5 سوال در مورد برنامه کانستراکت (برنامه و پرفورمنس)
#1
سلام بر دوستان و اساتید عزیز.

1-آیا گرافیک و انیمشن های مربوط اسپرایت هایی که داخل layout هستند ولی خارج از کادر دید قرار گرفته اند در هنگام اجرای بازی رندر میشوند ؟

2-افزایش سایز layout (مثلا 1500*4500) تا حد باعث افت پرفورمنس بازی میشه؟ حدودا چقدر fps کم میشه ؟

3-اگر من اندازه کادر دید (windows size) رو مثلا 1080*1920 قرار بدم، در هنگام اجرای خروجی (نه تست وای فای) روی دستگاه های با رزولوشن پایین تر (بیشتر اندرویدی منظورمه) چه اتفاقی می افته. کسی تجربشو داره ؟

4-ایونت هایی که به بازی میدیم بعد از خروجی. آیا به صورت java script یا هر زبون دیگه در جایی ذخیره میشه ؟ چطور میتونم بهشون دسترسی داشته باشم؟ ( مثلا میخوام کد اصلی که برای رفتار physic هست رو ببینم). تو فایلهایی که زیپ میکنیم برای خروجی گرفتن کدومش کدهای بازی داخلشه ؟( میخوام اونها رو به یک زبون دیگه مثلا C++ باز نویسی کنم)

5-کلا ایونت ها و رفتار ها، کدهاشون کجاست ؟ چطور میتونم برای خود کانستراکت دستکاریشون کنم ؟

با تشکر

  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام.
1.
پردازش انیمیشن رو نمیدونم ولی خوب تستش 1 دقیقه هم طول نمیکشه، راه 1.پلاگین بروزر رو add کنید، بعد browser.log کنید شماره فریم یه انیمیشن خارج لی اوت رو. راه 2.اجرا بصورت دیباگ که شماره فریم رو مستقیم ببینید عوض میشه یا نه. تقریبا 90 درصد مطمئنم شماره فریم عوض میشه ولی پردازشی نیست که بخواد پرفرمنس رو کم کنه.
رندر انیمیشن که مطمئنم رندر نمیکنه، چون بر مبنای canvas مرورگره و مطمئنن هیچ آبجکتی خارج پنجره رو رندر(نقاشی) نمیکنه( canvas یعنی بوم نقاشی)

Off-screen objects are not still rendered. Construct 2 does not issue draw calls for objects that do not appear in the window, and the GPU is also smart enough to know not to render any content that appears outside the window - even when a single image is only partially on-screen.

2. layout size تاثیر مستقیمی رو پرفورمنس نداره، مگه اینکه تعداد آبجکت هایی که تو لی اوت میذارین بیشتر بشه، که برا پردازششون پرفورمنس کم میشه( پردازش رفتار ها و اونت ها و... شون نه برا رندر)

The layout size also does not have any direct effect; larger layouts do not use more memory or require more processing, unless you use more objects.

window size هم توی مد  high quality (تنظیمات پروژه) تاثیری نداره، ولی توی low quality چرا:
The project 'Window size' property has no direct effect on performance in 'High quality' fullscreen mode, assuming the same content is displaying. It results in exactly the same rendering work. It's only faster to use a smaller window size in 'Low quality' fullscreen mode, where it first renders to a smaller size (which is faster), then stretches the result up (which is quick).

سایز اسپرایت هم توی زمان لودینگ و میزان رم که میگیره موثره نه توی پرفورمنس.
The file size of your PNG's has no impact on performance other than loading times, because all images are stored uncompressed in VRAM, each image being (width * height * 32) bits in size. Pre-scaling your images will therefore increase VRAM usage, which would be a problem mostly on mobile. Actual rendering speed should be more or less the same between pre-scaled and runtime scaled.

  
3. نمیدونم ولی بعید میدونم خروجی با preview متفاوت باشه.

4.
همونجا که بازی رو build html5 میکنین، فایلهای js اند، دقیق یادم نیست کدوم هاش مال اونت هاست، ولی حتی اگه به صورت نرمال(تیک minify موقع خروجی گرفتن رو برداشته باشین) هم خروجی گرفته باشین، حدود 2000 خط کد جاوا اسکریپته که unreadable است یعنی به صورتی که قابل خوندن و فهم باشه نیست، فریم ورک خودش اونت هارو به js تبدیل کرده که نمیشه به راحتی سر در آورد ازشون. (از خودم نمیگم، تو یه آموزش میگفت خودش هم دوست داره دست کاری کنه کدهارو ، ولی نشون داد که کداش زیاد و ناخوانا بود)

5. رفتار ها و پلاگین ها ی خودش تمامشون اپن سورس اند تو همون مکان exe (نصب) کانستراکت تو پوشه exporters:
Construct 2\exporters\html5\behaviors
Construct 2\exporters\html5\plugins



منبع ها:
Document Moved
Document Moved
https://www.scirra.com/forum/question-ab...ce_t166988
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Dr.AR ، shazde


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 229 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 176 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,595 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: