ویدئوی آموزشی از گیم پلی بازی ایده آل هایپرکژوال
#1
سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیزم.
چند روز پیش, جناب آقای عبدالمجید که نماینده شرکت فرانسوی تپ نیشن فرانسه در ایران هستن (این شرکت یکی از ناشرهای بزرگ بازیهای هایپرکژوال در دنیا هست, ایشون همون فردی هستن که برگزار کننده رویداد و مسابقات هایپر کژوال در زمستون امسال در ایران بودن, مسابقاتی که بازی شپردان هم تو اون رویداد شرکت داشت)
ایشون لطف کردن فیلم یک نمونه بازی ایده آل ناشران بزرگ هایپرکژوال دنیا رو برام فرستادن, این فیلم ارسالی ایشون نمونه استاندارد و ایده آل یک بازی هایپر کژوالی هست که ناشران بین المللی سر قرارداد بستن با سازنده اش با هم وارد رقابت میشن!!! این فیلم کوتاه کلا تصورات من رو از یک بازی ایده آل هایپر کژوال به هم ریخت!!! من تصور نمیکردم سلیقه ناشرین بزرگ بین المللی بازیهای هایپر کژوال, ساخت یک چنین بازیهایی در اوج سادگی و البته خلاقیت باشه.
میخواستم این تجربه رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم تا کسانی که علاقمند به ساخت بازیهای هایپرکژوال هستن, بدونن که دقیقا سلیقه ناشرین بزرگ جهانی چی هست.
این فیلمی که برای راحتی دیدن در آپارات آپلود کردم و لینکش رو خدمتتون تقدیم میکنم شاید برای سازندگان بازی شپردان هم جالب باشه و متوجه بشن که با وجود خوب و ارزشمند بودن بازیشون چرا نتونست تو رقابتهای هایپر کژوال به مراحل بالا برسه. مشخصا شاید بازیشون اون سادگی و سهل الوصول بودن و اینکه به قول جناب آقای عبدالمجید باید بازی در سه ثانیه اول ران شدن بدون هیچ توضیح و هلپی با ساده ترین مکانیکها و کمترین دکمه برای پلیر سهل الوصول و قابل فهم باشه رو نداشت.
البته دوستان بازیساز حرفه ای انجمن این مطالب رو خودشون از قبل خیلی بهتر از من میدونستن اما برای بازیسازانی مثل من و بیشتر اعضای انجمن که در اول راه یادگیری بازیسازی هستیم, امیدوارم دیدن این ویدیوی ساده اما بشدت آموزشی بتونه برای بچه های انجمن الهام بخش ساخت بازیهای موفقشون بشه.
من میخوام خواهش کنم که دوستان بازیساز غیر حرفه ای شبیه خودم لطفا به سادگی گیم پلی و عدم وجود دکمه های متعدد و فرم و نوع رنگبندی بازی دقت کنن که لازم نباشه بخوان بارها و بارها چرخ رو از ابتدا اختراع کنن.
نمونه بازی زیر با وجودی که سه بعدی هست اما تفاوتی در شناخت دیدگاه های ناشرین بزرگ بازیهای هایپر کزوال و تعریفشون از یک بازی خوب و ایده آل و نتیجتا سرازیر شدن پول به سمت سازنده اش نداره.
امیدوارم تونسته باشم این تجربه ارزشمندم رو با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.
لینک فیلم:
https://www.aparat.com/v/TtfGe
ارادتمند...
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary ، -unity- ، ᔕinaᗪehghani ، mhp ، amin COD ، Hossein ، mamfan ، Yasin86 ، persiangamer ، oak ، Alireza3d ، hasansanaei ، mahdi.p
#2
سلام آقا نریمان خیلی خوب شده.میشه بگین با چه انجینی ساختید؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman ، ᔕinaᗪehghani
#3
خیلی باعث تعجب شد !
درمورد کمتر بودن دکمه ها روی صفحه و سادگی کار رو برای بازی های گژوال و هایپر کژوال اطلاع داشتم ولی ایده جالبی بود !
باعث شد یکم بیشتر فکر کنم.
ایده اش دقیقا شبیه بازی سوپر ماریو بود.
منتها این سه بعدی بود و دقیقا عین ماریو سکه می خورد و دشمن هایی داشت مثل همون بوکس که بهش مشت میزد و اون دستش بوکسایی که میومد وسط رو میشه گفت همون گل های آدم خوار تو لوله ها هستن و مثل ماریو که با قارچ قدرت می گرفت با دمبل قدرتش بیشتر میشد آخرشم یه غول مرحله آخر داشت ک همون حریف بوکسش بود.
حالا فقط کافیه یکم فضا رو درست کنن
مثلا یه خیابون باشه بعد ماشین بیاد و....
کلا اینجور ایده ها همیشه طرفدار داشتن
در ضمن
میشه از خیلی از بازی های قدیمی اینطوری ایده گرفت. فقط باید یاد داشته باشی ک چطور یه ایده رو تبدیل به یه بازی درست کنی !
این هنر بازی سازیه
ممنونم جناب نریمان همیشه لطف داشتید.
در ضمن من همیشه این شکسته نفسی شما رو تحسین می کنم. کار های شما از کار های خیلی از بچه های انجمن قوی تره منتها هیچوقت خودتون دست بالا نمی گیرید و به خودتون لقب غیر حرفه ای میدید. این ارزشمند ترین ویژگی یک بازی سازه.
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: amin COD ، nariman ، hasansanaei ، ᔕinaᗪehghani
#4
سلام
(نظری ندارم فقط خواستم دوست عزیز  oak رو راهنمایی کنم که اون بوکس نیست ام ام ایه)
سهراب سپهری

ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺩﻟﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ به خودم میگویم در دیاری که پر از دیوار است
ﺑﻪ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻓﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﯿﻮﺳﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻝ ﺑﺴﺖ
ﺣﺲ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﺩﺭﻭﻧﻢ ﮔﻮﯾﺪ :
ﺑﺸﮑﻦ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ، ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻧﺖ ﺩﺍﺭﯼ !
ﭼﻪ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﺩﺍﺭﯼ؟!
ﺗﻮ " خدﺍ " ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯼ
" ﺧﺪﺍ "
ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁﺧر با توست....



  پاسخ


 سپاس شده توسط: oak ، nariman ، hasansanaei ، ᔕinaᗪehghani
#5
(1400/3/6، 12:20 صبح)amin COD نوشته است: سلام
(نظری ندارم فقط خواستم دوست عزیز  oak رو راهنمایی کنم که اون بوکس نیست ام ام ایه)
ممنونم ک بهم اطلاع دادی دا
 

(1400/3/5، 10:18 عصر)mehdi1100 نوشته است: سلام آقا نریمان خیلی خوب شده.میشه بگین با چه انجینی ساختید؟
با سلام
دوست عزیز یه نکته اینکه ایشون بازی رو نساختن اگر متن رو بخونید متوجه میشید ک این یه نمونه هستش که به دست ایشون رسیده و ایشون لطف کردن این نمونه رو برای ما هم قرار دادند که ما هم استفاده کنیم
منتها یه مساله اینکه مساله انجین اونقدرا هم مهم نیست
مهم اصل کار هستش
انجین فقط یه ابزاره
خب شما باید ببینی با هر ابزاری چیکار کنی
مثلا با یه چیزی مثل کانستراکت میشه بازی های 2d و isometric خوبی طراحی کرد.
با یه چیزی مثل یونیتی میشه یه کار سه بعدی و دو بعدی رو قوی و خوب در آورد
با گودو میشه حتی بهتر از یونیتی بازی دو بعدی کار کرد دوست عزیز.
شما اول باید گیم دیزاین بازیت رو اوکی کنی بعد ببینی که این گیم رو با کدوم انجین میشه زد و بعد با استفاده از اون انجین شروع کنی به ساختن

انجین هاییم ک الان تاپ هستند ، بخاطر اینه که بازی های زیادی رو میشه به راحتی روشون پیاده کرد.
مثل گودو ، مثل یونیتی ، مثل آنریل
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman ، Hossein ، hasansanaei ، ᔕinaᗪehghani
#6
(1400/3/5، 10:18 عصر)mehdi1100 نوشته است: سلام آقا نریمان خیلی خوب شده.میشه بگین با چه انجینی ساختید؟

مهدی جان سلام. امیرمهدی عزیز توضیح کامل و خوبی دادن دیگه... این بازی بنده نیست.
اگر بازی بنده بود الان من اینجا نبودم که جواب پست شما رو بدم بلکه با فروش سنگین بازی و یا مشارکت با شرکتی مثلا کچاپ الان داشتم در حالیکه تو سواحل قناری اسپانیا دراز کشیده بودم و حمام آفتاب میگرفتم و داشتن ماساژم میدادن (بوووووووق...ق...ق...ق...ق)!!! آماده خوردن جوج با نوشابم میشدم!!!
نه متاسفانه بازی بنده نیست. اما امیدوارم به زودی بازی شما بشه...
موفق باشید.

(1400/3/5، 11:03 عصر)oak نوشته است: خیلی باعث تعجب شد !
درمورد کمتر بودن دکمه ها روی صفحه و سادگی کار رو برای بازی های گژوال و هایپر کژوال اطلاع داشتم ولی ایده جالبی بود !
باعث شد یکم بیشتر فکر کنم.
ایده اش دقیقا شبیه بازی سوپر ماریو بود.
منتها این سه بعدی بود و دقیقا عین ماریو سکه می خورد و دشمن هایی داشت مثل همون بوکس که بهش مشت میزد و اون دستش بوکسایی که میومد وسط رو میشه گفت همون گل های آدم خوار تو لوله ها هستن و مثل ماریو که با قارچ قدرت می گرفت با دمبل قدرتش بیشتر میشد آخرشم یه غول مرحله آخر داشت ک همون حریف بوکسش بود.
حالا فقط کافیه یکم فضا رو درست کنن
مثلا یه خیابون باشه بعد ماشین بیاد و....
کلا اینجور ایده ها همیشه طرفدار داشتن
در ضمن
میشه از خیلی از بازی های قدیمی اینطوری ایده گرفت. فقط باید یاد داشته باشی ک چطور یه ایده رو تبدیل به یه بازی درست کنی !
این هنر بازی سازیه
ممنونم جناب نریمان همیشه لطف داشتید.
در ضمن من همیشه این شکسته نفسی شما رو تحسین می کنم. کار های شما از کار های خیلی از بچه های انجمن قوی تره منتها هیچوقت خودتون دست بالا نمی گیرید و به خودتون لقب غیر حرفه ای میدید. این ارزشمند ترین ویژگی یک بازی سازه.

امیر مهدی جان سلام.
ممنونم از لطفت.
من تعارف نکردم بلکه حقیقت رو گفتم...
بساز بالاخره این دریانوردانت رو دیگه... کشتی مارو بس که انتشار بازیت رو عقب انداختی. خدا رو چه دیدی, شاید اولین نفری بشی از انجمن که با بازی دریانوردانت سواحل قناری نصیب شما بشه... بساز برادر من بساز این بازیت رو... اینقدر وسواس بخرج نده.
ارادت...
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Hossein ، hasansanaei ، ᔕinaᗪehghani ، oak
#7
به به سواحل قناری انشالله.

چه بوق هایی به به
 
من مطمينم بالاخره دوستان بازیهایی انتشار میدن که مثل آقا مهرداد برن برای رقابت با بهترینا
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hasansanaei ، nariman ، oak ، ᔕinaᗪehghani
#8
نقل قول: امیر مهدی جان سلام.
ممنونم از لطفت.
من تعارف نکردم بلکه حقیقت رو گفتم...
بساز بالاخره این دریانوردانت رو دیگه... کشتی مارو بس که انتشار بازیت رو عقب انداختی. خدا رو چه دیدی, شاید اولین نفری بشی از انجمن که با بازی دریانوردانت سواحل قناری نصیب شما بشه... بساز برادر من بساز این بازیت رو... اینقدر وسواس بخرج نده.
ارادت...
خیخخیخیخیخخخخخخخخخ

نریمان جان ایده گسترده هستش و با چند تا چیز این وسط ما شمکل داریم
اول کانستراکت 2
بعد امتحان و کنکور
بعد کمبود امکانات


امتحان و کنکور میگذره تموم میشه
کانستراکت 2 هم خیلی داره اذیتم می کنه
می ترسم به جایی برسه که نتونم ولی الحمد لله اینطوری پیشرفتن جذابین های خودشو داره. انشالله که حل میشه.
کمبود امکاناتم که هعی داریم باهاش سر می کنیم دیگه


کلا من به یه نتیجه مهم رسیدم
لقمه گنده اینطوری ور داشتن خوردنش یکم طول می کشه
ولی الحمدلله دریانوردان تو دهن من جا میشه فقط یکم دردسر دارم سر هضم کردنش  4

اون 360 درجه رندر 36 فریمی شما هم خیلی قشنگ ترش کرده منتها یه نگرانی هایی دارم 
ما قراره یه کار اوپن ورلد داشته باشیم که هر کشتی توش  360 درجه آزاد باشه برای حرکت و چرخشش ولی افرادی که با هم توی یک روم هستن بر فرض 10 نفر باشن یعنی عملا 10 تا اسپرایت 36 فریمی با فیزیک فعال . اینطوری پدر رم و سی پی یو در میاد منتها اگر بخوام 3d با یونیتی یا گودو کار کنم بازم سنگین میشه. حالا گودو یکم بهینه تر هستش واسه موبایل ولی کلا این نگرانی ها وجود داره که من یه چیزایی فعلا داره تو ذهنم می چرخه حالا تا ببینم می تونم این الگوریتم بهینه سازی رو عملی کنم یا نه !
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani ، nariman ، Hossein
#9
مگه متوسطه اول نیستی کنکور از کجا اومد :/

مثل دریانوردان دید بلند مدت داری واسه کنکور ؟
کانال مطالب آرشیوی کانستراکت 2

آیدی کانال
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani
#10
(1400/3/6، 08:21 عصر)oak نوشته است:
نقل قول: امیر مهدی جان سلام.
ممنونم از لطفت.
من تعارف نکردم بلکه حقیقت رو گفتم...
بساز بالاخره این دریانوردانت رو دیگه... کشتی مارو بس که انتشار بازیت رو عقب انداختی. خدا رو چه دیدی, شاید اولین نفری بشی از انجمن که با بازی دریانوردانت سواحل قناری نصیب شما بشه... بساز برادر من بساز این بازیت رو... اینقدر وسواس بخرج نده.
ارادت...
خیخخیخیخیخخخخخخخخخ

نریمان جان ایده گسترده هستش و با چند تا چیز این وسط ما شمکل داریم
اول کانستراکت 2
بعد امتحان و کنکور
بعد کمبود امکانات


امتحان و کنکور میگذره تموم میشه
کانستراکت 2 هم خیلی داره اذیتم می کنه
می ترسم به جایی برسه که نتونم ولی الحمد لله اینطوری پیشرفتن جذابین های خودشو داره. انشالله که حل میشه.
کمبود امکاناتم که هعی داریم باهاش سر می کنیم دیگه


کلا من به یه نتیجه مهم رسیدم
لقمه گنده اینطوری ور داشتن خوردنش یکم طول می کشه
ولی الحمدلله دریانوردان تو دهن من جا میشه فقط یکم دردسر دارم سر هضم کردنش  4

اون 360 درجه رندر 36 فریمی شما هم خیلی قشنگ ترش کرده منتها یه نگرانی هایی دارم 
ما قراره یه کار اوپن ورلد داشته باشیم که هر کشتی توش  360 درجه آزاد باشه برای حرکت و چرخشش ولی افرادی که با هم توی یک روم هستن بر فرض 10 نفر باشن یعنی عملا 10 تا اسپرایت 36 فریمی با فیزیک فعال . اینطوری پدر رم و سی پی یو در میاد منتها اگر بخوام 3d با یونیتی یا گودو کار کنم بازم سنگین میشه. حالا گودو یکم بهینه تر هستش واسه موبایل ولی کلا این نگرانی ها وجود داره که من یه چیزایی فعلا داره تو ذهنم می چرخه حالا تا ببینم می تونم این الگوریتم بهینه سازی رو عملی کنم یا نه !


سلام...

کنکور داری مگه شما هم؟!

شما که دیگه با کانس کار نمیکردی، رفته بودی یونیتی...

در مورد اون چیزایی که بیرون از صفحه هستن نمیدونم منظورت رو درست متوجه شدم یا نه اما فکر کنم این پلاگین بدردت بخوره:

Object moved

امیدوارم بعد از استفاده از این پلاگین باز عقب نیوفته منتشر شدن این دریانوردان...


موفق باشی...


___________________


همینطور ممنونم از نریمان جان که زحمت این ویدیو رو کشیدن، بنظرم میشه همینکار رو، روی یه بازی رانر فوتبالی درآورد با کلی چیزای خفت تر و بهتر....

بیشتر توی بازی‌های شرکت کچاپ، مدنظرشون بازی‌های رانر هست...


خیلی با سواحل قناری موافق نیستم (دوری از نریمان جان آدم رو دق میده) اما امیدوارم بهترینها رو بسازید.. و برسید به اونجایی که دلتون میخواد...

موفق باشید...
نقل قول:
 لحظه ها را ميگذرانديم تا به خوشبختي برسيم؛ غافل از اينكه خوشبختي در آن لحظه ها بود كه گذرانديم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Hossein


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  وینوس - خروجی آفلاین اندروید miladesign 476 263,309 1403/10/23، 02:18 عصر
آخرین ارسال: Tggi
Wink سوال در مورد تبلیغ بازی در تپسل _1515Team_ 2 1,963 1403/10/22، 08:05 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  انتخاب رشته کامپیوتر M.Y 5 3,272 1401/4/11، 06:21 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  خرید سورس بازی های شما Hamed85 4 2,772 1401/1/31، 11:02 صبح
آخرین ارسال: Hamed85
  فروش سورس شبه بازی ۴۱۱۴۸ امیرعلی فیروزبخش 0 1,665 1400/11/18، 09:09 عصر
آخرین ارسال: امیرعلی فیروزبخش

پرش به انجمن: