حل شده برخورد نکردن با بخش بدون پس زمینه عکس
#1
سلام یک سوال داشتم

همه میدونید که در رفتار فیزیک جسم ها از هم دیگر رد نمیشوند و به هم برخورد میکنند
من رفتار فیزیک را نمیخوام فقط میخوام بخشی ار تصویر که پس زمینه نداره به عنوان تصویر انتخاب نشه یا اگه نمیشه
اگه اسپرایت به بخشی از تصویر که پیکسل هاش سفید یا هر رنگ دیگری است برخورد نکنه
کنستراکت این قابلیت را داره؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
کالیژن رو تنظیم کنید :
در ادیتور کانستراکت از نوار ابزار (سمت چپ) ، آخرین گزینه رو انتخاب کنید که همچین شکلی داره :[تصویر:  161615641532.png] تصویر
خب حالا کالیژن ها رو تنظیم کنید :
[تصویر:  66565656556.png]

تصویر

من همیشه گفتم (البته شاید اینجا نگفته باشم) ، بازم میگم.
برای اینکه از  بعضی از مسائل سر در بیارین ، ترجمشون کنید.
Collision (کالیژن) یعنی برخورد 
شما با جا به جا کردن اون نقطه های قرمز محدوده برخورد رو تایین می کنید و قسمتی که داخل محدوده آبی می مونه ، جزو محدوده برخورده و قسمتی که خارج از محدوده آب هستش ، در واقع خارج از محدوده برخورده و هنگام برخورد کردن ، اون قسمت حساب نمی شود.
خب با کلیک راست کردن روی اون نقاط قرمز و انتخاب گزینه Add point می تونی بهش یه نقطه جدید اضافه کنی :
[تصویر:  3223622659446.png]

تصویر
خب گزینه های دیگه ای هم داره مثلا Delete که با انتخاب هز نقطه و کلیک راست کردن بر روی آن و انتخاب گزینه Delete می توانید آن را حذف کنید.
گزینه Apply to Whole animation ، طرز چینش فعلی نقاط کالیژن را برای همه فریم های انیمیشن پیاده می کند.
گزینه Apply to all animation طرز چینش فعلی نقاط را روی تمام فریم های تمام انیمیشن های یک اسپرایت پیاده می کند.
[تصویر:  15512325677.png]
تصویر 
گزینه Guess polygon shape ، به معنای حدس زدن شئی چند ضلعی ، با استفاده از هوش مصنوعی سعی می کند تا نقطه ها را بر اساس شئی چند ضلعی نصویر ، بچیند که همانطور که مشهاده می کنید همیشه کارش درست نیست ولی با اضافه کردن و کم کردن و جا به جا کردن برخی نقاط م توان به محدوده برخورد مورد نظر دست یافت :
[تصویر:  6589563265986523659856326598.png]
تصویر
گزینه set to bounding box هم ، چینش نقاط رو به صورت چهار گوش در میاره و تمام تصویر رو پوشش میده :
[تصویر:  2565.png]
تصویر


اما دقت کنید بهتر میشه اگر تعداد نقاط قرمز که مشخص کننده محدوده برخورد هستند ، از 9 تا بیشتر نباشه چون بعدا روی پروفورمنس بازی اثر منفی خواهد گذاشت ، و درصد استفاده از سی پی یو بازی رو بالا خواهد برد
اصلا کلا مبحث برخورد ، مبحث سنگینیه و روی پرفورمنس بازی اثرات منفی زیادی می گذاره
پس زیاد از اونت های On Collision یا is Overlaping استفاده نکنید چون روی درصد استفاده از سی پی یو میاره و کلا گند میزنه به پرفورمنس بازیتون

موفق باشید
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mohammadslt ، big-man
#3
بله فهمیدم تشکر
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 176 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,595 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: