بهترین راه برای ذخیره تعداد زیاد متغیر؟
#1
سلام
دوستان یه سوال داشتم اگر کسی راه حلی بهتر از راه حلی ک میگم داشت بگه تا هم من و هم بقیه دوستان استفاده کنن

تو بازیه من تعداد زیادی مرحله وجود داره ک ما ۱۰۰ در نظرش میگیریم
بعد از اتمام هر مرحله کاربر از ۳ ستاره هر مرحله مثلا دو ستاره میگیره و این تو یک متغیر ذخیره میشه
میخوایم فرض بگیریم کاربر ۶۰ مرحله رد کرده ک هر کدوم به طور رندوم بین ۱ تا ۳ ستاره گرفته و بعد از اجرای بازی ما باید همه این هارو بارگذاری کنیم تا روی هر مرحله نشون داده بشه.
برای ذخیره سازیش ک خب راهی ک من تو نظرم هست اینه ک برای هرکدوم یه key بسازیم و داخل اون قرار بدیم و تو استارت لایوت همه اون ها رو بارگذاری کنیم ک اینطوری فقط ۱۰۰ تا key برای مرحله ها نیاز میشه و روند ذخیره سازیو طولانی میکنه
حالا سوال من از شما دوستان
یک اینکه ایا راه بهتری برای ذخیره سازی یک جای این متغیر ها و یا سبک ترشون میشناسید؟!
دو اینکه اینطور ذخیره ساری روند بارگذاریو کند نمیکنه و بازی به مشکل نمیخوره!؟
ممنون میشم اگه جواب بدید
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
(1398/10/13، 05:58 عصر)error20 نوشته است: سلام
دوستان یه سوال داشتم اگر کسی راه حلی بهتر از راه حلی ک میگم داشت بگه تا هم من و هم بقیه دوستان استفاده کنن

تو بازیه من تعداد زیادی مرحله وجود داره ک ما ۱۰۰ در نظرش میگیریم
بعد از اتمام هر مرحله کاربر از ۳ ستاره هر مرحله مثلا دو ستاره میگیره و این تو یک متغیر ذخیره میشه
میخوایم فرض بگیریم کاربر ۶۰ مرحله رد کرده ک هر کدوم به طور رندوم بین ۱ تا ۳ ستاره گرفته و بعد از اجرای بازی ما باید همه این هارو بارگذاری کنیم تا روی هر مرحله نشون داده بشه.
برای ذخیره سازیش ک خب راهی ک من تو نظرم هست اینه ک برای هرکدوم یه key بسازیم و داخل اون قرار بدیم و تو استارت لایوت همه اون ها رو بارگذاری کنیم ک اینطوری فقط ۱۰۰ تا key برای مرحله ها نیاز میشه و روند ذخیره سازیو طولانی میکنه
حالا سوال من از شما دوستان
یک اینکه ایا راه بهتری برای ذخیره سازی یک جای این متغیر ها و یا سبک ترشون میشناسید؟!
دو اینکه اینطور ذخیره ساری روند بارگذاریو کند نمیکنه و بازی به مشکل نمیخوره!؟
ممنون میشم اگه جواب بدید

استفاده از جیسون بهترین روش برای این نوع از ذخیره سازی ها هست .
شما حتی اگر 4000 تا مرحله هم داشته باشی فشاری به سی پی یو و لود اولیه بازی نمیاره .

توی گوگل نحوه کار با جیسون رو سرچ کنید ، اطلاعات مفیدی به دست میارید ، بعد هم از آموزش استفاده از جیسون بنده میتونید استفاده کنید .
  پاسخ


 سپاس شده توسط: MohammadHadi ، error20
#3
(1398/10/13، 06:29 عصر)hesam3 نوشته است:
(1398/10/13، 05:58 عصر)error20 نوشته است: سلام
دوستان یه سوال داشتم اگر کسی راه حلی بهتر از راه حلی ک میگم داشت بگه تا هم من و هم بقیه دوستان استفاده کنن

تو بازیه من تعداد زیادی مرحله وجود داره ک ما ۱۰۰ در نظرش میگیریم
بعد از اتمام هر مرحله کاربر از ۳ ستاره هر مرحله مثلا دو ستاره میگیره و این تو یک متغیر ذخیره میشه
میخوایم فرض بگیریم کاربر ۶۰ مرحله رد کرده ک هر کدوم به طور رندوم بین ۱ تا ۳ ستاره گرفته و بعد از اجرای بازی ما باید همه این هارو بارگذاری کنیم تا روی هر مرحله نشون داده بشه.
برای ذخیره سازیش ک خب راهی ک من تو نظرم هست اینه ک برای هرکدوم یه key بسازیم و داخل اون قرار بدیم و تو استارت لایوت همه اون ها رو بارگذاری کنیم ک اینطوری فقط ۱۰۰ تا key برای مرحله ها نیاز میشه و روند ذخیره سازیو طولانی میکنه
حالا سوال من از شما دوستان
یک اینکه ایا راه بهتری برای ذخیره سازی یک جای این متغیر ها و یا سبک ترشون میشناسید؟!
دو اینکه اینطور ذخیره ساری روند بارگذاریو کند نمیکنه و بازی به مشکل نمیخوره!؟
ممنون میشم اگه جواب بدید

استفاده از جیسون بهترین روش برای این نوع از ذخیره سازی ها هست .
شما حتی اگر 4000 تا مرحله هم داشته باشی فشاری به سی پی یو و لود اولیه بازی نمیاره .

توی گوگل نحوه کار با جیسون رو سرچ کنید ، اطلاعات مفیدی به دست میارید ، بعد هم از آموزش استفاده از جیسون بنده میتونید استفاده کنید .
اموزشتون رو دیدم و واقعا مفید بود و جالب اینکه تا حالا با این قضیه رو به رو نشده بودم و بنظرم بهترین روش برای ذخیره سازی متغیرهاست.
فقط یه سوال میمونه ک چطور از این روش به صورت افلاین استفاده کنیم!؟
ینی راهی هست ک یه فایل جیسون تو پروژمون داشته باشیم و درحین بازی مقدار متغیرهارو داخلش قرار بدیم و ویرایش کنیم و بعد بازخونی بشن؟!
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hasansanaei
#4
سلام من توی بازی پرتاب کاغذ قشنگ 100 تا مرحله داشتم
همش رو هم به روش معمول ذخیره کردم 21 
 درسته که ممکنه فشار به سی پی یو بیاره ولی مطمئن ترین روشه


سهراب سپهری

ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺩﻟﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ به خودم میگویم در دیاری که پر از دیوار است
ﺑﻪ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻓﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﯿﻮﺳﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻝ ﺑﺴﺖ
ﺣﺲ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﺩﺭﻭﻧﻢ ﮔﻮﯾﺪ :
ﺑﺸﮑﻦ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ، ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻧﺖ ﺩﺍﺭﯼ !
ﭼﻪ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﺩﺍﺭﯼ؟!
ﺗﻮ " خدﺍ " ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯼ
" ﺧﺪﺍ "
ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁﺧر با توست....



  پاسخ


 سپاس شده توسط: hasansanaei
#5
(1398/10/13، 07:08 عصر)error20 نوشته است:
(1398/10/13، 06:29 عصر)hesam3 نوشته است:
(1398/10/13، 05:58 عصر)error20 نوشته است: سلام
دوستان یه سوال داشتم اگر کسی راه حلی بهتر از راه حلی ک میگم داشت بگه تا هم من و هم بقیه دوستان استفاده کنن

تو بازیه من تعداد زیادی مرحله وجود داره ک ما ۱۰۰ در نظرش میگیریم
بعد از اتمام هر مرحله کاربر از ۳ ستاره هر مرحله مثلا دو ستاره میگیره و این تو یک متغیر ذخیره میشه
میخوایم فرض بگیریم کاربر ۶۰ مرحله رد کرده ک هر کدوم به طور رندوم بین ۱ تا ۳ ستاره گرفته و بعد از اجرای بازی ما باید همه این هارو بارگذاری کنیم تا روی هر مرحله نشون داده بشه.
برای ذخیره سازیش ک خب راهی ک من تو نظرم هست اینه ک برای هرکدوم یه key بسازیم و داخل اون قرار بدیم و تو استارت لایوت همه اون ها رو بارگذاری کنیم ک اینطوری فقط ۱۰۰ تا key برای مرحله ها نیاز میشه و روند ذخیره سازیو طولانی میکنه
حالا سوال من از شما دوستان
یک اینکه ایا راه بهتری برای ذخیره سازی یک جای این متغیر ها و یا سبک ترشون میشناسید؟!
دو اینکه اینطور ذخیره ساری روند بارگذاریو کند نمیکنه و بازی به مشکل نمیخوره!؟
ممنون میشم اگه جواب بدید

استفاده از جیسون بهترین روش برای این نوع از ذخیره سازی ها هست .
شما حتی اگر 4000 تا مرحله هم داشته باشی فشاری به سی پی یو و لود اولیه بازی نمیاره .

توی گوگل نحوه کار با جیسون رو سرچ کنید ، اطلاعات مفیدی به دست میارید ، بعد هم از آموزش استفاده از جیسون بنده میتونید استفاده کنید .
اموزشتون رو دیدم و واقعا مفید بود و جالب اینکه تا حالا با این قضیه رو به رو نشده بودم و بنظرم بهترین روش برای ذخیره سازی متغیرهاست.
فقط یه سوال میمونه ک چطور از این روش به صورت افلاین استفاده کنیم!؟
ینی راهی هست ک یه فایل جیسون تو پروژمون داشته باشیم و درحین بازی مقدار متغیرهارو داخلش قرار بدیم و ویرایش کنیم و بعد بازخونی بشن؟!

بله ، همون قسمتی که load json نوشته به جای اینکه مثلا بنویسید از AJAX اطلاعات رو دریافت کنه ، اسم فایلی که توی پروژه هست رو بهش میدید ، یا حتی جهت اطمینان از اینکه واقعا کار میکنه میتونید از شئ AJAX استفاده کنید و آدرس فایلتون رو به اون بدید که اینطوری روش با اطمینان تری هست و بهتر هست یعنی اطمینان دارید که فایل صد درصد لود میشه .

در مورد ویرایش هم بله ، میشه ویرایش کرد ، وگرنه پیشنهاد نمیدادم بهتون .

به این عکس و مثالش توجه کنید :

[تصویر:  JsonSetValue.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: error20 ، MohammadHadi ، oak ، amin hosseini
#6
(1398/10/13، 08:20 عصر)hesam3 نوشته است:
(1398/10/13، 07:08 عصر)error20 نوشته است:
(1398/10/13، 06:29 عصر)hesam3 نوشته است: استفاده از جیسون بهترین روش برای این نوع از ذخیره سازی ها هست .
شما حتی اگر 4000 تا مرحله هم داشته باشی فشاری به سی پی یو و لود اولیه بازی نمیاره .

توی گوگل نحوه کار با جیسون رو سرچ کنید ، اطلاعات مفیدی به دست میارید ، بعد هم از آموزش استفاده از جیسون بنده میتونید استفاده کنید .
اموزشتون رو دیدم و واقعا مفید بود و جالب اینکه تا حالا با این قضیه رو به رو نشده بودم و بنظرم بهترین روش برای ذخیره سازی متغیرهاست.
فقط یه سوال میمونه ک چطور از این روش به صورت افلاین استفاده کنیم!؟
ینی راهی هست ک یه فایل جیسون تو پروژمون داشته باشیم و درحین بازی مقدار متغیرهارو داخلش قرار بدیم و ویرایش کنیم و بعد بازخونی بشن؟!

بله ، همون قسمتی که load json نوشته به جای اینکه مثلا بنویسید از AJAX اطلاعات رو دریافت کنه ، اسم فایلی که توی پروژه هست رو بهش میدید ، یا حتی جهت اطمینان از اینکه واقعا کار میکنه میتونید از شئ AJAX استفاده کنید و آدرس فایلتون رو به اون بدید که اینطوری روش با اطمینان تری هست و بهتر هست یعنی اطمینان دارید که فایل صد درصد لود میشه .

در مورد ویرایش هم بله ، میشه ویرایش کرد ، وگرنه پیشنهاد نمیدادم بهتون .

به این عکس و مثالش توجه کنید :

[تصویر:  JsonSetValue.png]

امتحان کردم اقای ثنایی کاملا جواب داد بدون هیچ ایراد و مشکلی.
مچکرم از اینکه وقت گذاشتید و بهم توضیح دادید.
ایشالا جبران کنم
یا حق
  پاسخ


 سپاس شده توسط: petrox ، oak
#7
(1398/10/13، 08:20 عصر)hesam3 نوشته است:
(1398/10/13، 07:08 عصر)error20 نوشته است:
(1398/10/13، 06:29 عصر)hesam3 نوشته است: استفاده از جیسون بهترین روش برای این نوع از ذخیره سازی ها هست .
شما حتی اگر 4000 تا مرحله هم داشته باشی فشاری به سی پی یو و لود اولیه بازی نمیاره .

توی گوگل نحوه کار با جیسون رو سرچ کنید ، اطلاعات مفیدی به دست میارید ، بعد هم از آموزش استفاده از جیسون بنده میتونید استفاده کنید .
اموزشتون رو دیدم و واقعا مفید بود و جالب اینکه تا حالا با این قضیه رو به رو نشده بودم و بنظرم بهترین روش برای ذخیره سازی متغیرهاست.
فقط یه سوال میمونه ک چطور از این روش به صورت افلاین استفاده کنیم!؟
ینی راهی هست ک یه فایل جیسون تو پروژمون داشته باشیم و درحین بازی مقدار متغیرهارو داخلش قرار بدیم و ویرایش کنیم و بعد بازخونی بشن؟!

بله ، همون قسمتی که load json نوشته به جای اینکه مثلا بنویسید از AJAX اطلاعات رو دریافت کنه ، اسم فایلی که توی پروژه هست رو بهش میدید ، یا حتی جهت اطمینان از اینکه واقعا کار میکنه میتونید از شئ AJAX استفاده کنید و آدرس فایلتون رو به اون بدید که اینطوری روش با اطمینان تری هست و بهتر هست یعنی اطمینان دارید که فایل صد درصد لود میشه .

در مورد ویرایش هم بله ، میشه ویرایش کرد ، وگرنه پیشنهاد نمیدادم بهتون .

به این عکس و مثالش توجه کنید :

[تصویر:  JsonSetValue.png]

اقای ثنایی بعد از اینکه تغییرات رو انجام دادیم چطور تغییرات رو تو فایل جیسون ذخیره کنیم ک بعد از باز و بسته شدن بازی برنگرده به حالت پیشفرض خودش؟!
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
دیگه بر نمیگرده به حالت اول
بعد از باز و بسته شدن بازی کاریش نمیشه ...
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
(1398/10/13، 10:39 عصر)oak نوشته است: دیگه بر نمیگرده به حالت اول
بعد از باز و بسته شدن بازی کاریش نمیشه ...

چرا من بعد از اینکه میبندم پیش نمیش رو و بازش میکنم برمیگرده به مقدار اولش!
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 182 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,598 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: