مشکل در عملکرد ساخت اشیا به صورت رندوم بر روی اسپرایت خاص
#11
(1398/2/1، 03:22 عصر)tubac0 نوشته است: ببین دوست عزیز وقتی میگی (random(LayoutWidth یعنی یه عدد بین 0 تا اندازه عرض صفحه برگردونه ( اندازه عرض و طول صفحه رو قبلا تو مشحصات پروژه وارد کردی دیگه اگه فرض کنیم 854x450 باشه میشه رندوم یه عدد بین 0 تا 854 رو برگردونه ) اینجوری هر جایی از صفحه سکه ساخته میشه و مشکلی هم نداره اما شما میخوای مگس هات تو یه x خاص ساخته بشن ( که همون x آبجکت نارنجیه و بیرون از لیوت هست) اما شما تو کدت اومدی گفتی (random(narenji.width. خب این کد اندازه عرض آبجکت رو برمیگردونه نه مختصاتش رو. یعنی اگر فرض کنیم عرض آبجکت نارنجی 100 پیکسل باشه میاد یه عددی بین 0 تا 100 برمیگردونه و اینجوری میشه که مگس ها اول لیوت ساخته میشن در حالی که شما میخوای مگس ها بیرون از لیوت ساخته بشن یعنی قاعدتا باید یه مقدار بیشتر از 854 بدی. در واقع داری بجای narenji.x از narenji.width استفاده میکنی. 
بهترین و کوتاه ترین کدی که میتونی بزنی اینه :
کد:
x : narenji.x
y : random(narenji.height)
این کد میاد یجایی بیرون از لیوت ( جایی که آیجکت نارنجی هست ) یه مگس میسازه و دقیقا همون چیزیه که شما میخوای. y اش هم تغییری لازم نداره چون اومدی طول آبجکت نارنجی رو دقیقا اندازه ی طول صفحه گذاشتی.
امیدوارم متوجه شده باشی چون زیاد پیچیده نیست.
پس یعنی شما میگی برای ساخت رندومی اگه عرض هر آبجکتی از عرض لایوت کوچیکتر باشه  تو لایوت ساخته میشه در غیر این صورت تو آبجکت ساخته میشه و  ارتفاع از این قانون پیروی نمیکنه و میشه همون heightرا گذاشت
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#12
(1398/2/1، 05:24 عصر)ali Co نوشته است:
(1398/2/1، 03:22 عصر)tubac0 نوشته است: ببین دوست عزیز وقتی میگی (random(LayoutWidth یعنی یه عدد بین 0 تا اندازه عرض صفحه برگردونه ( اندازه عرض و طول صفحه رو قبلا تو مشحصات پروژه وارد کردی دیگه اگه فرض کنیم 854x450 باشه میشه رندوم یه عدد بین 0 تا 854 رو برگردونه ) اینجوری هر جایی از صفحه سکه ساخته میشه و مشکلی هم نداره اما شما میخوای مگس هات تو یه x خاص ساخته بشن ( که همون x آبجکت نارنجیه و بیرون از لیوت هست) اما شما تو کدت اومدی گفتی (random(narenji.width. خب این کد اندازه عرض آبجکت رو برمیگردونه نه مختصاتش رو. یعنی اگر فرض کنیم عرض آبجکت نارنجی 100 پیکسل باشه میاد یه عددی بین 0 تا 100 برمیگردونه و اینجوری میشه که مگس ها اول لیوت ساخته میشن در حالی که شما میخوای مگس ها بیرون از لیوت ساخته بشن یعنی قاعدتا باید یه مقدار بیشتر از 854 بدی. در واقع داری بجای narenji.x از narenji.width استفاده میکنی. 
بهترین و کوتاه ترین کدی که میتونی بزنی اینه :
کد:
x : narenji.x
y : random(narenji.height)
این کد میاد یجایی بیرون از لیوت ( جایی که آیجکت نارنجی هست ) یه مگس میسازه و دقیقا همون چیزیه که شما میخوای. y اش هم تغییری لازم نداره چون اومدی طول آبجکت نارنجی رو دقیقا اندازه ی طول صفحه گذاشتی.
امیدوارم متوجه شده باشی چون زیاد پیچیده نیست.
پس یعنی شما میگی برای ساخت رندومی اگه عرض هر آبجکتی از عرض لایوت کوچیکتر باشه  تو لایوت ساخته میشه در غیر این صورت تو آبجکت ساخته میشه و  ارتفاع از این قانون پیروی نمیکنه و میشه همون heightرا گذاشت

این کارا کردم که گفتید ولی تو خود لایوت هم ساخته میشه[تصویر:  yyyy.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#13
(1398/1/31، 11:44 عصر)ali Co نوشته است: سلام 
من 
یه سری مگس از بعد دورین به صورت رندوم کدشا زدم که هر یک ثانیه یکی ساخته بشه
بعد چون میخواسم به صورت رندوم در یه ابعادی بعد دوربین ساخته بشه اومدم یه اسپرایت ساختم و گفتم در شروع بازی این اسپرایت در بعد دوربین ساخته بشه
به این صورت
[تصویر:  3.png]
و من این اسپرایت را در لایه ای که پارالکساش 0 است گذاشتم که همراه دوربین بره جلو
بعد اومدم کد زیر را نوشتم

[تصویر:  2.png]
ولی اتفاقی که می افته اینه
[تصویر:  rrr.gif]

سلام
وقتی می خواید یک آبجکت در محل یه آبجکت دیگه ساخته بشه باید از spawn استفاده کنید.
کد:
Narenji >> spawn >> Magas >>on layer"layer name" (image point random(0,6)
برای اسپرایت نارنجی چند ایمیج پوینت در فواصل مختلف قرار بدید تا هر دفعه بصورت رندوم در محل یکی از اونا مگس ایجاد بشه.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، ali Co
#14


کد به درستی عمل نمیکنه==>: narenji.x

                         
      (y : random(narenji.height

لطفا یکی یه کد درست و تضمین شده بگه این کد بالا پلیر تا اواسط لایوت که میرسه مگس ها دیگه در بعد دوربین تولید نمیشن 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 180 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,597 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: