نزدیک ترین اسپرایت
#1
سلام دوستان
ببینید من کلا دوتا اسپرایت تو بازیم دارم . یکی نقطه قرمز و یکی یه ماشین . حالا از روی این ماشین مثلا 20 تا کپی کردم و همشون حول اون نقطه قرمزه هستن . حالا میخوام بگم در صورتی که روی نزدیک ترین ماشین که به نقطه قرمزه بود ، زد ، برنده بشه . میخوام ببینم چطور باید بگم اونی که از همه نزدیکتره ؟؟؟؟ با چه اونتی ؟؟؟
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام
نمیدونم دقیقا بازی شما چطوریه
ولی یه راهی که الان به ذهنم رسید اینه که یه اسپرایت دایره ای (به اندازه ی محدوده ای که قراره ماشین نزدیک بشه) بزارید ( اون نقطه قرمزه وسطش باشه) طوری که اون ماشینی که قراره نزدیک دایره باشه برخورد کنه بهش
و بگید اگه روی ماشین تاچ کرد و ماشین برخورد کرده بود به اون دایره بزرگه , برنده بشه
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ghasem ، hiddendanger
#3
خیلی ممنون که پاسخ دادید ، این فکر به نظر خودمم رسیده بود اما اومدیم تو دایراه دو تا ماشین بود و کاربر رو ماشین دورتره تاچ کرد . بازم برنده میشه که . از طریق اون x و y هایی که توی کانستراکت هست نمیشه این موضوع رو حل کرد ؟؟؟
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
(1397/1/11، 02:35 عصر)محمد 82 نوشته است: سلام دوستان
ببینید من کلا دوتا اسپرایت تو بازیم دارم . یکی نقطه قرمز و یکی یه ماشین . حالا از روی این ماشین مثلا 20 تا کپی کردم و همشون حول اون نقطه قرمزه هستن . حالا میخوام بگم در صورتی که روی نزدیک ترین ماشین که به نقطه قرمزه بود ، زد ، برنده بشه . میخوام ببینم چطور باید بگم اونی که از همه نزدیکتره ؟؟؟؟ با چه اونتی ؟؟؟

سلام
از pick nearest برای انتخاب نزدیکترین آبجکت استفاده کنید.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، hiddendanger
#5
میشه گسترده تر توضیح بدید لطفا ؟؟؟
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
شما چرا همیشه دنبال انجام کارهای سخت هستید؟
وقتی حدود یک سال هست هنوز با یک انجین به این سادگی یاد نگرفتید کار کنید چطوری میخواید پیشرفت کنید ؟


در جواب سوالتون ، اگر نقظه قرمز ثابت هست مختصات رو به صورت یک ایونت در میارید و میگید هر ماشینی ( با UID ) زودتر به این مختصات رسید تمام ...

اگرم نقطه قرمز دائما در حال تغییر جهت هست ، میتونید مختصات اسپرایتش رو به مختصات برنده بدید ...

حالا اگر این اسپرایت نقطه نباشه و یک خط راست باشه که چه بهتر ، اینطوری میتونید علاوه بر مختصات یک شرط زیرمجموعه هم بذارید و بگید اگر برخورد کرد تمام بشه .

درضمن توی هر مختصاتی ( هر مختصاتی ) یکی از متغیر ها همیشه ثابت هست ، حالا یا X یا y ...
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، hiddendanger
#7
سلام
من یه روش برای ساخت  بازی تون داشتم
[تصویر:  Capture.PNG]
اسپرایت دو همون ماشین است
430 x نقطه قرمز و 210 y نطه قرمز است
در این تصویر با کلیک بر نزدیک ترین اسپرایت ، اون اسپرایت حذف میشه


اینم یه فایل از پروژه
دانلود
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 180 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: