سلام
1. شما در بازی دو بعدی نمیتونید صفحه دید بازیکن رو بچرخونید مگر اینکه فقط بخواید مثل جنگ های صلیبی که خودتون هم پیشتر اشاره کردید ساختمان ها در 4 جهت مختلف دیده بشن ، این کار با یک متغیر ساده و اسپرایت از 4 طرف ساختمان امکان پذیر است البته اگر شما اسپرایت مورد نظر را داشته باشید وگرنه باید با یک نرم افزار 3D مثل Blender مدل را بسازید و از 4 نمای مختلف آن Render گیری کنید
2.میتوانید از عکس زیر برای زوم استفاده کنید
یک متغیر چه از نوع محلی و یا از نوع گلوبال بسازید (تفاوتی ندارد) مقدار آن را 1 بدهید به نام Zoom
خط 1 ... > باید در هر لحظه اندازه صفحه را با متغیر هماهنگ کنیم ( با استفاده از اکشن SetLayoutScale در قسمت System)
خط 2 و 3 ... > با بالا و پایین کردن اسکرول ماوس صفحه شما کوچیک و بزرگ میشود و عملیات زوم را انجام میدهد
آن دو ایونت Zoom >= 3 و بعدی برای این است که زوم شدن از مقداری کم و یا بیشتر اتفاق نیوفتد و در محدوده ای بین 1 و 3 باشد
و در نهایت تجربه شخصی بنده >> اگر به دنبال ساخت بازی استراتژیک مثل جنگ های صلیبی و غیره ... هستید این مباحث برای شما مشکلی ایجاد نمیکند ، مشکلی که شما را در آینده درگیر خواهد کرد و بنده نتوانستم آن را حل کنم ، مشکل PathFinder خواهد بود ، یعنی شما برای حرکت دادن یاران خودی به مشکل بر خواهید خورد و تعداد نیرویی که بیشتر از 2 باشند را اگر حرکت دهید به نقطه مورد نظر میروند و بر روی یکدیگر قرار میگیرند اگر این مشکل نیر برطرف شود ، استفاده از PathFinding برای تعداد بالا به عنوان مثال 100 نیرو پوست پردازنده را خواهد کند ، پس باید به دنبال رفع این مشکلات باشید