مستطیل میزارین روی کاراکتر و موارد رو به اون اعمال میکنین.

البته، در همه ی برنامه ها یا بازی ها، نیازی به این نیست( بسته به شلوغی کارتون و امکان ایجاد گیرکردن به اشیاء هم داره)

موفق باشین.
داداش زدی تو خال. پلیرم دقیقا یک سیب زمینیه :D
ممنون از جواب

[تصویر:  iyi4_6-28-2015_6-38-49_am.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
جالبه،
خواهش میکنم.
موضوع رو حل شده کنین.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 180 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,597 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: