1400/3/3، 08:36 صبح
سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیزم.
چند روز پیش, جناب آقای عبدالمجید که نماینده شرکت فرانسوی تپ نیشن فرانسه در ایران هستن (این شرکت یکی از ناشرهای بزرگ بازیهای هایپرکژوال در دنیا هست, ایشون همون فردی هستن که برگزار کننده رویداد و مسابقات هایپر کژوال در زمستون امسال در ایران بودن, مسابقاتی که بازی شپردان هم تو اون رویداد شرکت داشت)
ایشون لطف کردن فیلم یک نمونه بازی ایده آل ناشران بزرگ هایپرکژوال دنیا رو برام فرستادن, این فیلم ارسالی ایشون نمونه استاندارد و ایده آل یک بازی هایپر کژوالی هست که ناشران بین المللی سر قرارداد بستن با سازنده اش با هم وارد رقابت میشن!!! این فیلم کوتاه کلا تصورات من رو از یک بازی ایده آل هایپر کژوال به هم ریخت!!! من تصور نمیکردم سلیقه ناشرین بزرگ بین المللی بازیهای هایپر کژوال, ساخت یک چنین بازیهایی در اوج سادگی و البته خلاقیت باشه.
میخواستم این تجربه رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم تا کسانی که علاقمند به ساخت بازیهای هایپرکژوال هستن, بدونن که دقیقا سلیقه ناشرین بزرگ جهانی چی هست.
این فیلمی که برای راحتی دیدن در آپارات آپلود کردم و لینکش رو خدمتتون تقدیم میکنم شاید برای سازندگان بازی شپردان هم جالب باشه و متوجه بشن که با وجود خوب و ارزشمند بودن بازیشون چرا نتونست تو رقابتهای هایپر کژوال به مراحل بالا برسه. مشخصا شاید بازیشون اون سادگی و سهل الوصول بودن و اینکه به قول جناب آقای عبدالمجید باید بازی در سه ثانیه اول ران شدن بدون هیچ توضیح و هلپی با ساده ترین مکانیکها و کمترین دکمه برای پلیر سهل الوصول و قابل فهم باشه رو نداشت.
البته دوستان بازیساز حرفه ای انجمن این مطالب رو خودشون از قبل خیلی بهتر از من میدونستن اما برای بازیسازانی مثل من و بیشتر اعضای انجمن که در اول راه یادگیری بازیسازی هستیم, امیدوارم دیدن این ویدیوی ساده اما بشدت آموزشی بتونه برای بچه های انجمن الهام بخش ساخت بازیهای موفقشون بشه.
من میخوام خواهش کنم که دوستان بازیساز غیر حرفه ای شبیه خودم لطفا به سادگی گیم پلی و عدم وجود دکمه های متعدد و فرم و نوع رنگبندی بازی دقت کنن که لازم نباشه بخوان بارها و بارها چرخ رو از ابتدا اختراع کنن.
نمونه بازی زیر با وجودی که سه بعدی هست اما تفاوتی در شناخت دیدگاه های ناشرین بزرگ بازیهای هایپر کزوال و تعریفشون از یک بازی خوب و ایده آل و نتیجتا سرازیر شدن پول به سمت سازنده اش نداره.
امیدوارم تونسته باشم این تجربه ارزشمندم رو با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.
لینک فیلم:
https://www.aparat.com/v/TtfGe
ارادتمند...
چند روز پیش, جناب آقای عبدالمجید که نماینده شرکت فرانسوی تپ نیشن فرانسه در ایران هستن (این شرکت یکی از ناشرهای بزرگ بازیهای هایپرکژوال در دنیا هست, ایشون همون فردی هستن که برگزار کننده رویداد و مسابقات هایپر کژوال در زمستون امسال در ایران بودن, مسابقاتی که بازی شپردان هم تو اون رویداد شرکت داشت)
ایشون لطف کردن فیلم یک نمونه بازی ایده آل ناشران بزرگ هایپرکژوال دنیا رو برام فرستادن, این فیلم ارسالی ایشون نمونه استاندارد و ایده آل یک بازی هایپر کژوالی هست که ناشران بین المللی سر قرارداد بستن با سازنده اش با هم وارد رقابت میشن!!! این فیلم کوتاه کلا تصورات من رو از یک بازی ایده آل هایپر کژوال به هم ریخت!!! من تصور نمیکردم سلیقه ناشرین بزرگ بین المللی بازیهای هایپر کژوال, ساخت یک چنین بازیهایی در اوج سادگی و البته خلاقیت باشه.
میخواستم این تجربه رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم تا کسانی که علاقمند به ساخت بازیهای هایپرکژوال هستن, بدونن که دقیقا سلیقه ناشرین بزرگ جهانی چی هست.
این فیلمی که برای راحتی دیدن در آپارات آپلود کردم و لینکش رو خدمتتون تقدیم میکنم شاید برای سازندگان بازی شپردان هم جالب باشه و متوجه بشن که با وجود خوب و ارزشمند بودن بازیشون چرا نتونست تو رقابتهای هایپر کژوال به مراحل بالا برسه. مشخصا شاید بازیشون اون سادگی و سهل الوصول بودن و اینکه به قول جناب آقای عبدالمجید باید بازی در سه ثانیه اول ران شدن بدون هیچ توضیح و هلپی با ساده ترین مکانیکها و کمترین دکمه برای پلیر سهل الوصول و قابل فهم باشه رو نداشت.
البته دوستان بازیساز حرفه ای انجمن این مطالب رو خودشون از قبل خیلی بهتر از من میدونستن اما برای بازیسازانی مثل من و بیشتر اعضای انجمن که در اول راه یادگیری بازیسازی هستیم, امیدوارم دیدن این ویدیوی ساده اما بشدت آموزشی بتونه برای بچه های انجمن الهام بخش ساخت بازیهای موفقشون بشه.
من میخوام خواهش کنم که دوستان بازیساز غیر حرفه ای شبیه خودم لطفا به سادگی گیم پلی و عدم وجود دکمه های متعدد و فرم و نوع رنگبندی بازی دقت کنن که لازم نباشه بخوان بارها و بارها چرخ رو از ابتدا اختراع کنن.
نمونه بازی زیر با وجودی که سه بعدی هست اما تفاوتی در شناخت دیدگاه های ناشرین بزرگ بازیهای هایپر کزوال و تعریفشون از یک بازی خوب و ایده آل و نتیجتا سرازیر شدن پول به سمت سازنده اش نداره.
امیدوارم تونسته باشم این تجربه ارزشمندم رو با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.
لینک فیلم:
https://www.aparat.com/v/TtfGe
ارادتمند...