حساب بانکی خارجی و پیپال و کسب درامد ارزی؟؟؟
#11
(1397/12/9، 07:46 عصر)Mehrdad نوشته است: درود

یک پابلیشر خارجی پیدا کنید یا از داخل ایران شاید شرکت هایی باشن که اینکار رو براتون انجام بدن. یا اینکه کسی رو اونطرف داشته باشید که شغلش تا حدودی مرتبط باشه. 

ایران به شدت تحریمه. خطر ریسکش بالاست خصوصا روی استیم و خصوصا اگه بازیتون دانلودش بالا بره.
موفق باشید.

سلام  
تشکر از نظرتون 63
ایده شما خیلی خوبه، و بنظرم برای بازی آناهیتا این کار رو کردین که البته بازی عالی ای بود .
اما پیدا کردن پابلیشر خیییلییی سخته، آیا راهکاری وجود داره ؟
من حتی توی ایران با شتاب دهنده ها صحبت کردم، ولی اونا میگن بازار بازی خرابه و کسی سرمایه گذاری نمیکنه ...

توی پرانتز یک نکته رو عرض می کنم، من تعداد خیلی زیادی انجمن های بازی سازی به زبانهای اسپانیولی و برزیلی و روسی رو بررسی کردم(حتی تایلندی)، و متوجه شدم که بازیسازهای مستقل(غالباً کانستراکت) چه دانلودهای خوبی دارن(علیرغم ایده های پوکیده و گرافیک ضعیف) و البته شاید این مقدار درآمد برای اونا ناچیز باشه(مثلاً ماهی200-300 دلار،در حد 2تا قلیون تو فرحزاده مادرید4 )، ولی برای ما ایرانیا خیلی مناسبه 
امیدوارم که بشه 41 54
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، Mehrdad
#12
(1397/12/12، 01:24 صبح)hamid5700 نوشته است: سلام  
تشکر از نظرتون 63
ایده شما خیلی خوبه، و بنظرم برای بازی آناهیتا این کار رو کردین که البته بازی عالی ای بود .
اما پیدا کردن پابلیشر خیییلییی سخته، آیا راهکاری وجود داره ؟
من حتی توی ایران با شتاب دهنده ها صحبت کردم، ولی اونا میگن بازار بازی خرابه و کسی سرمایه گذاری نمیکنه ...

توی پرانتز یک نکته رو عرض می کنم، من تعداد خیلی زیادی انجمن های بازی سازی به زبانهای اسپانیولی و برزیلی و روسی رو بررسی کردم(حتی تایلندی)، و متوجه شدم که بازیسازهای مستقل(غالباً کانستراکت) چه دانلودهای خوبی دارن(علیرغم ایده های پوکیده و گرافیک ضعیف) و البته شاید این مقدار درآمد برای اونا ناچیز باشه(مثلاً ماهی200-300 دلار،در حد 2تا قلیون تو فرحزاده مادرید4 )، ولی برای ما ایرانیا خیلی مناسبه 
امیدوارم که بشه 41 54

خواهش میکنم.

والا پیدا کردن پابلیشر فقط مکاتبات زیاد میطلبه. به عبارتی فک زدن میخواد 1 . اما وقتی قبول کردن دیگه خیالتون از هر جهت راحته چه موارد گذاشتن داخل مارکت ها و چه امنیت و غیره.
برای آناهیتا من با 3 پابلیشر خارجی صحبت کردم که یکیشون انصافش از همه بهتر بود.

لیست زیر خیلی میتونه بهتون کمک کنه. این پابلیشر ها فقط indie کارها رو ساپورت میدن و مخصوص ماست. جلوی هر کدوم هم نوشته که چه نوع ژانر بازی رو بیشتر پابلیش میکنن. امیدوارم بازیتون نظرشون رو جلب کنه :

Moved Permanently

بهترین ها 54 54 54
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، hamid5700 ، mehrdad.ch ، danials008 ، arian
#13
(1397/12/12، 01:05 صبح)hamid5700 نوشته است:
(1397/12/9، 05:15 عصر)hesam3 نوشته است:
(1397/12/9، 02:55 صبح)hamid5700 نوشته است: باز هم ممنون 63 
آشنا اونور دارم، ولی میترسه این کار رو کنه، میترسه دیپورت بشه و ... منم اصرار نکردم
این سایتها که فرمودین رو چک و مطالعه کردم،هزینه هاشون بعضا بالا هست و آدم خودش اقدام کنه شاید بصرفه تر باشه .
بعضیاشونم خوبه و قابل مذاکره هستن.
 من نظرم روی پرداخت درون برنامه ای هست تا تبلیغات .
یک بزرگواری میفرماید که اگر بازی شما به اندازه کافی جذاب باشد، 18درصد از کاربران(دانلودها) خرید های درون بازی رو انجام میدن .
البته این آمار برای جهان بیرون از ایران هست .
ولی فکر کنم برای شروع بهتر باشه از تبلیغات استفاده کنم .

چیزی که شما میگید ربطی به دیپورت نداره 22

در اصل حساب گوگل استور به نام اون فرد باز میشه و با حساب اون فرد ...

مثلا من که چند سال پیش با یکی از آشنایانم در ایتالیا بود ازشون درخواست کردم ، ایشون پول رو دریافت میکردن ، به اشکال مختلف مثل وب مانی یا پرفکت مانی یا ... برای من ارسال میکردن .
ولی خب چون ایشون توی واریزی هاشون زمان زیادی رو تلف میکردن دیگه به فکر افتادم برای خودم باز کنم .
در آینده هم اگر بخواید به عنوان مثال برای خودتون باز کنید ، میتونید پکیج نیم رو تغییر بدید و منتشر کنید اپلیکیشنتون رو اگرم گیر دادن که میتونید از پنل قبلی اجازه نامه ای چیزی بفرستید که اکثرا گیر نمیدن .

خیلی عالی و مفید، ممنون
همه این نکات رو ثبت می کنم ایشالا به کار بیاد
فکر کنم روی انتشار بازی در ایران تمرکز کنم فعلا بهتر باشه 17
هر چند بازار بازی ایران خیلی داغونه و حتی غولهای بازیسازی هم صداشون دراومده

سلام. پلتفرم هدفتون چی هست ؟
اگه پی سی هست که فعلا هموتجور که گفتید بازار داغونه اما اگه اندرویده که ایران خیلی بازار بکر و با پتانسیل بالایی داره تو این زمینه.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#14
(1397/12/12، 10:15 صبح)Mehrdad نوشته است:
(1397/12/12، 01:24 صبح)hamid5700 نوشته است: سلام  
تشکر از نظرتون 63
ایده شما خیلی خوبه، و بنظرم برای بازی آناهیتا این کار رو کردین که البته بازی عالی ای بود .
اما پیدا کردن پابلیشر خیییلییی سخته، آیا راهکاری وجود داره ؟
من حتی توی ایران با شتاب دهنده ها صحبت کردم، ولی اونا میگن بازار بازی خرابه و کسی سرمایه گذاری نمیکنه ...

توی پرانتز یک نکته رو عرض می کنم، من تعداد خیلی زیادی انجمن های بازی سازی به زبانهای اسپانیولی و برزیلی و روسی رو بررسی کردم(حتی تایلندی)، و متوجه شدم که بازیسازهای مستقل(غالباً کانستراکت) چه دانلودهای خوبی دارن(علیرغم ایده های پوکیده و گرافیک ضعیف) و البته شاید این مقدار درآمد برای اونا ناچیز باشه(مثلاً ماهی200-300 دلار،در حد 2تا قلیون تو فرحزاده مادرید4 )، ولی برای ما ایرانیا خیلی مناسبه 
امیدوارم که بشه 41 54

خواهش میکنم.

والا پیدا کردن پابلیشر فقط مکاتبات زیاد میطلبه. به عبارتی فک زدن میخواد 1 . اما وقتی قبول کردن دیگه خیالتون از هر جهت راحته چه موارد گذاشتن داخل مارکت ها و چه امنیت و غیره.
برای آناهیتا من با 3 پابلیشر خارجی صحبت کردم که یکیشون انصافش از همه بهتر بود.

لیست زیر خیلی میتونه بهتون کمک کنه. این پابلیشر ها فقط indie کارها رو ساپورت میدن و مخصوص ماست. جلوی هر کدوم هم نوشته که چه نوع ژانر بازی رو بیشتر پابلیش میکنن. امیدوارم بازیتون نظرشون رو جلب کنه :

Moved Permanently

بهترین ها 54 54 54

واقعاً ممنونم 63
چه خوبه این انجمن شما رو داره 41
به اشتراک گذاشتن تجربه سخاوتمندی میخواد و تجربیات شما و آقای ثنایی خیلی ارزشمنده .
امیدوارم این تاپیک برای بقیه هم سودمند باشه .

  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#15
(1397/12/12، 02:02 عصر)boon نوشته است:
(1397/12/12، 01:05 صبح)hamid5700 نوشته است:
(1397/12/9، 05:15 عصر)hesam3 نوشته است: چیزی که شما میگید ربطی به دیپورت نداره 22

در اصل حساب گوگل استور به نام اون فرد باز میشه و با حساب اون فرد ...

مثلا من که چند سال پیش با یکی از آشنایانم در ایتالیا بود ازشون درخواست کردم ، ایشون پول رو دریافت میکردن ، به اشکال مختلف مثل وب مانی یا پرفکت مانی یا ... برای من ارسال میکردن .
ولی خب چون ایشون توی واریزی هاشون زمان زیادی رو تلف میکردن دیگه به فکر افتادم برای خودم باز کنم .
در آینده هم اگر بخواید به عنوان مثال برای خودتون باز کنید ، میتونید پکیج نیم رو تغییر بدید و منتشر کنید اپلیکیشنتون رو اگرم گیر دادن که میتونید از پنل قبلی اجازه نامه ای چیزی بفرستید که اکثرا گیر نمیدن .

خیلی عالی و مفید، ممنون
همه این نکات رو ثبت می کنم ایشالا به کار بیاد
فکر کنم روی انتشار بازی در ایران تمرکز کنم فعلا بهتر باشه 17
هر چند بازار بازی ایران خیلی داغونه و حتی غولهای بازیسازی هم صداشون دراومده

سلام. پلتفرم هدفتون چی هست ؟
اگه پی سی هست که فعلا هموتجور که گفتید بازار داغونه اما اگه اندرویده که ایران خیلی بازار بکر و با پتانسیل بالایی داره تو این زمینه.

سلام و ارادت
در حال حاضر اندروید فقط، ا
اما نیم نگاهی به PS4 و PC هم دارم .
من هنوز بازی منتشر نکردم، اما با تیمهایی در تماس هستم که کارشون هم خوبه ولی به نتیجه نرسیدن.
به همین خاطر دارم روی بازارهای خارج از ایران فکر می کنم، مثلاً با یک دوستی که مترجم ترکی هست یک بازی به زبان ترکی و نزدیک به فرهنگ ترکیه میخوایم بسازیم .
توی ایران بازیهای کلمه ای خیلی مد شده و همه روی گوشی نصب دارن، سبکی که مورد علاقه من نیست 18
ولی شاید یه روزی منم کلمه ای بسازم  33

  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#16
(1397/12/13، 06:54 صبح)hamid5700 نوشته است:
(1397/12/12، 02:02 عصر)boon نوشته است:
(1397/12/12، 01:05 صبح)hamid5700 نوشته است: خیلی عالی و مفید، ممنون
همه این نکات رو ثبت می کنم ایشالا به کار بیاد
فکر کنم روی انتشار بازی در ایران تمرکز کنم فعلا بهتر باشه 17
هر چند بازار بازی ایران خیلی داغونه و حتی غولهای بازیسازی هم صداشون دراومده

سلام. پلتفرم هدفتون چی هست ؟
اگه پی سی هست که فعلا هموتجور که گفتید بازار داغونه اما اگه اندرویده که ایران خیلی بازار بکر و با پتانسیل بالایی داره تو این زمینه.

سلام و ارادت
در حال حاضر اندروید فقط، ا
اما نیم نگاهی به PS4 و PC هم دارم .
من هنوز بازی منتشر نکردم، اما با تیمهایی در تماس هستم که کارشون هم خوبه ولی به نتیجه نرسیدن.
به همین خاطر دارم روی بازارهای خارج از ایران فکر می کنم، مثلاً با یک دوستی که مترجم ترکی هست یک بازی به زبان ترکی و نزدیک به فرهنگ ترکیه میخوایم بسازیم .
توی ایران بازیهای کلمه ای خیلی مد شده و همه روی گوشی نصب دارن، سبکی که مورد علاقه من نیست 18
ولی شاید یه روزی منم کلمه ای بسازم  33

سلام حمید خان.
لازم نیست حتما با جریان آب شنا کنید. الان همه ی استدیو ها یه بازی کلمه ای ساختن ولی هیچکدوم نتونستن موفقیت باقلوا یا آمیرزا رو تکرار کنن. تو ایران اینجوریه که تا یه بازی محبوب میشه شروع میکنن مشابه اش رو میسازن. یه مدت موتوری سر زبونا بود همه بازیای لات و لوتی میساختن. یمدت ۴۱۱۴۸ رو همه کلون میکردن. الآنم نوبت بازیای کلماتیه.
بالا هم که اشاره کردم بازار اندروید ایران بکره یعنی همین. یعنی شما با یه بازی استاندارد که از همه نظر تو سطح خوب ( توجه کن خوب نه عالی ) باشه میتونی قوانین رو به هم بریزید و سود زیادی بکنی.
یه سری استدیوها هستن که دست رو هر بازی ای بزارن اون بازی پرفروش میشه. مثال بخوام برات بزنم استدیو تاد. بازی اولشون فروت کرفت رو فکر کنم همه بشناسن. یه بازی کارتی با گرافیک معمولی بود که خدا می‌دونه چند میلیارد تومان درآمدزایی داشت. الان هم بازی پرسیتی رو دارن که یه بازی شهرسازی هست و الان پرسیتی هم جزو پرفروش های کافه بازاره و جزو لیست پرفروشهای کافه بازار بودن یعنی درآمد چند ده میلیونی در ماه. خب این موفقیت از کجا میاد ؟ تاد مهره مار داره ؟ اینا همش از تجربه و آزمون و خطاست بدست اومده.
ببین بازی موبایل با پی سی فرق داره. شما بازی پی سی رو میسازی تموم میشه شاید بعد از انتشار یکی دو تا پچ هم بدی برای بهینه سازی و رفع باگ. اما بازی اندروید دو قسمته. یکی قبل از انتشار که باید خود بازی رو بسازی. و بعد از اون تازه کار مهم شروع میشه یعنی زنده نگه داشتن بازی.
این زنده نگه داشتن بازی خودش یه جور دانشه. و همش درباره آماره. مهمه که آمار کاربرانت رو داشته باشی. باید رفتارهاشون رو آنالیز کنی. بزار یه مثال بزنم: یه بازی آفلاین داری. بعد یه مدت یه آپدیت میدی توش لیدربرد میزاری. میبینی عه! فروش بازی بهتر شد. چرا؟ چون حس رقابت تو بازیکنا بوجود اومد. خب شروع می‌کنی به فکر کردن درباره اینکه چطور حس رقابت رو به بالاترین حد برسونی. یه آپدیت توپ میدی بیرون که خیلی روش کار کردی و لیگ های مختلف رو به بازیت اضافه میکنی. خوشحالی و مطمئنی میترکونه ولی میبینی که برخلاف انتظار طبق آمار درآمدت کمتر شده ! نه چرا؟ یه بررسی می‌کنیم میبینی جایزه های لیگ بیش از حد زیادن! پس یه آپدیت میدی جایزه هارو بالانس میکنی و درآمد بهتر میشه. و همینجور تا آخر بازی رو زنده نگه می‌داری. هم بازیکنا راضین هم شما درآمدتو داری. این مثالی که من زدم خیلی ساده ست و برای درک بهتر موضوع بود. این بحث تخصصیه و یسری پارامترها هست که تو تحلیل رفتار کاربرا خیلی مهمه. تو این زمینه کالج تپسل یسری مقاله خوب منتشر کرده که پیشنهاد میکنم حتما بخونی.
در آخر هم بزارید یکم از درآمدا حرف بزنیم روحیه بگیریم. :1
از مدیر استدیو کوییز آو کینگز درآمد رو که پرسیدن گفت : سود کلی ما چیزی حدود ۴۰۰ میلیون در ماهه که بعد از کسر سهم بازار میشه چیزی حدود ۳۰۰ میلیون سود خالص در ماه.
از سازنده های بازی آمیرزا که درآمد رو پرسیدن گفتن : درآمد مون در حدی هست که بتونیم ماهانه به سی نفر حقوق بدیم و چندتا پروژه ی هزینه بر دیگه رو هم جلو ببریم. با یه حساب سرانگشتی بازم به همون رقم ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ماهانه میرسیم.

من متاسفم از اینکه سهم کانستراکت ۲ تو این بازار خیلی پایینه یا اصلا وجود نداره. تنها بازی که من می‌دونم تو درآمد کلی از صدمیلیون گذشته بازی نبرد فرماندهان بود که اونم خیلی زود محو شد بخاطر تحلیل نادرست رفتار کاربرا و اینکه کلا سازنده به حرف کاربرا گوش نمیکرد.
خیلی بحث ها تو این انجمن شد که بریم سمت یونیتی اون بهتره و ... خیلیا هم رفتن سمت یونیتی. اما هنوزم که هنوزه ما بازی ای از اونا ندیدیم. خیلی از بازیای پرفروش بازار هسته ی گیم پلی ساده ای دارن که با کانستراکت هم میشه ساخت اما مهم تر از اون شناخت کاربرا و داشتن یه طرح تجاری خوبه. اینجوری فرقی نداره با چه انجینی بازی میسازی مهم اینه که درآمد خوبی خواهی داشت.

خیلی حرف زدم ولی امیدوارم کمک کرده باشم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، Mehrdad ، hamid5700 ، mehrdad.ch ، arian ، shaygaaan ، hamedbz ، hasansanaei
#17
(1397/12/12، 10:15 صبح)Mehrdad نوشته است:
(1397/12/12، 01:24 صبح)hamid5700 نوشته است: سلام  
تشکر از نظرتون 63
ایده شما خیلی خوبه، و بنظرم برای بازی آناهیتا این کار رو کردین که البته بازی عالی ای بود .
اما پیدا کردن پابلیشر خیییلییی سخته، آیا راهکاری وجود داره ؟
من حتی توی ایران با شتاب دهنده ها صحبت کردم، ولی اونا میگن بازار بازی خرابه و کسی سرمایه گذاری نمیکنه ...

توی پرانتز یک نکته رو عرض می کنم، من تعداد خیلی زیادی انجمن های بازی سازی به زبانهای اسپانیولی و برزیلی و روسی رو بررسی کردم(حتی تایلندی)، و متوجه شدم که بازیسازهای مستقل(غالباً کانستراکت) چه دانلودهای خوبی دارن(علیرغم ایده های پوکیده و گرافیک ضعیف) و البته شاید این مقدار درآمد برای اونا ناچیز باشه(مثلاً ماهی200-300 دلار،در حد 2تا قلیون تو فرحزاده مادرید4 )، ولی برای ما ایرانیا خیلی مناسبه 
امیدوارم که بشه 41 54

خواهش میکنم.

والا پیدا کردن پابلیشر فقط مکاتبات زیاد میطلبه. به عبارتی فک زدن میخواد 1 . اما وقتی قبول کردن دیگه خیالتون از هر جهت راحته چه موارد گذاشتن داخل مارکت ها و چه امنیت و غیره.
برای آناهیتا من با 3 پابلیشر خارجی صحبت کردم که یکیشون انصافش از همه بهتر بود.

لیست زیر خیلی میتونه بهتون کمک کنه. این پابلیشر ها فقط indie کارها رو ساپورت میدن و مخصوص ماست. جلوی هر کدوم هم نوشته که چه نوع ژانر بازی رو بیشتر پابلیش میکنن. امیدوارم بازیتون نظرشون رو جلب کنه :

Moved Permanently

بهترین ها 54 54 54

سلام دوست عزیز
مچکرم که اطلاعاتتون رو با ما به اشتراک گذاشتید
امکانش هست مقداری راجب پابلیشر توضیح بدید.پابلیشر برای بازی موبایل دقیقا چی کار میکنه؟و حدودا چه مقدار از سود پروژه رو می گیره؟
فرضا ما تونستیم بازی تولید کنیم که از نظر کیفی تو حد خوبی قرار گرفت.چتور باید بازیمون تو مارکت بزرگی مثل گوگل دیده بشه؟
اخه من بازی هایی رو تو پلی استور دیدم که کیفیت خوبی داشتن ولی دانلود بالایی نداشتن و بلعکس  مثلا اگه بخوام تو سبک پلتفورمر مثال بزنم بازی colorblind که یک ایده ی خلاقانه راجب عوض کردن رنگ ها داره. انیمیشن های روونی داره .گرافیک قابل قبولی داره.و خیلی نرم و خوب لول دیزاین شده که تعداد دانلود هاش صدهزار تاس. و از اون طرف بازی chaves adventures که یک کپی از بازی ماریو.گرافیک معمولی داره(فکر میکنم از این است های دانلودی باشه) و اصلا خوب لول دیزاین نشده انگار طراح کار اولش بوده و بازی کلی باگ هم داره ولی پنج ملیون بار دانلود شده.و این فقط دوتا مثال بود  از این موارد زیاد دیدم .

دوستان اگر کسی مقاله ای راجب مارکتینگ بازی موبایل میشناسه ممنون میشم معرفی کنه


 




اینم لینک دو تا بازی بالا
https://play.google.com/store/apps/detai...d&hl=en_US

https://play.google.com/store/apps/detai...uper.world
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mehrdad
#18
(1397/12/14، 04:24 عصر)arian نوشته است: سلام دوست عزیز
مچکرم که اطلاعاتتون رو با ما به اشتراک گذاشتید
امکانش هست مقداری راجب پابلیشر توضیح بدید.پابلیشر برای بازی موبایل دقیقا چی کار میکنه؟و حدودا چه مقدار از سود پروژه رو می گیره؟
فرضا ما تونستیم بازی تولید کنیم که از نظر کیفی تو حد خوبی قرار گرفت.چتور باید بازیمون تو مارکت بزرگی مثل گوگل دیده بشه؟
اخه من بازی هایی رو تو پلی استور دیدم که کیفیت خوبی داشتن ولی دانلود بالایی نداشتن و بلعکس  مثلا اگه بخوام تو سبک پلتفورمر مثال بزنم بازی colorblind که یک ایده ی خلاقانه راجب عوض کردن رنگ ها داره. انیمیشن های روونی داره .گرافیک قابل قبولی داره.و خیلی نرم و خوب لول دیزاین شده که تعداد دانلود هاش صدهزار تاس. و از اون طرف بازی chaves adventures که یک کپی از بازی ماریو.گرافیک معمولی داره(فکر میکنم از این است های دانلودی باشه) و اصلا خوب لول دیزاین نشده انگار طراح کار اولش بوده و بازی کلی باگ هم داره ولی پنج ملیون بار دانلود شده.و این فقط دوتا مثال بود  از این موارد زیاد دیدم .

دوستان اگر کسی مقاله ای راجب مارکتینگ بازی موبایل میشناسه ممنون میشم معرفی کنه



اینم لینک دو تا بازی بالا
https://play.google.com/store/apps/detai...d&hl=en_US

https://play.google.com/store/apps/detai...uper.world



درود بر شما

سوالاتتون همشون نسبیه. یعنی بستگی به پابلیشر داره که چقدر روی بازی شما مانور بده. وظیفه ی اصلی پابلیشر گذاشتن بازی شما روی مارکت های خارجی و اندکی تبلیغ برای بازی شماست. دقت کن که گفتم "اندکی" . چون خیلی از اونا میگن تبلیغ با خودت. چون یه حساب ثابت تو استیم و موبایل ها دارن و بازی شما هم کنارش قرار میگیره. پس این شما هستین که برای بازیتون باید دل بسوزونید.
حالا اگه شانستون بیفته و با یه پابلیشر معروف طرف بشید بازیتون اتوماتیک میاد بالا چون هم برای بازیتون تبلیغات کافی انجام میده و هم اینکه اسم پابلیشر اتوماتیک دانلود خور بازیتون رو زیاد میکنه.

اما قضیه ی پیدا کردن یه همچین شرکتی ساده نیست. به جرات میگم اونا اول به گرافیک و انیمیشن نگاه نمیکنن. شماره ی یک برای اونا "ایده ی نو" است. اگر بازی ماجرایی باشه شماره ی دوم میشه " داستان و قصه ی بازی" . شماره ی سوم " نوع گیم پلی روون " و شماره های بعدی به آرت ورک و کارهای هنری است.

پس اگه بازیتون از لحاط ایده و گیم پلی حرفی برای گفتن داشته باشه مسئله ی آرت و غیره چندان مهم نیست.

  پاسخ


 سپاس شده توسط: hamid5700 ، arian
#19
(1397/12/13، 09:56 صبح)boon نوشته است:
(1397/12/13، 06:54 صبح)hamid5700 نوشته است:
(1397/12/12، 02:02 عصر)boon نوشته است: سلام. پلتفرم هدفتون چی هست ؟
اگه پی سی هست که فعلا هموتجور که گفتید بازار داغونه اما اگه اندرویده که ایران خیلی بازار بکر و با پتانسیل بالایی داره تو این زمینه.

سلام و ارادت
در حال حاضر اندروید فقط، ا
اما نیم نگاهی به PS4 و PC هم دارم .
من هنوز بازی منتشر نکردم، اما با تیمهایی در تماس هستم که کارشون هم خوبه ولی به نتیجه نرسیدن.
به همین خاطر دارم روی بازارهای خارج از ایران فکر می کنم، مثلاً با یک دوستی که مترجم ترکی هست یک بازی به زبان ترکی و نزدیک به فرهنگ ترکیه میخوایم بسازیم .
توی ایران بازیهای کلمه ای خیلی مد شده و همه روی گوشی نصب دارن، سبکی که مورد علاقه من نیست 18
ولی شاید یه روزی منم کلمه ای بسازم  33

سلام حمید خان.
لازم نیست حتما با جریان آب شنا کنید. الان همه ی استدیو ها یه بازی کلمه ای ساختن ولی هیچکدوم نتونستن موفقیت باقلوا یا آمیرزا رو تکرار کنن. تو ایران اینجوریه که تا یه بازی محبوب میشه شروع میکنن مشابه اش رو میسازن. یه مدت موتوری سر زبونا بود همه بازیای لات و لوتی میساختن. یمدت ۴۱۱۴۸ رو همه کلون میکردن. الآنم نوبت بازیای کلماتیه.
بالا هم که اشاره کردم بازار اندروید ایران بکره یعنی همین. یعنی شما با یه بازی استاندارد که از همه نظر تو سطح خوب ( توجه کن خوب نه عالی ) باشه میتونی قوانین رو به هم بریزید و سود زیادی بکنی.
یه سری استدیوها هستن که دست رو هر بازی ای بزارن اون بازی پرفروش میشه. مثال بخوام برات بزنم استدیو تاد. بازی اولشون فروت کرفت رو فکر کنم همه بشناسن. یه بازی کارتی با گرافیک معمولی بود که خدا می‌دونه چند میلیارد تومان درآمدزایی داشت. الان هم بازی پرسیتی رو دارن که یه بازی شهرسازی هست و الان پرسیتی هم جزو پرفروش های کافه بازاره و جزو لیست پرفروشهای کافه بازار بودن یعنی درآمد چند ده میلیونی در ماه. خب این موفقیت از کجا میاد ؟ تاد مهره مار داره ؟ اینا همش از تجربه و آزمون و خطاست بدست اومده.
ببین بازی موبایل با پی سی فرق داره. شما بازی پی سی رو میسازی تموم میشه شاید بعد از انتشار یکی دو تا پچ هم بدی برای بهینه سازی و رفع باگ. اما بازی اندروید دو قسمته. یکی قبل از انتشار که باید خود بازی رو بسازی. و بعد از اون تازه کار مهم شروع میشه یعنی زنده نگه داشتن بازی.
این زنده نگه داشتن بازی خودش یه جور دانشه. و همش درباره آماره. مهمه که آمار کاربرانت رو داشته باشی. باید رفتارهاشون رو آنالیز کنی. بزار یه مثال بزنم: یه بازی آفلاین داری. بعد یه مدت یه آپدیت میدی توش لیدربرد میزاری. میبینی عه! فروش بازی بهتر شد. چرا؟ چون حس رقابت تو بازیکنا بوجود اومد. خب شروع می‌کنی به فکر کردن درباره اینکه چطور حس رقابت رو به بالاترین حد برسونی. یه آپدیت توپ میدی بیرون که خیلی روش کار کردی و لیگ های مختلف رو به بازیت اضافه میکنی. خوشحالی و مطمئنی میترکونه ولی میبینی که برخلاف انتظار طبق آمار درآمدت کمتر شده ! نه چرا؟ یه بررسی می‌کنیم میبینی جایزه های لیگ بیش از حد زیادن! پس یه آپدیت میدی جایزه هارو بالانس میکنی و درآمد بهتر میشه. و همینجور تا آخر بازی رو زنده نگه می‌داری. هم بازیکنا راضین هم شما درآمدتو داری. این مثالی که من زدم خیلی ساده ست و برای درک بهتر موضوع بود. این بحث تخصصیه و یسری پارامترها هست که تو تحلیل رفتار کاربرا خیلی مهمه. تو این زمینه کالج تپسل یسری مقاله خوب منتشر کرده که پیشنهاد میکنم حتما بخونی.
در آخر هم بزارید یکم از درآمدا حرف بزنیم روحیه بگیریم. :1
از مدیر استدیو کوییز آو کینگز درآمد رو که پرسیدن گفت : سود کلی ما چیزی حدود ۴۰۰ میلیون در ماهه که بعد از کسر سهم بازار میشه چیزی حدود ۳۰۰ میلیون سود خالص در ماه.
از سازنده های بازی آمیرزا که درآمد رو پرسیدن گفتن : درآمد مون در حدی هست که بتونیم ماهانه به سی نفر حقوق بدیم و چندتا پروژه ی هزینه بر دیگه رو هم جلو ببریم. با یه حساب سرانگشتی بازم به همون رقم ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ماهانه میرسیم.

من متاسفم از اینکه سهم کانستراکت ۲ تو این بازار خیلی پایینه یا اصلا وجود نداره. تنها بازی که من می‌دونم تو درآمد کلی از صدمیلیون گذشته بازی نبرد فرماندهان بود که اونم خیلی زود محو شد بخاطر تحلیل نادرست رفتار کاربرا و اینکه کلا سازنده به حرف کاربرا گوش نمیکرد.
خیلی بحث ها تو این انجمن شد که بریم سمت یونیتی اون بهتره و ... خیلیا هم رفتن سمت یونیتی. اما هنوزم که هنوزه ما بازی ای از اونا ندیدیم. خیلی از بازیای پرفروش بازار هسته ی گیم پلی ساده ای دارن که با کانستراکت هم میشه ساخت اما مهم تر از اون شناخت کاربرا و داشتن یه طرح تجاری خوبه. اینجوری فرقی نداره با چه انجینی بازی میسازی مهم اینه که درآمد خوبی خواهی داشت.

خیلی حرف زدم ولی امیدوارم کمک کرده باشم.

عرض ارادت
ممنون از توضیحات ارزشمند 63
مقالات کالج تپسل رو بررسی کردم، خیلی خوبه 41 41
فکر می کنم در کنار همه ی دوره های آموزش بازیسازی، بازیساز باید حداقل یک دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه هم بگذرونه
و به تبعیت از اون هم با بازاریابی و انواع تبلیغ آشنا بشه و تحلیل رفتار مشتری و  ... 
در مورد بازیهای مشابه و کپی کاری بشدت موافقم، و یکی از ترسهای بازیساز مستقل که منابع کافی نداره هم همین هست .
مثالهایی که زدین امیدوار کننده هست، من با خالق پرسیتی در گیم جم آشنا شدم و اصلا خود ایشون مخمو زد که در ایران بازیسازی سودی نداره و خیلی راضی نبود، البته ایشون احتمالاً در رقابت با سایر غولها این حرف رو زده.
کانستراکت بنظرم موتور بسیار خوبی هست و علیرغم کدنویسی ساده اش، خلاقیت زیادی میطلبه. برای من که تا اینجا خیلی عالی بوده و هر چیزی خواستم رو باهاش راحت دراوردم. فقط ایرادش خروجی حجیم هست که اونم شاید روزی درست بشه. 

  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde
#20
(1397/12/14، 08:35 عصر)hamid5700 نوشته است:
(1397/12/13، 09:56 صبح)boon نوشته است:
(1397/12/13، 06:54 صبح)hamid5700 نوشته است: سلام و ارادت
در حال حاضر اندروید فقط، ا
اما نیم نگاهی به PS4 و PC هم دارم .
من هنوز بازی منتشر نکردم، اما با تیمهایی در تماس هستم که کارشون هم خوبه ولی به نتیجه نرسیدن.
به همین خاطر دارم روی بازارهای خارج از ایران فکر می کنم، مثلاً با یک دوستی که مترجم ترکی هست یک بازی به زبان ترکی و نزدیک به فرهنگ ترکیه میخوایم بسازیم .
توی ایران بازیهای کلمه ای خیلی مد شده و همه روی گوشی نصب دارن، سبکی که مورد علاقه من نیست 18
ولی شاید یه روزی منم کلمه ای بسازم  33

سلام حمید خان.
لازم نیست حتما با جریان آب شنا کنید. الان همه ی استدیو ها یه بازی کلمه ای ساختن ولی هیچکدوم نتونستن موفقیت باقلوا یا آمیرزا رو تکرار کنن. تو ایران اینجوریه که تا یه بازی محبوب میشه شروع میکنن مشابه اش رو میسازن. یه مدت موتوری سر زبونا بود همه بازیای لات و لوتی میساختن. یمدت ۴۱۱۴۸ رو همه کلون میکردن. الآنم نوبت بازیای کلماتیه.
بالا هم که اشاره کردم بازار اندروید ایران بکره یعنی همین. یعنی شما با یه بازی استاندارد که از همه نظر تو سطح خوب ( توجه کن خوب نه عالی ) باشه میتونی قوانین رو به هم بریزید و سود زیادی بکنی.
یه سری استدیوها هستن که دست رو هر بازی ای بزارن اون بازی پرفروش میشه. مثال بخوام برات بزنم استدیو تاد. بازی اولشون فروت کرفت رو فکر کنم همه بشناسن. یه بازی کارتی با گرافیک معمولی بود که خدا می‌دونه چند میلیارد تومان درآمدزایی داشت. الان هم بازی پرسیتی رو دارن که یه بازی شهرسازی هست و الان پرسیتی هم جزو پرفروش های کافه بازاره و جزو لیست پرفروشهای کافه بازار بودن یعنی درآمد چند ده میلیونی در ماه. خب این موفقیت از کجا میاد ؟ تاد مهره مار داره ؟ اینا همش از تجربه و آزمون و خطاست بدست اومده.
ببین بازی موبایل با پی سی فرق داره. شما بازی پی سی رو میسازی تموم میشه شاید بعد از انتشار یکی دو تا پچ هم بدی برای بهینه سازی و رفع باگ. اما بازی اندروید دو قسمته. یکی قبل از انتشار که باید خود بازی رو بسازی. و بعد از اون تازه کار مهم شروع میشه یعنی زنده نگه داشتن بازی.
این زنده نگه داشتن بازی خودش یه جور دانشه. و همش درباره آماره. مهمه که آمار کاربرانت رو داشته باشی. باید رفتارهاشون رو آنالیز کنی. بزار یه مثال بزنم: یه بازی آفلاین داری. بعد یه مدت یه آپدیت میدی توش لیدربرد میزاری. میبینی عه! فروش بازی بهتر شد. چرا؟ چون حس رقابت تو بازیکنا بوجود اومد. خب شروع می‌کنی به فکر کردن درباره اینکه چطور حس رقابت رو به بالاترین حد برسونی. یه آپدیت توپ میدی بیرون که خیلی روش کار کردی و لیگ های مختلف رو به بازیت اضافه میکنی. خوشحالی و مطمئنی میترکونه ولی میبینی که برخلاف انتظار طبق آمار درآمدت کمتر شده ! نه چرا؟ یه بررسی می‌کنیم میبینی جایزه های لیگ بیش از حد زیادن! پس یه آپدیت میدی جایزه هارو بالانس میکنی و درآمد بهتر میشه. و همینجور تا آخر بازی رو زنده نگه می‌داری. هم بازیکنا راضین هم شما درآمدتو داری. این مثالی که من زدم خیلی ساده ست و برای درک بهتر موضوع بود. این بحث تخصصیه و یسری پارامترها هست که تو تحلیل رفتار کاربرا خیلی مهمه. تو این زمینه کالج تپسل یسری مقاله خوب منتشر کرده که پیشنهاد میکنم حتما بخونی.
در آخر هم بزارید یکم از درآمدا حرف بزنیم روحیه بگیریم. :1
از مدیر استدیو کوییز آو کینگز درآمد رو که پرسیدن گفت : سود کلی ما چیزی حدود ۴۰۰ میلیون در ماهه که بعد از کسر سهم بازار میشه چیزی حدود ۳۰۰ میلیون سود خالص در ماه.
از سازنده های بازی آمیرزا که درآمد رو پرسیدن گفتن : درآمد مون در حدی هست که بتونیم ماهانه به سی نفر حقوق بدیم و چندتا پروژه ی هزینه بر دیگه رو هم جلو ببریم. با یه حساب سرانگشتی بازم به همون رقم ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ماهانه میرسیم.

من متاسفم از اینکه سهم کانستراکت ۲ تو این بازار خیلی پایینه یا اصلا وجود نداره. تنها بازی که من می‌دونم تو درآمد کلی از صدمیلیون گذشته بازی نبرد فرماندهان بود که اونم خیلی زود محو شد بخاطر تحلیل نادرست رفتار کاربرا و اینکه کلا سازنده به حرف کاربرا گوش نمیکرد.
خیلی بحث ها تو این انجمن شد که بریم سمت یونیتی اون بهتره و ... خیلیا هم رفتن سمت یونیتی. اما هنوزم که هنوزه ما بازی ای از اونا ندیدیم. خیلی از بازیای پرفروش بازار هسته ی گیم پلی ساده ای دارن که با کانستراکت هم میشه ساخت اما مهم تر از اون شناخت کاربرا و داشتن یه طرح تجاری خوبه. اینجوری فرقی نداره با چه انجینی بازی میسازی مهم اینه که درآمد خوبی خواهی داشت.

خیلی حرف زدم ولی امیدوارم کمک کرده باشم.

عرض ارادت
ممنون از توضیحات ارزشمند 63
مقالات کالج تپسل رو بررسی کردم، خیلی خوبه 41 41
فکر می کنم در کنار همه ی دوره های آموزش بازیسازی، بازیساز باید حداقل یک دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه هم بگذرونه
و به تبعیت از اون هم با بازاریابی و انواع تبلیغ آشنا بشه و تحلیل رفتار مشتری و  ... 
در مورد بازیهای مشابه و کپی کاری بشدت موافقم، و یکی از ترسهای بازیساز مستقل که منابع کافی نداره هم همین هست .
مثالهایی که زدین امیدوار کننده هست، من با خالق پرسیتی در گیم جم آشنا شدم و اصلا خود ایشون مخمو زد که در ایران بازیسازی سودی نداره و خیلی راضی نبود، البته ایشون احتمالاً در رقابت با سایر غولها این حرف رو زده.
کانستراکت بنظرم موتور بسیار خوبی هست و علیرغم کدنویسی ساده اش، خلاقیت زیادی میطلبه. برای من که تا اینجا خیلی عالی بوده و هر چیزی خواستم رو باهاش راحت دراوردم. فقط ایرادش خروجی حجیم هست که اونم شاید روزی درست بشه. 

خوشحالم که براتون مفید بوده.
راستش من نمیتونم حرف اوشون ( سازنده پرسیتی ) رو قبول کنم. چون اگه سودی نداشت که الان خودشون تو این کار نبودن و سرمایه گذاری نمیکردن.  4
من مطمئنم از بازی قبلیشون یعنی فروت کرفت کلی تجربه کسب کردن و مثلا اگه برای فروت کرفت 4 سال طول کشید که به درآمد یک میلیارد تومن برسه، این زمان برای پرسیتی نصف میشه یعنی دوساله میتونن به اون هدف برسن.
احتمال اینکه اون دوستمون شرایط رو برای تیم ها گفته باشه زیاده چون الان هزینه های حقوق دادن و خورد و خوراک و اجاره ی مکان و ... سرسام آور شده. اما برای ما که میخوایم تکنفره یا حداکثر سه نفره کار کنیم مسئله ی جدی ای نیست.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hamid5700 ، shazde


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  لیست بسیار کامل از پابلیشرهای خارجی 2020 Mehrdad 16 10,687 1403/12/24، 08:04 عصر
آخرین ارسال: xcmpunkgtsx
  قبول کردن سفارش شما (:--ALI--:) 0 594 1403/1/30، 09:06 عصر
آخرین ارسال: (:--ALI--:)
  استخدام چند ردیف شغلی در تهران hasansanaei 0 755 1402/6/1، 02:13 عصر
آخرین ارسال: hasansanaei
Heart یلدا مبارک ? oak 2 2,449 1400/10/4، 09:46 عصر
آخرین ارسال: amin hosseini
  پرداخت درون برنامه M.Y 3 2,266 1400/9/27، 03:59 عصر
آخرین ارسال: mostafanastary

پرش به انجمن: