ارسالها: 277
موضوعها: 53
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 189
90 سپاس گرفتهشده در 63 ارسال
سلام من یه دشمن ساختم و یه عمر بالای سرش همینطور دشمن چپو راست میره و وقتی به یه شی ای خورد (شی مخصوص ) جهت حرکتش تغییر میکنه
حالا من میخام چند تا از این دشمن بسازم با چند تا عمر بالای سرشون که هرکدوم مربوط به خودشون باشه نه اینکه عمر یکی میاد پایین عمر بقیه هم بیاد پایین یا وقتی یه دشمن به شی برخورد کرد و تغییر جهت داد بقیه هم تغییر جهت بدن
چیکار باید بکنم ؟
ممنون
ارسالها: 940
موضوعها: 56
تاریخ عضویت: مرد 1393
مکان: مشهد
سپاسها: 338
2562 سپاس گرفتهشده در 736 ارسال
سلام.
این مشکل مربوط میشه به پیک کردن، که اگه عجله ندارید و دیر نمیشه، اواخر جلسهی سوم و اوایل جلسهی چهارم دورهی تابستانی، در این مورد مفصّل صحبت میکنیم (میشه حدود دو هفتهی دیگه).
معجزات طبیعت هایی هستند که با آنها مأنوس نشدهایم
و طبیعت معجزهایست که با آن انس گرفتهایم
ارسالها: 277
موضوعها: 53
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 189
90 سپاس گرفتهشده در 63 ارسال
من یه پروژه برای یه نفر باید بسازم کلا 4 روز دیگه وقت دارم ... کار سختیه ؟ تنها چیزی که به ذهنم میزنه اینه که از هر دشمن و عمر 20 تا بسازم .. چون بازیه کامپیوتره و لول هاش کمه !
ولی کار دیگه ای میشه کرد به راحتی ؟
ارسالها: 940
موضوعها: 56
تاریخ عضویت: مرد 1393
مکان: مشهد
سپاسها: 338
2562 سپاس گرفتهشده در 736 ارسال
نه، زیاد سخت نیست. ابتدا فقط یک دشمن و یک عمر بسازید. بعد روی دشمن کلیک کنید و از نوار Properties از قسمت Container روی Create کلیک کنید، و بعد شیء مربوط به عمر رو انتخاب کنید.
حالا برای درست کردن دشمن جدید، لازم نیست یک عمر جدید هم به وجود بیارید. فقط چند تا نمونهی دیگه از دشمن در لیوت به وجود بیارید. موقع اجرای بازی به صورت خودکار برای هر کدوم یک عمر هم به وجود میاد. البته برای تعیین مختصّات عمْرهاتون میتونید از کاندیشن On created شیء مربوط به عمر استفاده کنید.
با این کار پیک شدن هم همون طوری که میخواین انجام میشه. مثلاً میگید موقع برخورد تیر به دشمن، فلان بلا رو سر عمر بیار، این بلا فقط سر همون عمری در میاد که مربوط به اون دشمنه، نه بقیّه.
معجزات طبیعت هایی هستند که با آنها مأنوس نشدهایم
و طبیعت معجزهایست که با آن انس گرفتهایم