کالیژن رو تنظیم کنید :
در ادیتور کانستراکت از نوار ابزار (سمت چپ) ، آخرین گزینه رو انتخاب کنید که همچین شکلی داره :
تصویر
خب حالا کالیژن ها رو تنظیم کنید :
تصویر
من همیشه گفتم (البته شاید اینجا نگفته باشم) ، بازم میگم.
برای اینکه از بعضی از مسائل سر در بیارین ، ترجمشون کنید.
Collision (کالیژن) یعنی برخورد
شما با جا به جا کردن اون نقطه های قرمز محدوده برخورد رو تایین می کنید و قسمتی که داخل محدوده آبی می مونه ، جزو محدوده برخورده و قسمتی که خارج از محدوده آب هستش ، در واقع خارج از محدوده برخورده و هنگام برخورد کردن ، اون قسمت حساب نمی شود.
خب با کلیک راست کردن روی اون نقاط قرمز و انتخاب گزینه Add point می تونی بهش یه نقطه جدید اضافه کنی :
تصویر
خب گزینه های دیگه ای هم داره مثلا Delete که با انتخاب هز نقطه و کلیک راست کردن بر روی آن و انتخاب گزینه Delete می توانید آن را حذف کنید.
گزینه Apply to Whole animation ، طرز چینش فعلی نقاط کالیژن را برای همه فریم های انیمیشن پیاده می کند.
گزینه Apply to all animation طرز چینش فعلی نقاط را روی تمام فریم های تمام انیمیشن های یک اسپرایت پیاده می کند.
تصویر
گزینه Guess polygon shape ، به معنای حدس زدن شئی چند ضلعی ، با استفاده از هوش مصنوعی سعی می کند تا نقطه ها را بر اساس شئی چند ضلعی نصویر ، بچیند که همانطور که مشهاده می کنید همیشه کارش درست نیست ولی با اضافه کردن و کم کردن و جا به جا کردن برخی نقاط م توان به محدوده برخورد مورد نظر دست یافت :
تصویر
گزینه set to bounding box هم ، چینش نقاط رو به صورت چهار گوش در میاره و تمام تصویر رو پوشش میده :
تصویر
اما دقت کنید بهتر میشه اگر تعداد نقاط قرمز که مشخص کننده محدوده برخورد هستند ، از 9 تا بیشتر نباشه چون بعدا روی پروفورمنس بازی اثر منفی خواهد گذاشت ، و درصد استفاده از سی پی یو بازی رو بالا خواهد برد
اصلا کلا مبحث برخورد ، مبحث سنگینیه و روی پرفورمنس بازی اثرات منفی زیادی می گذاره
پس زیاد از اونت های On Collision یا is Overlaping استفاده نکنید چون روی درصد استفاده از سی پی یو میاره و کلا گند میزنه به پرفورمنس بازیتون
موفق باشید