کات سین در کانستراکت
#1
سلام دوستان.چجوری میشه که تو کانستراکت کات سین نمایش داد ؟ تو انجمن سرچ کردم چیزی دستگیرم نشد.اگه میشه راهنمایی کنید

 
افرادی که آنقدر دیوانه هستند که فکر میکنند می توانند دنیا را تغییر دهند ، این کار را خواهند کرد
استیو جابز
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام . چی هست کات سین ؟
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#3
(1399/9/6، 12:15 صبح)محمد 82 نوشته است: سلام . چی هست کات سین ؟
سلام ؛

منظور از کات سین همان ویدئو های مربوط  به بازی هست ؛ مثل معرفی اول یا وسط بازی که یک فیلم درمورد بازی پخش میشود .

موفق باشید .
  پاسخ


 سپاس شده توسط: محمد 82
#4
دوست عزیز
آموزش های ابتدایی سایت سی دو

بعدش یک سوال 

می خواین که کات سین یا همون میان پرده ، بصورت ریل تایم باشه یا ویدئو یا کمیک ؟؟؟

پ.ن : ویدئو و کمیک به یه صورت اوکی میشن
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
(1399/9/6، 02:03 عصر)oak' نوشته است: دوست عزیز
آموزش های ابتدایی سایت سی دو

بعدش یک سوال 

می خواین که کات سین یا همون میان پرده ، بصورت ریل تایم باشه یا ویدئو یا کمیک ؟؟؟

پ.ن : ویدئو و کمیک به یه صورت اوکی میشن

 

اگه بخوام ویدئو باشه حجم نهایی خیلی بالا میره چون تعداد کات سین ها حدود 20 تا هست .کمیک هم به سبک بازی نمیخوره.
برای همین ریل تایم بهتره

 
افرادی که آنقدر دیوانه هستند که فکر میکنند می توانند دنیا را تغییر دهند ، این کار را خواهند کرد
استیو جابز
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
خب دوست گرامی برای اینکه شما بخای یک کار ریل تایم رو انجام بدهی ، لازم داری تا هر کاتسین رو برنامه نویسی کنی 

اگر این وسط شما بخای یک کاری شبیه میان پرده* های بازی ایرانی The Children Of Morta در بیاد ، 2 تا راه داری. اول اینکه دست ها ، سر ، بدن و خلاصه اجزا بدن کاراکتر ها رو جدا جدا وارد کانس کنی و با اونت ها و اکشن ها ، زاویه و پوزیشنشون رو اوکی کنی و همچنین صدا ها و نوشته ها رو نمایش بدی ، اگر هم که آموزش های ابتدائی رو ندیدی حتما ببین تا مشکلی نباشه.

پ.ن : در روشی که گفتیم ، برای زمان اجرا اصل بازی (موقعی که کاربر باید بازی کنه و هیچ کاتسینی در کار نیست) هم باید همون کار رو بکنید...
در انجین های مختلف روش ها متفاوت هستند

راه دوم اینه که شما هر حرکتی رو بصورت جدا در انیمیشن های اسپرایت کاراکترت داشته باشی و باز هم با برنامه نویسی ، ترتیب اجرا رو در بیاری که ایننطوری فقط می تونی راه رفتن ، پریدن و... رو در بیاری و اگر بخوای مثل Children of Morta که در هر میان پرده ، انیمیشن های منحصر به فردی نمایش داده میشد ، با این روش از رش فیلم هم حجم نهاییت خیلی بیشتر میشه

دوست عزیز توجه داشته باشید ریل تایم ، حجم زیادی از Cpu رو اشغال می کنه. پس همون فیلم می تونه بهینه تر باشه.
شما می تونید فیلمتون رو بهینه کنید تا انقدر درد سر و بد بختی نداشته باشه

اگر شما بخواهید در میان پرده های بازیتون فقط صحبت بشه و داستان بره جلو ، پیشنهاد می کنم از اون روش دوم استفاده کنید...


اما برای نمایش دادن اینها.


خب برای نمایش توی حالت ریل تایم ، من بهتون پیشنهاد می کنم که برای بازیتون یه حالت میان پرده و یه حالت بازی در نظر بگیرید .
اونت های هر حالت رو در دو گروه اصلی بنویسید و گروه ها رو بر اساس نیاز در زمان های مختلف فعال و غیر فعال کنید. مثلا  با تعریف یک متغیر از نوع گلوبال و بصورت عددی ، بگید اگر مقدار متغیر برابر با 0 بود مثلا بازی به حالت اجرا بره و گروه مربوط به حالت اجرا بازی فعال بشه.و اگر متغیر برابر 1 بود مثلا ، بازی بره تو حالت میان پرده و در این حالت باید تمام کنترل مانند تاچ ، ماوس و دکمه ها و کیبورد (اگر دارید) رو غیر فعال کنید.

اما اگر می خواهید بصورت ویدئو در بیارید کار رو ، بهتون پیشنهاد می کنم از همون روش بالا استفاده کنید منتها ، باید یک لایه جدید اضافه کنید و ویدئو رو در اون نمایش بدهید.

برای سروع کات سین ها هم بگید وقتی که رفت رو بخ روی تابلو فلان ایستاد ، کاتسین فلان نمایش داده بشه
برای اینکه بدونید کدام کات سین رو نمایش بدهید ، باید یک متغیر تعریف کنید به نام مثلا cutSceneID بعد به هر کات سین یک ID یا شماره بدهید و بگید وقتی رفت روی در ورودی ایستاد مثلا ، کاتسین با آیدی 5 بخش بشه.

می تونید هر آیدی رو در گروه های مختلف اونتش رو بنویسید و اون گروه رو در زمان نیاز ، فعال و غیر فعالش کنید.

البته بهتون پیشنهاد می کنم الکی با کانس زحمت نکشید .
برید سمت یونیتی . برای کات سین در یونیتی روش های بسیار ساده تری وجود دارد مثل تایم لاین
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#7
سلام
با اجازه یه راه حل سومی هم داری
میتونی کل صحنه رو توی انیمه استدیو به صورت انیمیشن دربیاری و بعد به جای ویدیو به صورت png خروجی بگیری و مثل یه اسپرایت وارد کانستراکتش کنی و صدا روش بزاری
حجمم اونقدر نمی گیره و دردسر های برنامه نویسی رو هم نداری
من اگه بودم اینکارو میکردم
سهراب سپهری

ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺩﻟﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ به خودم میگویم در دیاری که پر از دیوار است
ﺑﻪ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻓﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﯿﻮﺳﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻝ ﺑﺴﺖ
ﺣﺲ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﺩﺭﻭﻧﻢ ﮔﻮﯾﺪ :
ﺑﺸﮑﻦ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ، ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻧﺖ ﺩﺍﺭﯼ !
ﭼﻪ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﺩﺍﺭﯼ؟!
ﺗﻮ " خدﺍ " ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯼ
" ﺧﺪﺍ "
ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁﺧر با توست....



  پاسخ


 سپاس شده توسط: oak
#8
سلام ، متوجه شدم. 
به نظرم اگه فیلم رو فرمت webp (یادم نیست این بود یانه اما یه فرمتی شبیه اینه که پلاگین ویدئوی کانستراکت قبول میکنه) دربیارید حجمش خیلی کم میشه . ضمن اینکه میتونید اونهارو روهاست اپلود کنید و فقط دریافتش کنید تو بازی. به نظرم این ساده ترین راه هست و حجم زیادی هم نداره . موفق باشید
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: oak ، hnk1440


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 178 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: