آخر کانستراکت یا گیم میکر یا یونیتی ؟؟
#1
آقا من 3 ماهی هست با کانس آشنا شدم و پکیج آموزشی mqt رو تهیه کردم کامل( البته هنوز کلشو ندیدم )

بعد از اون روز تا الان دوتا اپ واسه کسی زدم باهاش.. سر اولی که خب اولین تجربه ام بود خیلی سر خروجی اندروید درگیر بودم تا بعد دو روز راه درستشو پیدا کردم با cocoon ( اینتل تحریم بود با قندشکنم درست نمیشد همش ارور میداد و اصلا محیطش خیلی تغییر کرده بود نسبت به آموزش اینجا کوکون هم تغییر کرده بود ولی خودم سر دراوردم بلخره درستش کردم)

خلاصه بعد از خروجی سایز خراب بود کلی روش کار کردم درست شه و خروجی webview گرفتم چون بدون تبلیغ میخواستم

حالا یکی دیگم دارم واسه یه نفر دیگه میسازم که ظاهرا سایت کوکون خرابه خودمم یه بار امتحان کردم ولی شازده راه حلی ارائه داد که امید وارم کار کنه..

بعد از این میخوام آموزشای mqt رو کامل ببینم بقیشو چند تا آموزش درجه یکم از یوتیوب گرفتم برا بازی پلتفرمر میخوام یه بازی پلتفرمر توپ برا خودم بزنم.. ولی الان دو دلم

این سرویسا که هر کودوم یه مشکلی دارن و یه روز درستن یه روز خراب و استیبل نیستن.. منم با کد نویسی اصلا مشکلی ندارم و php , python , node کار کردم به خصوص php و حدود 5 تا سایت بالا اوردم... درک کد نویسی اصلا برام مشکل نیست

حالا با این اوضاع و بلاهایی که داره سر خروجی موبایل ( چه اندروید چه ios)

آیا انجین رو عوض کنم قبل از شروع و درگیر شدن تو پروژه یا با همین کانس ادامه بدم ؟؟ نظرتون راجب گیم میکر یا یونیتی چیه ؟؟ و دلیلتونم بیان کنید برای نظرتون

از نظر پرفورمنسی و استیبل بودن بگید من اصلا هیچ مشکلی با پیچیدگی کد نویسی ندارم فقط کیفیت کار برام مهمه
( بعضیا میگن مثلا واسه فلان سبک یه موتور خوبه واسه یه سبک دیگه موتور دیگه سبک من هم پلتفرمر هست)
  16  من رو بیشتر بشناسید :
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mr.alian
#2
سلام
برای سرعت کار بنظرم همین کانستراکت خوبه مخصوصا برای دوبعدی و بازی هایی که فیزیک توش استفاده نشده باشه(یا کم استفاده شده باشه) کانستراکت عالیه(خروجیش درسته اذیت میکنه ولی میشه کنار اومد باهاش و کوکون هم حالا حالا بعید بدونم کنار بره و هست فعلا)چون خیلیا که از اینتل استفاده میکردن هم اومدن سمت کوکون و خب باعث میشه کوکون بیشتر سود کنه.
ولی خب از یه جایی به بعد ممکنه بخوای کاری انجام بدی که با کانستراکت نشه انجام داد(هرچند حداقل بنظر من 98 درصد کارایی که بخوای برای یه بازی دوبعدی انجام بدی با کانستراکت شدنیه)

ولی خب بالاخره برای پیشرفت نیاز داری یونیتی یاد بگیری و بری توی یه تیم کار کنی پس نظرم اینه بعد از کانستراکت برو یونیتی , ولی خب اگه سرعت کار برات مهمه بازی هایی که میدونی با کانس میشه ساخت رو با همین کانستراکت بساز

ولی در کل شما کانستراکت و یونیتی و آنریل رو هم یاد بگیری و بلد باشی باهاشون کار کنی خیلی بهتر از اینه که روی یه انجین بمونی
چون بالاخره روزی میرسه که میبینی برای پیشرفت نیاز داری بری یونیتی یا آنریل تا بتونی توی یه تیم خوب کار کنی
رسید مژده که ایّام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند
  پاسخ


 سپاس شده توسط: omidsha ، Dani ، Mehrdad ، ghasem ، general-sherman ، danials008 ، mr.alian
#3
من بازی هایی که با یونیتی خروجی گرفته شدن رو میبینم خیلی پرفومنس بهتری دارن تا کانستراکت..

بعله خودم هم میدونم با کانس همه کاری میشه کرد.. در طراحی خیلی قویه و قوی ترین انجین 2 بعدی.. ولی خروجی برای من مهمه فقط خروجی ... حالا مشکلی ندارم اگه رو بازی خودم تبلیغ بیاد فقط پرفومنسش خوب باشه .. یا خیلی سنگین نشه نسبت به خروجی انجین های دیگه.... چون دیدم بازی هایی که اطرافیام با یونیتی زدن پرفومنس کلیش بالاتر از اوناییه که با کانس زدن میگم

اگرنه با کانس همه کاری میشه کرد یه فیلم دیدم تو یوتیوب یارو 100 تا پلاگین داش برا هر کاری ... چون خودمم js کار میکنم راحت ترم اما باید خروجیم کیفیت خوبی داشته باشه تا زحمات و وقتم از بین نره


یه رفیقام هم رفته تو یه شرکت میگه پایتون خیلی از همش بهتره واسه 2 بعدی حالا پایتونم هم قشنگ و باحاله هم آسون شاید سمت اونم برم
  16  من رو بیشتر بشناسید :
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، Dani ، mr.alian
#4
یوینتی اگه درست بهینه سازی بشه خروجیش خیلی خوب و بدون مشکله
ولی یکی از مشکلاتش اینه برای هربازی یه حجمی حدود 10_15 مگ اضافه میکنه
(البته این رو مطمئن نیستم فقط یجایی دیدم اینو نوشته بودن)
ولی در کل درسته , یونیتی موتور قدرتمندیه هم توی دو بعدی هم سه بعدی(به شرط بهینه سازی , مخصوصا واسه موبایل)
اکثر گروه های حرفه ای توی ایران یونیتی کار میکنن

ولی بازم میگم اگه دوست دارید سریع تر بازیتون رو بسازید و با کانستراکت هم شدنیه هنوز هم پیشنهاد من کانستراکته که اونم اگه بهینه سازی هایی روی پروژه انجام بشه خروجی خوب و بدون مشکلی میده
مخصوصا روی گوشی هایی که رم 1 گیگ به بالا دارن هرنوع بازی با کاسنتراکت بدون مشکل اجرا میشه

رسید مژده که ایّام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند
  پاسخ


 سپاس شده توسط: general-sherman ، danials008 ، mr.alian
#5
(1396/5/3، 04:19 عصر)omid نوشته است: یه رفیقام هم رفته تو یه شرکت میگه پایتون خیلی از همش بهتره واسه 2 بعدی حالا پایتونم هم قشنگ و باحاله هم آسون شاید سمت اونم برم


درود

اگه پایتون بلدید حتما یه نگاه به گادو انجین بندازید
http://godotengine.org/




  پاسخ


 سپاس شده توسط: ghasem ، miladesign ، shazde ، omidsha ، Dr.AR ، mr.alian
#6
(1396/5/3، 06:12 عصر)Mehrdad نوشته است:
(1396/5/3، 04:19 عصر)omid نوشته است: یه رفیقام هم رفته تو یه شرکت میگه پایتون خیلی از همش بهتره واسه 2 بعدی حالا پایتونم هم قشنگ و باحاله هم آسون شاید سمت اونم برم


درود

اگه پایتون بلدید حتما یه نگاه به گادو انجین بندازید
http://godotengine.org/

دمت گرم داداش دیدم مهشر بود... راست کار خودم.. خروجی های خوبی هم میداد رایگان و اوپن سورسم هست میتونم راحت رو لینوکس نصبش کنم... بعله پایتون حرفه ای کار کردم.. واقعا دمت گرم ... برم یه کورس خوب از یوتیوب براش پیدا کنم برم سر وقتش
  16  من رو بیشتر بشناسید :
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mehrdad ، mr.alian ، danials008
#7
سلام
راستش اگه نظر منو میخوای باید بگم که کانستراکت واقعا موتور قدرتمندی
برای بازی ساختن و ننوشتن برنامه است ولی اونقدری که از کانستراکت
تعریف می کنند مثلا مثل این ( به سادگی بازی بسازید در همه جا منتشر کنید )
نمیشه درست و حسابی باهاش بازی ساخت از یه طرف خیالت جمعه که
تو ایونت نویسی راحتی ولی از طرفی تو خروجی پدرت رو در میاره.


ولی به هر حال صبر هم چیز خوبیه اگه کانستراکت 3 که امیدوارم هر چی
زودتر انتشار نهایی پیدا کنه منتشر بشه کانستراکت حال و هوای دیگه ای
می گیره...

خروجی مستقیم از سرور خود سیرا انقلابی به پا می کنه.
هر کی با من موافقه سپاس بده

[تصویر:  chavoshi%208456232.jpg]
جان منست او هی مزنیدش
آن منست او هی مبریدش
آب منست او نان منست او
مثل ندارد باغ امیدش
باغ و جنانش آب روانش
سرخی سیبش سبزی بیدش
متصلست او معتدلست او
شمع دلست او پیش کشیدش
                             « مولانا »

  پاسخ


 سپاس شده توسط: mahdi_R8095 ، Dr.AR ، danials008 ، mahsa heidari ، علرضا
#8
سلام دوست من

اگر مسلط به زبان های مورد نیاز موتور های ساخت بازی هستید . حتما گزینه ای غیر از کانستراکت را انتخاب کنید چون به هیچ عنوان برای شما محدودیت ایجاد نمیکنند کانستراکت در حال حاضر در خروجی گرفتن محدودیت هایی ایجاد میکند که شما باید مدام بدنبال جایگزین برای این محدودیت ها باشید حتی با کامل شدن کانستراکت 3 امکان این وجود دارد که به علت بعضی مسائل مارا از خرید از این سایت هم محروم کنند .

اما همانطور که خودتان هم اعلام کردید بعنوان مثال موتور بازی سازی یونیتی  بسیار قوی است و خروجی عالی به شما خواهد داد (در صورت رعایت کردن بهینه سازی) اما به سادگی و دلچسب بودن کانستراکت نیست.

اول نیاز و توان خود را بسنجید و در انتها یک موتور بسته به نیاز خود انتخاب کنید . کانستراکت هم بسیار قوی است اما در قیاس با رقبای خود

موفق باشید
[تصویر:  Hurricanes.jpg]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Dr.AR ، keykavoos ، omidsha ، shazde ، danials008
#9
(1396/5/3، 05:07 عصر)shazde نوشته است: یوینتی اگه درست بهینه سازی بشه خروجیش خیلی خوب و بدون مشکله
ولی یکی از مشکلاتش اینه برای هربازی یه حجمی حدود 10_15 مگ اضافه میکنه
(البته این رو مطمئن نیستم فقط یجایی دیدم اینو نوشته بودن)
ولی در کل درسته , یونیتی موتور قدرتمندیه هم توی دو بعدی هم سه بعدی(به شرط بهینه سازی , مخصوصا واسه موبایل)
اکثر گروه های حرفه ای توی ایران یونیتی کار میکنن

ولی بازم میگم اگه دوست دارید سریع تر بازیتون رو بسازید و با کانستراکت هم شدنیه هنوز هم پیشنهاد من کانستراکته که اونم اگه بهینه سازی هایی روی پروژه انجام بشه خروجی خوب و بدون مشکلی میده
مخصوصا روی گوشی هایی که رم 1 گیگ به بالا دارن هرنوع بازی با کاسنتراکت بدون مشکل اجرا میشه

سلام ! خب جا داره همینجا بگم که یونیتی هیچ حجمی به بازی اضافه نمیکنه ! ولی در حالت خالی خروجی بگیرید 10.4 مگ حجم داره پروژتون که مثل یک فضای از قبل تایین شدست ! که شما میتونید از مقداری از این فضا استفاده کنید ! حالا دقیق نمیدونم چقدرش قابل استفادست ولی خب 6-8 مگ رو مطمئن هستم ! یعنی حجمی که اضافه میشه نهایت 4 مگ هست ک اونم باز من مطمئن نیستم اضافه میشه یا نه !؟ ولی خب بدیش هم اینه که نمیتونیم این حجم رو کم کنیم ! یعنی حتی اگه کمتر 10 مگ بسازیم نمیشه این حجم رو کم کنیم ! دلیلش هم من نمیدونم اما فقط اینو میدونم که این حجم تا 10 مگ قابل استفاده است و بعد از وارد کردن 10 مگ اشیا تازه به اون حجم اضافه میشه !

خب در مورد این انجین هایی که اسم بردی باید بگم همشون واسه بازی پلتفرمی خوبن ! از نمونه بازی های موفق ساخته شده هم میتونیم بازی جدال با شیاطین برای کانستراکت و بازی دزد بی مزد برای گیم میکر ( دوستان بنده کاری با طراحی های موجود ندارم و فقط روی صحبت بنده با مکانیزم ها و گیم پلی های طراحی شده با انجین هاست ) و یونیتی هم که مثال لازم نیست .

که بنظر من حداقل توی بازی های 2 بعدی زیاد انجین گزینه ی مناسبی نیست ک ادم بخواد روش فکر کنه ! شاید باید ی خروجی بی نقص داشته باشیم ولی خب این دلیل خوبی نیست برای انتخاب انجین ! ملاک ما باید علاقه و راحتی مون باشه با یک انجین چون اگه راحتی و عشق باشه نسبت به یک چیز راه حل برای حل مشکلات اون هم زیاد میشه ! 39  حالا بنظرم من اینکه دوستان میگن پرفورمنس خروجی خیلی مهمه و یونیتی توش حرف نداره باید بگم اشتباه کاملا ! اتفاقا یونیتی هم اگه خوب بهینه نشه همونطور که دوستان اشاره کردن اصلا خروجی مناسبی بهتون نمیده ! و تقریبا خروجی سنگین تری نسبت به گیم میکر و کانستراکت داره !

در اخر بازم بگم این نظر شخصی بنده هست ! به دنبال علاقه و راحتی باشید نه ی سری امکانات محدود ! چون هیچ چیزی وجود نداره که حل نشه ! مطمئن باشید هرچیزی که ساخته بشر هستش همراه خوبی هایی که داره بدی هایی هم داره ! و مهم اینه که شما توان و علاقه برای حل کردن مشکلاتشون رو داشته باشید . خود بنده هنوزم با اشنایی متوسطی که با یونیتی دارم هنوزم بعد مدتی میرم و یک پروژه تفریحی با کانستراکت میزنم ! چون واقعا انجین خوبی هستش !

خلاصه موفق و پیروز باشید 63
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: general-sherman ، hamed008 ، keykavoos ، omidsha ، shazde
#10
(1396/5/4، 02:50 صبح)keykavoos نوشته است: سلام
راستش اگه نظر منو میخوای باید بگم که کانستراکت واقعا موتور قدرتمندی
برای بازی ساختن و ننوشتن برنامه است ولی اونقدری که از کانستراکت
تعریف می کنند مثلا مثل این ( به سادگی بازی بسازید در همه جا منتشر کنید )
نمیشه درست و حسابی باهاش بازی ساخت از یه طرف خیالت جمعه که
تو ایونت نویسی راحتی ولی از طرفی تو خروجی پدرت رو در میاره.


ولی به هر حال صبر هم چیز خوبیه اگه کانستراکت 3 که امیدوارم هر چی
زودتر انتشار نهایی پیدا کنه منتشر بشه کانستراکت حال و هوای دیگه ای
می گیره...

خروجی مستقیم از سرور خود سیرا انقلابی به پا می کنه.
هر کی با من موافقه سپاس بده


حرف شما درست... ولی اینجا ایرانه خواهر من ... سرویسای بیخودشونم همچین برا ما بلاک میکنن که .... :-0
اگر تحریمم نکنن کلی پول باید داد واسه خرید نسخه اصلی و کامل... و مطمعن باش اخر یه بامبولی سرمون در میارن.. چون وصل میشه به سرورای سیرا ممکنه تبلیغات و این حرفا بیاد... یا یه روزی از کار بیوفته.. یا مجبور باشی واسه از کار افتادنش پول دوباره بدی یه عالمه.... بنده خودم یه مدت با میل چیمپ ایمیل مارکتینگ کار میکردم یه مدت که کار کنی بعد مثلا از تکست ایمیلا که میزنی بفهمه ایرانی.. حسابتو با هرچی موجودی و دیتا داری بلاک میکنه پولیم بهت پس نمیده ( این وضعیت رو خیلی از سرویسای حیاتی و مهم دارن  ).. حالا اگه این خروجیم از این بازیا خواس سرمون دربیاره که کارمون ساختس دوباره تا 6 ما باید بشینیم بایپسا و ترفنداشو دربیاریمو تست کنیم و هی این تاپیک اون تاپیک اخرشم وضع بهتر از الان نمیشه فقط یه راه دیگه به راه های خروجی موبایل اضافه میشه

بعدم من کلا اعتماد به چیزای انحصاری ندارم چون اخرش محدودیت رو کارت اعمال میشه...برا همینم با کوکون خیلی حال نمیکنم...و کلا با هرچیز که مثل روز برام روشن نباشه...چون استیبل نیستن و ، وابستگی برای توسعه دهنده ایجاد میکنن که این خوب نیست... سرعت پیشرفت و دیباگشونم خیلی کمتر از پروژه های اوپن سورسه

بنابر این خیلی بر کار آمد بودن این اپدیت و انقلابی بودنش واسه ما تکیه نکنید...

انجین گادوت که مهرداد جون معرفی کردن تا الان چیز ردیفی بوده 2 روزه دارم باش کار میکنم... خروجی مستقیم با SDK اختصاصی و Nativ میده با پرفومنس خوب... برای من هم مهم نیست کد نویسی بخواد یا نه... سینتکس GDscript ( که تقریبا خود پایتونه ) خیلی از جاها حتی آسون تر از سیستم ایونت دهی کانستراکته... قبول دارم کانستراکت خیلی قویه... اگر راه استیبلی وجود داشت اصلا ولش نمیکردم...( دلیل استیبل نبودنش هم وابستگیس که گفتم )


(1396/5/4، 07:08 صبح)general-sherman نوشته است: سلام دوست من

اگر مسلط به زبان های مورد نیاز موتور های ساخت بازی هستید . حتما گزینه ای غیر از کانستراکت را انتخاب کنید چون به هیچ عنوان برای شما محدودیت ایجاد نمیکنند کانستراکت در حال حاضر در خروجی گرفتن محدودیت هایی ایجاد میکند که شما باید مدام بدنبال جایگزین برای این محدودیت ها باشید حتی با کامل شدن کانستراکت 3 امکان این وجود دارد که به علت بعضی مسائل مارا از خرید از این سایت هم محروم کنند .

اما همانطور که خودتان هم اعلام کردید بعنوان مثال موتور بازی سازی یونیتی  بسیار قوی است و خروجی عالی به شما خواهد داد (در صورت رعایت کردن بهینه سازی) اما به سادگی و دلچسب بودن کانستراکت نیست.

اول نیاز و توان خود را بسنجید و در انتها یک موتور بسته به نیاز خود انتخاب کنید . کانستراکت هم بسیار قوی است اما در قیاس با رقبای خود

موفق باشید


ممنون با نظرتون موافقم... هنوز هم دارم صبر میکنم برا کانس 3 ولی شایدم کانسو ول کردم.. بعله محیط کانس نظم و دلچسبی خاصی داره... گادوت یکم اولش شلوغ و ترسناک به نظر میرسه ولی یکم که باش کار کردم دیدم نه خوبه

به هر حال چه میشه کرد
"معطلم که بمانم معطل یا نمانم معطل"(ضرب المثل باحال همدانی :-)
  16  من رو بیشتر بشناسید :
  پاسخ


 سپاس شده توسط: general-sherman ، shazde ، danials008 ، Mehrdad


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 229 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 176 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,595 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: