(1398/12/13، 10:06 صبح)oak نوشته است: اصلا مولتی پلیر برای بازی آنلاین نباید استفاده بشه
اصل بازی آنلاین اینه که مثلا شما روی دکمه شمشیر مثلا کلیک می کنی باید از طریق آژاکس به سرور ارسال شه و سپس از اونور از سرور دریافت کنه و اون مقدار رو بازی انیمیشنش رو اجرا کنه
این اصل اصل اصل بازی آنلاینه(تا الان 90% روی دریانوردان پیاده سازیش کردم)...
یا هم اینکه فقط با هوش مصنوعی باشه و فقط نتایج و امتیازا و سکه ها ارسال بشه (خروس جنگی ، پسرخوانده و ...)
این خییلی خوبه ولی بعد یه مدت ضایس
این بیس بازی های ناهمسان هست نه بازی ریلتایم ...
ضمن اینکه اگر شما بخواید این حرکت رو روی بازی ای انجام بدید که بیسش ریلتایم باید باشه و بخواید با این شکل اجرا کنید ، کلا به مشکل میخوره سیستم ، یادتون باشه که هر سرور منابع و پروسس های محدودی داره ، شما اگر بخواید از این روش استفاده کنید ، یعنی اگر 1000 تا کاربر داشته باشید که فرضا 100 تاشون تو ساعت اوج بخوان بازی کنن سرورتون با رم حدودی 3 و سی پی یو 2 هسته و پروسس 40 کم میاره ، تازه این خوش بینانه ترین حالتش هست ، اگر مثلا ی بازی ای باشه که تعداد نصبش بره بالای 50 یا 100 هزار ؛ اونوقت به جای اینکه ی سرور باشه که فقط پردازش نبرد هارو انجام بده و بدون مشکل این کار و بکنه ، با این سیستمی که شما دارید توضیح میدید ؛ باید ی سرور اختصاصی بخره با منابع فوق العاده بالا !
قصد ما از ساخت بازی آنلاین درآمد بیشترش نسبت به بازی های آفلاین هست ، اگر قرار باشه ماهی 5 تا 10 میلیون هزینه سرور اختصاصی بدید که دیگه نمیشه سود بیشتر !
درضمن خروس جنگی که هیچی بازی نکردم ، اما پسرخوانده همان سیستم ریلتایم هست که مصرف پهناش روی کمترین مصرف قرار گرفته و نبرد هاشو داره روی یک سرور پردازش میکنه که دقیقا اینطوریه که اگر 1000 نفر هم همزمان اتک بخوان بندازن مشکلی برای سرورش پیش نمیاد ، ضمن اینکه اگر کسیم توی نبرد نباشه و فرضا سرور اتکش با مشکل مواجه بشه کسی که در حال نبرد نیست مشکلی براش پیش نمیاد و داره بازیشو میکنه ...
این موضوع دقیقا توی بازی فروت کرفت هم میتونست پیاده بشه ؛ اما متاسفانه بازی فروت کرفت خیلی باگ داره ، دقیقا بخاطر همین قضیه ای که الان توضیح دادم ، بازی فروت کرفت اومده دقیقا همون کاری که شما میگید رو انجام داده ، ولی اگر بازی کرده باشید ، میبینید که درصد خطای فوق العاده بالایی داره ، به طوری که توی هر 100 تا پردازشش حتما 10 تا مشکل پیدا میشه ...
راه کار هاشونم جالبه ، من توی کانستراکت بهتر از اونا میتونم این سیستم رو پیاده کنم .
حالا اینکه توضیحاتی که شماها میگین از کجا اومده یا چه کسی براتون تعریف کرده رو نمیدونم .