استارت ساخت باری چهار ناجی (سه بعدی)
#1
Photo 
بعد از حدود یکسال دست و پنجه نرم کردن با کد نویسی و انجین کاپرکیوب و آزمون و خطای زیاد ، ساخت پروژه رو شروع کردم .
انجین : کاپرکیوب
مدلسازی با تری دی مکس
کارهای تکسچر با فتوشاپ
تصاویری از مرحله اول بازی .که البته هنوز،در حال تکمیله و جزئیات زیادی رو باید بهش اضافه کنم .
تا اینجای کار مموری یوز حدود ۲.۵ مگابایت . حجم فایل خروجی ۱/۳ مگابایت .


Object moved
 

 https://s16.picofile.com/file/8416511276/3451.jpg
Object moved
Object moved
Object moved
Object moved
Object moved
Object moved



 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ali.666
#2
یکم گرافیکش ضعیفه. بنظر من مهم نیست حجمش چقدر بشه مهم اینه بازی خوبی باشه اینطوری حجمش هم زیاد باشه برای کسی مهم نخواهد بود.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Alireza3d
#3
(1399/9/16، 04:39 صبح)Alireza3d نوشته است: بعد از حدود یکسال دست و پنجه نرم کردن با کد نویسی و انجین کاپرکیوب و آزمون و خطای زیاد ، ساخت پروژه رو شروع کردم .
انجین : کاپرکیوب
مدلسازی با تری دی مکس
کارهای تکسچر با فتوشاپ
تصاویری از مرحله اول بازی .که البته هنوز،در حال تکمیله و جزئیات زیادی رو باید بهش اضافه کنم .
تا اینجای کار مموری یوز حدود ۲.۵ مگابایت . حجم فایل خروجی ۱/۳ مگابایت .
ببینید.
کاربرا کاری به حجم بازی ندارن.
فقط چشمشون گرافیک رو میبینه.
شما اصلا ی بازی بساز حجمش بشه 10 گیگ ولی کامل و اصولی باشه.
گرافیکش یکم حرفه ای تر باشه و....
بعد می تونید پارت بندی کنید برای دانلود.
هم می تونید ستاپ رو پارت بندی کنید و هم می تونید هر مرحله از بازی رو یک پارت در نظر بگیرید.
فرزاد شریفی هستم بنیانگذار مجموعه موسسه های FG Studio
و گروه بازی سازی farzadgame سابق

--------------------FG Studio--------------------
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Alireza3d
#4
(1399/9/16، 09:43 صبح)Sato نوشته است: یکم گرافیکش ضعیفه. بنظر من مهم نیست حجمش چقدر بشه مهم اینه بازی خوبی باشه اینطوری حجمش هم زیاد باشه برای کسی مهم نخواهد بود.


سلام تشکر بابت کامنت . اخه من این رو در نظر گرفتم که توی چند تا مارکت که یه کم بررسی کردم دیدم بازیهایی که حتی ظاهرا گرافیک خوبی هم داشتند ولی حجمش خیلی بالا رفته بود تعداد دانلود پایینی داشت من حدس زدم به خاطر حجم زیاد باشه
 

(1399/9/16، 09:59 صبح)FARZAD BLACK نوشته است:
(1399/9/16، 04:39 صبح)Alireza3d نوشته است: بعد از حدود یکسال دست و پنجه نرم کردن با کد نویسی و انجین کاپرکیوب و آزمون و خطای زیاد ، ساخت پروژه رو شروع کردم .
انجین : کاپرکیوب
مدلسازی با تری دی مکس
کارهای تکسچر با فتوشاپ
تصاویری از مرحله اول بازی .که البته هنوز،در حال تکمیله و جزئیات زیادی رو باید بهش اضافه کنم .
تا اینجای کار مموری یوز حدود ۲.۵ مگابایت . حجم فایل خروجی ۱/۳ مگابایت .
ببینید.
کاربرا کاری به حجم بازی ندارن.
فقط چشمشون گرافیک رو میبینه.
شما اصلا ی بازی بساز حجمش بشه 10 گیگ ولی کامل و اصولی باشه.
گرافیکش یکم حرفه ای تر باشه و....
بعد می تونید پارت بندی کنید برای دانلود.
هم می تونید ستاپ رو پارت بندی کنید و هم می تونید هر مرحله از بازی رو یک پارت در نظر بگیرید.


سلام و تشکر.راستش نمیدونم چرا ولی از همون اول کار به شدت وسواس داشتم رو این قضیه .
تا جایی که تونستم سایز و رزولیشن تکسچرها رو کم کردم .حتی گاهی اوقات سایز بعضی از،تصاویر به زیر یک کیلو بایت میرسید .
اخه هم نگران حجم هستم و هم نگران مصرف رم. به هر حال اونم توی دستگاههای اندرویدی مهمه.
ولی توی ویندوز بشدت دستمون باز تره. تو نسخه ی ویندوز هم گه کار میکنم تسکچرها رو با سایز اصلی میذارم اینقدر با کیفیت از اب در میاد که گاهی میگم بی خیال اندروید بشم و برم سمت ویندوز 20
حتی توی بحث کارکتر هم دارم به شدت اوپتیمایز میکنم . یعنی یه کارکتر انسانی به صورت معمولی حتی برای موبایل هم تحقیق کردم تا ۳۰۰۰ پولیگان هم میتونه داشته باشه. ولی من بازم به خاطر وسواسم حتی زیر ۱۰۰۰ هم طراحی کردم . که خب مسلما هر چی پولیگان ها یا همون اضلاع سه بعدی کمتر باشه شکل جئومتریک مدل سه بعدی ما از شکل واقعیش دور میشه .
به هر حال باید بر این مشکل غلبه کنم و یه بالانسی ایجاد کنم بین پرفورمنس و گرافیک و کیفیت مدلها .
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
سلام
نباید کیفیت رو کم کنید که حجم کم بشه
به شخصه اگه همچین بازی تو مارکت ببینم حتی اگه حجمش یک مگ هم باشه دانلود نمی کنم
شما که دارید زحمت رو می کشید لااقل کیفیت رو ببرید بالا که یه بازی خوب منتشر کنید
الان از تصاویر قشنگ معلومه که رزولوشن عکس ها رو به شدن پایین آوردین که باعث شده تصاویر تار بنظر برسن یا پیکسلی بشن
این اصلا خوب نیست
کاری به حجم و مصرف رم نداشته باشید
دیگه مصرف رمش بیشتر از cod mobile که نیست
اسلحه رو هم یکم به سمت بالا نشونه رفتید اگه بیاریدش پایین تر بهتره
نشونه اسلحه هم پیکسلی شده که زیاد جالب نیست
بنظرم همین که تنهایی همچین بازی ساختی عالیه
اگه گرافیکش هم درست کنی که عالی تر
موفق باشی
سهراب سپهری

ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺩﻟﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ به خودم میگویم در دیاری که پر از دیوار است
ﺑﻪ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻓﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﯿﻮﺳﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻝ ﺑﺴﺖ
ﺣﺲ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﺩﺭﻭﻧﻢ ﮔﻮﯾﺪ :
ﺑﺸﮑﻦ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ، ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻧﺖ ﺩﺍﺭﯼ !
ﭼﻪ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﺩﺍﺭﯼ؟!
ﺗﻮ " خدﺍ " ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯼ
" ﺧﺪﺍ "
ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁﺧر با توست....



  پاسخ


 سپاس شده توسط: Alireza3d ، mostafanastary
#6
(1399/9/16، 04:34 عصر)amin COD نوشته است: سلام
نباید کیفیت رو کم کنید که حجم کم بشه
به شخصه اگه همچین بازی تو مارکت ببینم حتی اگه حجمش یک مگ هم باشه دانلود نمی کنم
شما که دارید زحمت رو می کشید لااقل کیفیت رو ببرید بالا که یه بازی خوب منتشر کنید
الان از تصاویر قشنگ معلومه که رزولوشن عکس ها رو به شدن پایین آوردین که باعث شده تصاویر تار بنظر برسن یا پیکسلی بشن
این اصلا خوب نیست
کاری به حجم و مصرف رم نداشته باشید
دیگه مصرف رمش بیشتر از cod mobile که نیست
اسلحه رو هم یکم به سمت بالا نشونه رفتید اگه بیاریدش پایین تر بهتره
نشونه اسلحه هم پیکسلی شده که زیاد جالب نیست
بنظرم همین که تنهایی همچین بازی ساختی عالیه
اگه گرافیکش هم درست کنی که عالی تر
موفق باشی
سلام دوست عزیز.
ممنونم بابت اینکه پیشنهاداتتون رو ارائه میدید .
بله طبق نظر شما و دوستان عزیز دارم رزولیشن تکسچرها رو بالا میبرم. واقعا خودم دارم کیف میکنم . ولی بازم طبق عادتم از اینکه مصرف رم داره میره بالا ضد حال میزنه بهم !!
اسلحه هم فعلا موقتی هست .

الان دادم مدلسازی گارکترها رو انجام میدم

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#7
نقل قول: سلام و تشکر.راستش نمیدونم چرا ولی از همون اول کار به شدت وسواس داشتم رو این قضیه .
تا جایی که تونستم سایز و رزولیشن تکسچرها رو کم کردم .حتی گاهی اوقات سایز بعضی از،تصاویر به زیر یک کیلو بایت میرسید .
اخه هم نگران حجم هستم و هم نگران مصرف رم. به هر حال اونم توی دستگاههای اندرویدی مهمه.
ولی توی ویندوز بشدت دستمون باز تره. تو نسخه ی ویندوز هم گه کار میکنم تسکچرها رو با سایز اصلی میذارم اینقدر با کیفیت از اب در میاد که گاهی میگم بی خیال اندروید بشم و برم سمت ویندوز 20
حتی توی بحث کارکتر هم دارم به شدت اوپتیمایز میکنم . یعنی یه کارکتر انسانی به صورت معمولی حتی برای موبایل هم تحقیق کردم تا ۳۰۰۰ پولیگان هم میتونه داشته باشه. ولی من بازم به خاطر وسواسم حتی زیر ۱۰۰۰ هم طراحی کردم . که خب مسلما هر چی پولیگان ها یا همون اضلاع سه بعدی کمتر باشه شکل جئومتریک مدل سه بعدی ما از شکل واقعیش دور میشه .
به هر حال باید بر این مشکل غلبه کنم و یه بالانسی ایجاد کنم بین پرفورمنس و گرافیک و کیفیت مدلها .
 سلام.خواهش می کنم وظیفس.
من خودم 10 برابر شما وسواس دارم.
خیلی از کسایی که باهاشون دوست شدم بازی با گرافیک آماده میدادن بیرون و اصلا گرافیک بازی براشون مهم نبود.
اونا فقط اینکه ی بازی بدم بیرون براشون مهم بود.
من چهار ساله دارم با کاس کار می کنم.
ولی شما نت رو زیر و رو هم کنید نمی تونید ی بازی از من پیدا کنید.
چون همش به فکر اینم که سطح خودم رو بالا ببرم و بعد ی بازی درست و حسابی بزنم.
شما ی سر به این لینک بزن.
بازی فاینال فانتزی 7. این بازی با کیفیت ترین بازی هست که من دیدم.
فیلم سینماییش رو وقتی بچه بودم دیدم.(سال 2005 تولید شده)
شما ی نگاه به کیفیت بازی بنداز.
برای سیستم و پلی استیشن کیفیتش خارق العادس.ولی برای اندروید افتضاحه.
چرا؟ چون سیستم خیلی قوی تر از گوشیه.
شما هم سعی کنید برای pc بازی بزنید.
برای گوشی اندروید:
نباید گرافیک ضعیف باشه.چون کاربر نصب نمی کنه.
نباید حجم زیاد باشه.چون وقتی حجم رو ببینن فرار می کنن.
نباید پولی باشه.چون تو کامنت فوحش میدن که چرا پولی گزاشتی.
در آخر تصمیم با خودته ولی من این موارد رو گفتم.
فرزاد شریفی هستم بنیانگذار مجموعه موسسه های FG Studio
و گروه بازی سازی farzadgame سابق

--------------------FG Studio--------------------
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Alireza3d
#8
(1399/9/22، 02:22 عصر)FARZAD BLACK نوشته است:
نقل قول: سلام و تشکر.راستش نمیدونم چرا ولی از همون اول کار به شدت وسواس داشتم رو این قضیه .
تا جایی که تونستم سایز و رزولیشن تکسچرها رو کم کردم .حتی گاهی اوقات سایز بعضی از،تصاویر به زیر یک کیلو بایت میرسید .
اخه هم نگران حجم هستم و هم نگران مصرف رم. به هر حال اونم توی دستگاههای اندرویدی مهمه.
ولی توی ویندوز بشدت دستمون باز تره. تو نسخه ی ویندوز هم گه کار میکنم تسکچرها رو با سایز اصلی میذارم اینقدر با کیفیت از اب در میاد که گاهی میگم بی خیال اندروید بشم و برم سمت ویندوز 20
حتی توی بحث کارکتر هم دارم به شدت اوپتیمایز میکنم . یعنی یه کارکتر انسانی به صورت معمولی حتی برای موبایل هم تحقیق کردم تا ۳۰۰۰ پولیگان هم میتونه داشته باشه. ولی من بازم به خاطر وسواسم حتی زیر ۱۰۰۰ هم طراحی کردم . که خب مسلما هر چی پولیگان ها یا همون اضلاع سه بعدی کمتر باشه شکل جئومتریک مدل سه بعدی ما از شکل واقعیش دور میشه .
به هر حال باید بر این مشکل غلبه کنم و یه بالانسی ایجاد کنم بین پرفورمنس و گرافیک و کیفیت مدلها .
 سلام.خواهش می کنم وظیفس.
من خودم 10 برابر شما وسواس دارم.
خیلی از کسایی که باهاشون دوست شدم بازی با گرافیک آماده میدادن بیرون و اصلا گرافیک بازی براشون مهم نبود.
اونا فقط اینکه ی بازی بدم بیرون براشون مهم بود.
من چهار ساله دارم با کاس کار می کنم.
ولی شما نت رو زیر و رو هم کنید نمی تونید ی بازی از من پیدا کنید.
چون همش به فکر اینم که سطح خودم رو بالا ببرم و بعد ی بازی درست و حسابی بزنم.
شما ی سر به این لینک بزن.
بازی فاینال فانتزی 7. این بازی با کیفیت ترین بازی هست که من دیدم.
فیلم سینماییش رو وقتی بچه بودم دیدم.(سال 2005 تولید شده)
شما ی نگاه به کیفیت بازی بنداز.
برای سیستم و پلی استیشن کیفیتش خارق العادس.ولی برای اندروید افتضاحه.
چرا؟ چون سیستم خیلی قوی تر از گوشیه.
شما هم سعی کنید برای pc بازی بزنید.
برای گوشی اندروید:
نباید گرافیک ضعیف باشه.چون کاربر نصب نمی کنه.
نباید حجم زیاد باشه.چون وقتی حجم رو ببینن فرار می کنن.
نباید پولی باشه.چون تو کامنت فوحش میدن که چرا پولی گزاشتی.
در آخر تصمیم با خودته ولی من این موارد رو گفتم.


دقیقا . کاملا موافقم. برای منم گرافیک خیلی مهمه. اصلا دوست ندارم از،مدلهای اماده و تکراری استفاده کنم . البته به جز موارد خیلی محدود بقیه مدلها رو با تری دی مکس خودم زدم. زیاد هم زمان بر هست ولی خب اصولی تر هست این کار. فقط بحث تکسچر میمونه که باید یه کیفیت معقولی داشته باشه. الان همه تکسچرها رو دارم یکی یکی بالا میبرم سایز و رزولیشینش رو . به زودی عکس های جدید هم میذارم اگه نظر بدید که تغییرات چه جوری بوده ممنون میشم.
دو تا از،کاراکتر ها رو هم با حداقل تعداد پولیگان (حدود ۳۵۰۰ ) تا طراحی کردم و تو مرحله ی ریگینگ هست .
اگه واقعا بتونم خودم رو قانع کنم که برم برای پی سی. خیلی خیلی دستم بازتر میشه.. هر جند خوب تو پی سی هم غول های بازی سازی هستند که واقعا به تنهایی نمیشه حتی به گرد پاشون هم رسید. ولی خب من خودم به عنوان یه توسعه دهنده ی مستقل میتونم در حد توان خودم یه کارهایی رو بکنم .
بازم تشکر
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
به شخصه با نظر فرزاد موافق نیستم
اینکه به مدت چهار سال بازیسازی رو بدونی و بازی منتشر نکنی و به فکر بالا بردن سطح خودت باشی بنظر من کار نمیده(با احترام به نظر فرزاد)
اولین نکته این هست که برای آدم سطح به چه معنیه...سطح ادم با توجه به خودش سنجیده میشه و وقتی شما بازی منتشر نکنی سطحی نخواهی داشت که بخوای از اون بالاتر بری
به قول جمله معروف
هر چقدر هم کتاب درباره آموزش شنا بخونی آخرش باید بپری تو آب تا یاد بگیری
بنظر من فرزاد جون هر چقدر هم که فکر میکنی ایده و بازی هات اولیه و ساده ان اون ها رو درست کن و منتشر کن
اصلا جایی هم نگو و به اسم ناشناس منتشر کن که سابقه ات خراب نشه
خودت بعد قشنگ منظورم رو میگیری

و اما در مورد ساخت بازی برای کامپیوتر باید بگم درسته که ساخت بازی به pc دست ادم رو باز میزاره ولی به همون اندازه هم می تونه جلوی پیشرفت رو بگیره
اینو از اون جهت میگم که اکثر ما بازیساز های انفرادی هستیم
و بازی هایی که ما درست میکنیم برای اندروید مناسب تره چون هم سبک تره و اونقدر زمان بر نیست
از روی تجربه دیدیم بازی هایی که برای کامپیوتر توسط بازیساز های مستقل درست شدن از بازی های اندروید ساخته شده توسط بازیساز های مستقل از محبوبیت کمتری برخوردارن و باعث دیده شدن بازی و بازیساز نمیشن
اما خب همونطور که فرزاد هم گفت
بازیسازی برای اندروید هم به اون اسونی ها نیست ادم باید حواسش به همه چی باشه
حجم ، گرافیک ، گیم پلی ، قیمت و..
اما خب همین چیز هاست که ما رو بازیساز میکنه
سهراب سپهری

ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺩﻟﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ به خودم میگویم در دیاری که پر از دیوار است
ﺑﻪ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻓﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﯿﻮﺳﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻝ ﺑﺴﺖ
ﺣﺲ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﺩﺭﻭﻧﻢ ﮔﻮﯾﺪ :
ﺑﺸﮑﻦ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ، ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻧﺖ ﺩﺍﺭﯼ !
ﭼﻪ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﺩﺍﺭﯼ؟!
ﺗﻮ " خدﺍ " ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯼ
" ﺧﺪﺍ "
ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁﺧر با توست....



  پاسخ


 سپاس شده توسط: FARZAD BLACK ، Alireza3d
#10
Heart 
(1399/9/22، 06:14 عصر)amin COD نوشته است: به شخصه با نظر فرزاد موافق نیستم
اینکه به مدت چهار سال بازیسازی رو بدونی و بازی منتشر نکنی و به فکر بالا بردن سطح خودت باشی بنظر من کار نمیده(با احترام به نظر فرزاد)
اولین نکته این هست که برای آدم سطح به چه معنیه...سطح ادم با توجه به خودش سنجیده میشه و وقتی شما بازی منتشر نکنی سطحی نخواهی داشت که بخوای از اون بالاتر بری
به قول جمله معروف
هر چقدر هم کتاب درباره آموزش شنا بخونی آخرش باید بپری تو آب تا یاد بگیری
بنظر من فرزاد جون هر چقدر هم که فکر میکنی ایده و بازی هات اولیه و ساده ان اون ها رو درست کن و منتشر کن
اصلا جایی هم نگو و به اسم ناشناس منتشر کن که سابقه ات خراب نشه
خودت بعد قشنگ منظورم رو میگیری

و اما در مورد ساخت بازی برای کامپیوتر باید بگم درسته که ساخت بازی به pc دست ادم رو باز میزاره ولی به همون اندازه هم می تونه جلوی پیشرفت رو بگیره
اینو از اون جهت میگم که اکثر ما بازیساز های انفرادی هستیم
و بازی هایی که ما درست میکنیم برای اندروید مناسب تره چون هم سبک تره و اونقدر زمان بر نیست
از روی تجربه دیدیم بازی هایی که برای کامپیوتر توسط بازیساز های مستقل درست شدن از بازی های اندروید ساخته شده توسط بازیساز های مستقل از محبوبیت کمتری برخوردارن و باعث دیده شدن بازی و بازیساز نمیشن
اما خب همونطور که فرزاد هم گفت
بازیسازی برای اندروید هم به اون اسونی ها نیست ادم باید حواسش به همه چی باشه
حجم ، گرافیک ، گیم پلی ، قیمت و..
اما خب همین چیز هاست که ما رو بازیساز میکنه
بله منظورت رو درست و کامل گرفتم.
بازی ساختم و خروجی گرفتم و منتشر هم کردم.
ولی نه به صورت رسمی.با نام و ... دیگه.
ولی الان با گروهم درگیر چندتا بازی و سایت هستیم که بابتش با چند تا پیج هم قرارداد بستم.
به زودی تاپیکش رو میزنم
فرزاد شریفی هستم بنیانگذار مجموعه موسسه های FG Studio
و گروه بازی سازی farzadgame سابق

--------------------FG Studio--------------------
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Alireza3d ، amin COD


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  Cursed letters MohammadHadi 0 1,555 1401/12/11، 02:02 صبح
آخرین ارسال: MohammadHadi
Information دریانوردان (شروعی از صفر) در دست ساخت... oak 115 62,820 1401/2/26، 10:09 صبح
آخرین ارسال: tohidrajabali
  کلیپی کوتاه از بازی در حال ساخت Alireza3d 6 4,170 1400/9/11، 06:57 عصر
آخرین ارسال: Alireza3d
  گیم پلی قسمت سوم منطقه آلوده alii 4 4,033 1400/8/26، 09:23 عصر
آخرین ارسال: alii
Brick ستیز قهرمانان:هیجانی بی پایان (جدید) Mahdibabaei M.N 17 10,396 1400/8/25، 09:16 عصر
آخرین ارسال: MdSarli

پرش به انجمن: