تابع فانکشن دقیقا مثل زبان های برنامه نویسی دیگه رفتار میکنه در کانستراکت .
مثلا ما در پایتون میایم میگیم
کد:
def Name ( vab1 <= vab2 ) :
...
...
...
و مثلا توی این فانکشنمون میومدیم میگفتیم که اگر فلان وریبل از فلان وریبل بزرگ تر یا مساوی بود ، حالا میومدیم اکشن هارو مینوشتیم ...
مثلا مینوشتیم به وریبل 2 ، یک عدد اضافه کن یا کم کن یا ...
حالا میتونستیم بعدا توی کد نویسی هامون ( هر کجایی ) که دلمون میخواست ، اسم این فانکشن رو بیاریم و فقط ( یک بار ) اون رو اجرا کنیم .
یعنی به این صورت که مثال میزنم تو کانستراکت :
از فانکشن استفاده میکنیم به این صورت که مثلا میگیم . باید وقتی روی کلید راهنما کلیک شد ( در هر صفحه ای )
این اتفاقات بیوفته .
حالا شما فرض کن که 20 تا صفحه توی بازیت داری ، یعنی اون چیزی که شما میخوای رو باید 20 بار توی هر صفحه کد نویسی کنی ، یعنی بیای 20 بار اینو توی صفحات دیگه هم کپی پیست کنی

خب همونطوری که میدونید این شکلی بازی کمی از ریخت و قیافه میوفته .
پس اینجا فانکشن به کمک ما میاد .
ما میایم ی فانکشن میسازیم ، مثلا اسمشو میذاریم fun1 و در این فانکشن میایم میگیم اگر روی فلان اسپرایت کلیک شد ، بیا این حرکات رو انجام بده .
نکته مهم : فانکشن به تنهایی قابل اجرا نیست . یعنی چی ؟ ادامه توضیحات پایین میگم :
خب حالا ما فانکشن رو نوشتیم ، ولی اینو بدونید که فانکشن چه در کانستراکت چه در هر زبان برنامه نویسی دیگه به تنهایی قابل اجرا نیست ، و اصطلاحا باید اونو صدا بزنید .
توی کانستراکت هم به همین شکل هست .
طبق مثالی که بالا زدم ، شما میاید ی فانکشن برای این کلید میسازید ، و به جای اینکه 20 بار این ایونت و اکشن هارو توی 20 صفحه بنویسید ، فقط کافیه که بیاید در هر کجایی که از فانکشن میخواید استفاده بکنید ، اون رو صدا بزنید .
مثلا ، میگید اگر روی این اسپرایت کلیک شد ، فانکشن با عبارت fun1 رو فراخوانی بکن .
که به این صورت مشاهده میکنید فقط با یک دستور ( به عنوان مثال 20 تا ایونت و اکشن دارن کارشونو میکنن )
فانکشن واقعا چیز مفیدی هست که با توضیحات بالا خودتون فهمیدید چقدر میتونه کمک کنه

موفق باشید .