ارسالها: 68
موضوعها: 3
تاریخ عضویت: تير 1394
سپاسها: 58
51 سپاس گرفتهشده در 25 ارسال
سلام
سوالی که الان مطرحه اینه که چطوری از بازیهایی که میسازیم مخصوصا بازیهایی که با کانستراکت میسازیم کسب درامد کنیم؟
بازیهایی که با کانستراکت درست میشه رو چطوری میشه ازش کسب درآمد کرد؟ فعلا تنها مارکت ایرانی همین بازار هست و بقیه که از رده خارج هستن و توی همین بازار هم بازیهای پولی ایرانی زیر 100 تا خرید دارن میمونه بازیهای درون پرداخت که برای کانستراکت موجود نیست (من ندیدم) تازه از همین دورن پرداختها هم فکر نکنم کسی پولی بپردازه و همه به فکر استفاده رایگانند و اگه کلا رایگان هم منتشر بشه که نمیشه باهاش هزینه ها رو جبران کرد
مارکتهای خارجی هم نظیر گوگل پلی که ما رو تحریم کردن و نمیشه بازی پولی توش فروخت + تحریم حسابهای بین المللی و غیره
تبلیغات توی بازی هم مشکلاتی از جمله مزاحم بودن از دید گیمر و به جای استقبال کردن موجب کنار گذاشتن بازی هم ممکنه بشه
مثلا چطوری میشه که بازیهایی توی گوگل پلی با قیمتهای 5 دلار بیش از 500 هزار نسخه یا حتی چند برابر بیشتر میفروشند؟ چطور میشه ما ایرانیا هم یه همچین کاری بکنیم؟
تا جایی که مشخصه اینه که بازیهای ایرانی جایی در دل کاربران ندارند و باید به فکر ساخت بازیهای خارجی و منتشر کردنش در مارکتهای خارجی باشیم چون توی ایران فوق فوقش یکی دو نمونه موفق پیدا بشه
___________________________
میخوام نظر شما دوستان رو هم بدونم و با هم دیگه همفکری کنیم تا به راه حل هایی دست پیدا کنیم
اگر تجربه ای و نظری در این زمینه دارید بیان کنید تا شاید بزودی ما هم بتونیم جزو افراد موفق در مجامع جهانی باشیم
ارسالها: 295
موضوعها: 51
تاریخ عضویت: اسف 1393
مکان: زیر سایه امام رضا (ع)
سپاسها: 768
426 سپاس گرفتهشده در 148 ارسال
اگه بازی ای که میسازیم خوب ساخته بشه، مطمئنا طرفدار و درامد خودشو داره...
اون بازیهای ایرانی ای که زیر 100 تا فروش دارند هم خب میشه گفت جزئ بازیهای ضعیف هستند و یا اینکه کاربران تمایلی به اونه نشون نمیدن
برای مثال اولین بازی من (گرا) که با کانستراکت ساخته شد...
اولین بازیم بود ولی حدود 200 تا فروش کرد که من اصلا خودم انتظار فروش نداشتم...
درسته اصلا 200 تا به چشم نمیاد.. اما بعنوان اولین بازی ای که ساخته بودم بنظرم خوب فروش کرد.
اي قلم در حرفهايت اثري نيست
از آشنا براي من خبري نيست
آمد اين جمعه هم گذشت اي خدا
از يوسف فاطمه خبري نيست
ارسالها: 68
موضوعها: 3
تاریخ عضویت: تير 1394
سپاسها: 58
51 سپاس گرفتهشده در 25 ارسال
اگر دقت کرده باشید بازیهای پولی توی کافه بازار فقط چند مورد انگشت شمار هستند که تونستن 10 الی 20 هزار نسخه بفروشن نمونه ای مثل گذرگاه یا نمونه درون پرداخت خروس جنگی با 500 هزار دانلود که تعداد این بازیها انگشت شمار هستند
اگر همین بازیها بصورت انگلیسی توی مارکتهای معروف منتشر میشدن مطمعنا اوضاع پیشرفتشون چندین برابر میشد
_____________________
کاش حداقل بازی ساخته شده رو میشد فروخت به یک پابلیشر و خود اون شرکت منتشر کننده میفروختش توی ماکرتهای جهانی یا مثلا بر اساس درصدی مثلا یه درصدی سازنده و یه درصدی پابلیشر برداره در این صورت سازنده دیگه نگرانی فروش نداره و خود پابلیشر براش میفروشه و سودش هم یا درصدی یا کلا از سازنده بازی رو بخره
ارسالها: 48
موضوعها: 4
تاریخ عضویت: تير 1394
مکان: کرج
سپاسها: 169
73 سپاس گرفتهشده در 33 ارسال
خدا کنه تا وقتی ما بتونیم یه بازی خوب بسازیم تحریمای بانکی رو بردارن تا ما هم بتونیم مثل بقیه بازی سازای دنیا پول دربیاریم . البته همین الانشم اگه شما یه فامیل یا یه دوست قابل اعتماد مقیم خارج کشور داشته باشی میتونی بازیت رو با یکم مشکل تو گوگل پلی بفروشی .
ارسالها: 126
موضوعها: 15
تاریخ عضویت: تير 1394
مکان: تهران
سپاسها: 8
141 سپاس گرفتهشده در 58 ارسال
من انشالله مرداد شروع میکنم به ساخت پلاگین درون پرداخت بازار برای کانستراکت (قول نمیدم)
به اضافه : بازی اول من پرواز آتشین که یه چیز خیلی ساده رکوردی رایگان بود 350 بار دانلود شد ! و بیشتر از 1000 امتیاز توی بخش ثبت امتیازش ثبت شده !
ارسالها: 68
موضوعها: 3
تاریخ عضویت: تير 1394
سپاسها: 58
51 سپاس گرفتهشده در 25 ارسال
سرنوشت تحریمها هم که متاسفانه اصلا معلوم نیست برداشته میشه یا نه یا اینکه اصلا قراره کی برداشته بشه
_______
به نظرتون پرداخت درون برنامه بازار ممکنه سود داشته باشه؟
مثلا بازی که 5 هزار دانلود داشته باشه از این تعداد چند نفر از کاربران ایرانی حاظرن پول بدن؟ بعد حالا اگه بخوایم اینو مثایسه بکنیم با گوگل پلی اون موقع چطوری میشه
ارسالها: 701
موضوعها: 24
تاریخ عضویت: خرد 1394
مکان: شیراز
سپاسها: 753
626 سپاس گرفتهشده در 365 ارسال
سلام
الان نون تو بازی ماجرایی سریالیه
مثل ۴۱۱۴۸ و حریم
سعی کنید بازی ماجرایی درست کنید
-----
تبلیغات منبع درآمد حساب نمیشه
گیریم روزی ۲۰۰ بار روی تبلیغات کلیک شد
روزی ۴ هزار تومن به چه درد خوره ؟
-----
ولی اگه بتونید برید به گوگل پلی و تبلیغات مناسبی داشته باشید
نونتون تو روغنه
-----
دوستان کلا یه پیشنهاد کلی دارم
در کنار بازیسازی به ساخت اپلیکیشن هم فکر کنید
بازار فوق العاده پرسود و پرپتانسیله
یعنی کافیه یه ایده خوب داشته باشه
۲ میلیون درآوردن از بازار رو شاخشه
برای ساخت اپ هم لازم نیست برید جاوا یاد بگیرید
همون بیسیک فور اندروید بهتره
-----
یه چیزی هم همیشه یادتون باشه
هیچ وقت رو یه محصول حساب باز نکنید
چنتا اپ تو چنته داشته باشید که فروش هر کدوم متوقف شد
بعدی هنوز زنده باشه
قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود
! KEEP CALM AND LOVE CONSTRUCT 2
آرام باش و به کانستراکت 2 عشق بورز !
ارسالها: 237
موضوعها: 67
تاریخ عضویت: خرد 1394
سپاسها: 203
274 سپاس گرفتهشده در 58 ارسال
خب عزیز کافه بازار طبق آماری که من تو یک سایت مشاهده کردم 2 میلیون کاربر داره (منظور کابرانی هستند که ثبت نام کردند تو کافه بازار) و پلی استور حدود 2 میلیار کاربر !! (البته 2 میلیارد به نظر خودم یکم زیاد امیاد) حالا معلومه که دانلود پلی استور باید خیلی بیشتر از کافه بازار باشه.
درسته. ایرانیا از این سبک از بازیا خوششون نمیاد
بازی های ایرانی هم کم فروش ندارن. نمونش مثل گزر گاه - 41142 (یه همچین اسمی داشت) - جنگ خلیج - ویراژ
نظر من اینه که علت دیگه ی فروش کم بازی های ایرانی بی کیفیت بودن و تتکراری بودنشونه. شما یک بازی ایرانی با یک ایده جدید و خوب بگو که فروش نداشته باشه. البته گرافیک هم مهمه. خیلیا عقلشون به چشمشونه (منظورم کاربران کافه بازار هستش) (البته توهین نشه ها)
در مورد برنامه نویسی: درسته که 80 درصد درآمد برنامه-بازی سازان مربوط میشه به بازی سازان اما برنامه نویسی تو ایران سود خوبی داره. حتی یک برنامه خیلی ساده