حل شده مشکل فیزیک و چرخش لایه
#1
سلام دوستان.
مشکل من اینه که وقتی لایه رو میچرخونم توپی که رفتار فیزیک داره از خودش رفتار عجیبی نشون میده ! با اینکه شیب به سمت چپه و باید به اون سمت بغلطه ولی خیلی سخت میاد به سمت چپ و وقتی یکم به سمت راست چرخونده میشه سریع میره سمت راست با اینکه شیب هنوز به سمت چپه !
این گیف رو ببینید : ( اگر لود نمیشه کلیک کنید ) 
[تصویر:  abc.gif]

ایونت هامم این شکلیه ( هر دو روش رو بصورت جدا تست کردم هر دو همین مشکلو دارن ) ( اگر لود نمیشه کلیک کنید )
[تصویر:  Untitled.png]

ممنون میشم کمک کنید.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: M.gh ، oak
#2
سلام
اوممم بنظرم برای کسی که با این مشکل تا حالا رو به رو نشده ( مثل من ) بهتره یه سورسی ازش بذاری که شاید با بررسی سورس بشه فهمید مشکل رو
رسید مژده که ایّام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hasansanaei ، mhp
#3
(1399/2/23، 08:55 عصر)mhp نوشته است: سلام دوستان.
مشکل من اینه که وقتی لایه رو میچرخونم توپی که رفتار فیزیک داره از خودش رفتار عجیبی نشون میده ! با اینکه شیب به سمت چپه و باید به اون سمت بغلطه ولی خیلی سخت میاد به سمت چپ و وقتی یکم به سمت راست چرخونده میشه سریع میره سمت راست با اینکه شیب هنوز به سمت چپه !
این گیف رو ببینید : ( اگر لود نمیشه کلیک کنید ) 
[تصویر:  abc.gif]

ایونت هامم این شکلیه ( هر دو روش رو بصورت جدا تست کردم هر دو همین مشکلو دارن ) ( اگر لود نمیشه کلیک کنید )
[تصویر:  Untitled.png]

ممنون میشم کمک کنید.
سلام حسین عزیز؛
راستش من هم مثل شازده چنین چیزی رو قبلاً بهش برخورد نکرده بودم ولی با توجه به اینکه شیء فیزیک ارتباط مستقیمی با علم فیزیک داره شاید با تنظیم جاذبه (Gravity) مشکل حل بشه و از اون طرف چون نیرویی که بهش میدی در واقع همون وزنش حساب میشه احتمالاً دستکاری جاذبه (طبق فرمول W=mg) بتونه موثر باشه.
ممکنه وزن وقتی به اون حالت میرسه ماکزیمم میشه و برای همین دیرتر به سمت پایین کشیده میشه. 
بازم بهتره بقیه دوستان که تجربه بیشتری توی فیزیک دارن نظر بدن.
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: M.gh ، shazde ، hasansanaei ، mhp
#4
(1399/2/23، 09:39 عصر)shazde نوشته است: سلام
اوممم بنظرم برای کسی که با این مشکل تا حالا رو به رو نشده ( مثل من ) بهتره یه سورسی ازش بذاری که شاید با بررسی سورس بشه فهمید مشکل رو
سلام محمد جان.
این سورس منه : http://s4.picofile.com/file/8396931342/p....capx.html
(1399/2/23، 10:01 عصر)Master Badfar نوشته است:
(1399/2/23، 08:55 عصر)mhp نوشته است: سلام دوستان.
مشکل من اینه که وقتی لایه رو میچرخونم توپی که رفتار فیزیک داره از خودش رفتار عجیبی نشون میده ! با اینکه شیب به سمت چپه و باید به اون سمت بغلطه ولی خیلی سخت میاد به سمت چپ و وقتی یکم به سمت راست چرخونده میشه سریع میره سمت راست با اینکه شیب هنوز به سمت چپه !
این گیف رو ببینید : ( اگر لود نمیشه کلیک کنید ) 
[تصویر:  abc.gif]

ایونت هامم این شکلیه ( هر دو روش رو بصورت جدا تست کردم هر دو همین مشکلو دارن ) ( اگر لود نمیشه کلیک کنید )
[تصویر:  Untitled.png]

ممنون میشم کمک کنید.
سلام حسین عزیز؛
راستش من هم مثل شازده چنین چیزی رو قبلاً بهش برخورد نکرده بودم ولی با توجه به اینکه شیء فیزیک ارتباط مستقیمی با علم فیزیک داره شاید با تنظیم جاذبه (Gravity) مشکل حل بشه و از اون طرف چون نیرویی که بهش میدی در واقع همون وزنش حساب میشه احتمالاً دستکاری جاذبه (طبق فرمول W=mg) بتونه موثر باشه.
ممکنه وزن وقتی به اون حالت میرسه ماکزیمم میشه و برای همین دیرتر به سمت پایین کشیده میشه. 
بازم بهتره بقیه دوستان که تجربه بیشتری توی فیزیک دارن نظر بدن.

‌سلام. ممنون.
مشکل اینه که تو رفتار فیزیک شما فقط میتونی شدت جاذبه رو دستکاری کنی نه جهتش رو. بخاطر همین هم من از نیرو استفاده کردم. توی ایونت دوم من براساس زاویه ی لایه به توپ 1 واحد نیرو میدم ولی بازم همون مشکل وجود داره.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
بجای روشِ جابجای کلِ لایه من یه اسپرایت گذاشتم و بهشون پین کردم چیزایی که باید تکون بخورن رو.

نمیدونم , شاید خودت از اول اینو تست کرده باشی ولی به هردلیل کارت راه نیافتاده باشه

physMaze
رسید مژده که ایّام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mhp
#6
یه سوال بی ربط اما کوتاه . برای مستقل کردن چرخش زاویه از فریم ریت فقط کافیه که اکشن مورد نظر یه *dt اضافه کنیم ؟
 

راستی یه تست کردم سورس رو ، توپ یه جاهای می ایستاد . درجریان باشید .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mhp
#7
(1399/2/24، 12:01 صبح)shazde نوشته است: بجای روشِ جابجای کلِ لایه من یه اسپرایت گذاشتم و بهشون پین کردم چیزایی که باید تکون بخورن رو.

نمیدونم , شاید خودت از اول اینو تست کرده باشی ولی به هردلیل کارت راه نیافتاده باشه

physMaze
‌سلام.ممنون. اینو تست کرده بودم متاسفانه درست عمل نمیکنه و باگ میخوره. توپ بعضی مواقع از محدوده دیوارها خارج میشه و ...
(1399/2/24، 12:17 صبح)محمد 82 نوشته است: یه سوال بی ربط اما کوتاه . برای مستقل کردن چرخش زاویه از فریم ریت فقط کافیه که اکشن مورد نظر یه *dt اضافه کنیم ؟
 
راستی یه تست کردم سورس رو ، توپ یه جاهای می ایستاد . درجریان باشید .
‌سلام.درستش اینجوریه : "مقدار زاویه ای که میخوای هر تیک بچرخه + 60 * dt"
  پاسخ


 سپاس شده توسط: محمد 82
#8
(1399/2/24، 12:47 صبح)mhp نوشته است:
(1399/2/24، 12:01 صبح)shazde نوشته است: بجای روشِ جابجای کلِ لایه من یه اسپرایت گذاشتم و بهشون پین کردم چیزایی که باید تکون بخورن رو.

نمیدونم , شاید خودت از اول اینو تست کرده باشی ولی به هردلیل کارت راه نیافتاده باشه

physMaze
‌سلام.ممنون. اینو تست کرده بودم متاسفانه درست عمل نمیکنه و باگ میخوره. توپ بعضی مواقع از محدوده دیوارها خارج میشه و ...
(1399/2/24، 12:17 صبح)محمد 82 نوشته است: یه سوال بی ربط اما کوتاه . برای مستقل کردن چرخش زاویه از فریم ریت فقط کافیه که اکشن مورد نظر یه *dt اضافه کنیم ؟
راستی یه تست کردم سورس رو ، توپ یه جاهای می ایستاد . درجریان باشید .
‌سلام.درستش اینجوریه : "مقدار زاویه ای که میخوای هر تیک بچرخه + 60 * dt"
خب اینطوری بعد یدونه یدونه اضافه میشه ، مثلا اگه بخوایم 2 یا 3 پیکسل هردفعه بره باید 60 رو تغییر بدیم و بکنیم 120 و 180 ؟
درسته اونطوری باگ داره اما به نظر من (شما خودت استادی البته) روی همین مانور بدید و سعی کنید این باگ رو برطرف کنید . روش قبلی یه خورده نامعقوله . 
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mhp
#9
اقا یافتم . ببین شما همون سورس خودت رو باز کن (البته من رو سورس شازده انجام دادم اما اونت های شازده رو پاک کردم و اونتای شما که غیرفعال شده بود رو فعال کردم که فک کنم شد همون سورس شما اگه شازده تغییری تو اونت ها نداده باشه ) . اولا پلیگن کالیژن توپ رو از حالت مربع (باهمون guess) با دور توپ تنظیم کنید . بعد یه اونت بزنید در آغاز لیوت ، داخل ball :
set physics world gravity to 0
​​​​​​​من اینو امتحان کردم حل شد . 
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mhp ، shazde
#10
(1399/2/24، 01:20 صبح)محمد 82 نوشته است: اقا یافتم . ببین شما همون سورس خودت رو باز کن (البته من رو سورس شازده انجام دادم اما اونت های شازده رو پاک کردم و اونتای شما که غیرفعال شده بود رو فعال کردم که فک کنم شد همون سورس شما اگه شازده تغییری تو اونت ها نداده باشه ) . اولا پلیگن کالیژن توپ رو از حالت مربع (باهمون guess) با دور توپ تنظیم کنید . بعد یه اونت بزنید در آغاز لیوت ، داخل ball :
set physics world gravity to 0
من اینو امتحان کردم حل شد . 

‌عه ! دستت درد نکنه محمدجان حل شد  41 ‌‌
دیگه واقعا مخم نمیکشید. دمت گرم.  4

درباره سوالت هم مثلا بخوای 3 پیکسل در هر تیک بچرخه اینجوری میزنی : 3 + 60 * dt
  پاسخ


 سپاس شده توسط: محمد 82


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 180 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: