حل شده ساخت انمیشن با هوش مصنوعی
#1
Exclamation 
 سلام من برگشتم پس از چند ماه
سوالی که دارم اینه که ما اگه سیستم تغیر لباس یا شخصی سازی کاراکتر رو توی بازیمون اضافه کنیم باید برای هر لباس انمیشنای اونم بسازیم و این میشه کلی انمیشن
من میخوام یک چیزی باشه که بخش های کاراکترمون رو جدا جدا در قالب یک اسپرایت وارد بازی کنیم و بعد با هوش مصنوعی و ایجاد محدودیت برای اعضای کاراکتر در هر انمیشن بتونیم انمیشن بسازیم برای کاراکتر
تاپیک هایی که راجب این موضوع بود رو هم دیدم ..... من نمیخوام انمیشنا رو قبلا تو یه نرم افزار بسازم و بعد وارد کانس کنم
منظورم اینه که من میخوام یه پلاگین یا افکت یا هرچی بهم بدید که بتونم با هوش مصنوعی انمیشن بسازم
اگه بازی قارچ خور نسخه ۲۰۱۵ رو بازی کرده باشید متوجه منظور من میشید ... این بازی هیچ انمیشنی برای کاراکتر در نظر نگرفته بلکه قطعات کاراکتر رو جدا وارد بازی کرده و بعد اونها رو به هم وصل کرده و نمیدونم با چی اونا رو تبدیل به انمیشن کرده که این باعث شده در هر موقعیتی یه انمیشن خودکار طبق هوش مصنوعی که بهش دادن ایجاد میکنه
و مثلا وقتی از ارتفاع سقوط میکنه پاهاش ۱۸۰ درجه باز میشه و این زاویه بستگی به سرعت سقوط داره که میشه همون هوش مصنوعی که گفتم برای انمیشناش به کار بردن



حالا من از شما راهنمایی میخوام که داخل ساخت همچین چیزی کمکم کنید

مطمئنا این سوال خیلی از اعضای انجمن هم هست

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
(1400/6/17، 09:51 عصر)امیرعلی فیروزبخش نوشته است:  سلام من برگشتم پس از چند ماه
سوالی که دارم اینه که ما اگه سیستم تغیر لباس یا شخصی سازی کاراکتر رو توی بازیمون اضافه کنیم باید برای هر لباس انمیشنای اونم بسازیم و این میشه کلی انمیشن
من میخوام یک چیزی باشه که بخش های کاراکترمون رو جدا جدا در قالب یک اسپرایت وارد بازی کنیم و بعد با هوش مصنوعی و ایجاد محدودیت برای اعضای کاراکتر در هر انمیشن بتونیم انمیشن بسازیم برای کاراکتر
تاپیک هایی که راجب این موضوع بود رو هم دیدم ..... من نمیخوام انمیشنا رو قبلا تو یه نرم افزار بسازم و بعد وارد کانس کنم
منظورم اینه که من میخوام یه پلاگین یا افکت یا هرچی بهم بدید که بتونم با هوش مصنوعی انمیشن بسازم
اگه بازی قارچ خور نسخه ۲۰۱۵ رو بازی کرده باشید متوجه منظور من میشید ... این بازی هیچ انمیشنی برای کاراکتر در نظر نگرفته بلکه قطعات کاراکتر رو جدا وارد بازی کرده و بعد اونها رو به هم وصل کرده و نمیدونم با چی اونا رو تبدیل به انمیشن کرده که این باعث شده در هر موقعیتی یه انمیشن خودکار طبق هوش مصنوعی که بهش دادن ایجاد میکنه
و مثلا وقتی از ارتفاع سقوط میکنه پاهاش ۱۸۰ درجه باز میشه و این زاویه بستگی به سرعت سقوط داره که میشه همون هوش مصنوعی که گفتم برای انمیشناش به کار بردن



حالا من از شما راهنمایی میخوام که داخل ساخت همچین چیزی کمکم کنید

مطمئنا این سوال خیلی از اعضای انجمن هم هست

سلام


برای اون مشکل لباس ها میتونین از Spriter استفاده کنین و اجزا رو جدا جدا بصورت ریگ بندی بیاریدش داخل کانس، و بعد برای تغییر لباس فریم مربوط به اون عضو رو عوض کنید تا حجم هم بالا نره...


اما در مورد هوش مصنوعی!

بجاش میتونین از فیزیک استفاده کنین و اجزای بدن رو به هم join کنید!


نقل قول:
 لحظه ها را ميگذرانديم تا به خوشبختي برسيم؛ غافل از اينكه خوشبختي در آن لحظه ها بود كه گذرانديم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: امیرعلی فیروزبخش
#3
(1400/6/17، 10:05 عصر)ᔕinaᗪehghani نوشته است:
(1400/6/17، 09:51 عصر)امیرعلی فیروزبخش نوشته است:  سلام من برگشتم پس از چند ماه
سوالی که دارم اینه که ما اگه سیستم تغیر لباس یا شخصی سازی کاراکتر رو توی بازیمون اضافه کنیم باید برای هر لباس انمیشنای اونم بسازیم و این میشه کلی انمیشن
من میخوام یک چیزی باشه که بخش های کاراکترمون رو جدا جدا در قالب یک اسپرایت وارد بازی کنیم و بعد با هوش مصنوعی و ایجاد محدودیت برای اعضای کاراکتر در هر انمیشن بتونیم انمیشن بسازیم برای کاراکتر
تاپیک هایی که راجب این موضوع بود رو هم دیدم ..... من نمیخوام انمیشنا رو قبلا تو یه نرم افزار بسازم و بعد وارد کانس کنم
منظورم اینه که من میخوام یه پلاگین یا افکت یا هرچی بهم بدید که بتونم با هوش مصنوعی انمیشن بسازم
اگه بازی قارچ خور نسخه ۲۰۱۵ رو بازی کرده باشید متوجه منظور من میشید ... این بازی هیچ انمیشنی برای کاراکتر در نظر نگرفته بلکه قطعات کاراکتر رو جدا وارد بازی کرده و بعد اونها رو به هم وصل کرده و نمیدونم با چی اونا رو تبدیل به انمیشن کرده که این باعث شده در هر موقعیتی یه انمیشن خودکار طبق هوش مصنوعی که بهش دادن ایجاد میکنه
و مثلا وقتی از ارتفاع سقوط میکنه پاهاش ۱۸۰ درجه باز میشه و این زاویه بستگی به سرعت سقوط داره که میشه همون هوش مصنوعی که گفتم برای انمیشناش به کار بردن



حالا من از شما راهنمایی میخوام که داخل ساخت همچین چیزی کمکم کنید

مطمئنا این سوال خیلی از اعضای انجمن هم هست

سلام


برای اون مشکل لباس ها میتونین از Spriter استفاده کنین و اجزا رو جدا جدا بصورت ریگ بندی بیاریدش داخل کانس، و بعد برای تغییر لباس فریم مربوط به اون عضو رو عوض کنید تا حجم هم بالا نره...


اما در مورد هوش مصنوعی!

بجاش میتونین از فیزیک استفاده کنین و اجزای بدن رو به هم join کنید!



 ممنون
ولی اگه میشه یه راه بهم نشون بدید که بعد از جوین کردن و اتصال اجزای بدن چیجوری اونا رو محدود کنم که بیشتر از یه مقدار خاص حرکت نکنن؟

و این که واقعا من هنوز نفهمیدم منظور از ریگ بندی چیه؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
سلام . منم دقیقا میخواستم همین کارو بکنم . سینا هم اسپرایتر رو معرفی کرد که پیشنهاد خوبیه اما هرکاری کردم اسپرایتر برای من نصب نشد و خطا داد !!!محدود کردن اجزا رو باید با اونت نویسی انجام بدید . ریگ بندی هم قطعه قطعه کردنه که شما مدنظرته . به این میگن ریگ بندی . یعنی میای ساق پا و رون و بدن و مچ پا و مچ دست و بازو و ساق دست و کله رو وارد اسپرایتر میکنی و بعد بهش انیمیشنی که میخوای میدی یا حالا اگه میخوای وارد کانستراکت میکنی و با فیزیک درستش میکنی . اما به نظرم این اصلا عقلانی نیست چون من خودم قصد اینکارو داشتم اما هر تلاشی کردم نشد اگرم بشه خیلی سخته و نیاز به اونت نویسی زیادی داره . از همون اسپرایتر استفاده کنید .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani
#5
خوب من اسپرایتر رو نصب دارم و تا قبل از این هم با همون انمیشنامو میساختم
ولی مشکل اینجاست که اسپرایتر ما رو محدود میکنه فقط به چند تا انمیشن
مثلا میخوام با حرکات مختلف پلیر کاراکتر انمیشن های جدید و تازه ای رو ارائه بده
اها صبر کنید یه مثال:‏

«نبرد خونین» را در بازار اندروید ببین:
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.khonin....&ref=share

میخوام مثل این انمیشنا طبق حرکات و محیط تغییر کنه
اینو میدونم که فقط با فیزیک میشه همچین چیزی ساخت ولی راهشو نمیدونم اگه میتونید کمک کنید

  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
چیزی که من فک میکنم برای اینکه طبق رفتار پلیر انیمیشن براش ساخته بشه ، باید دنبال انجینی باشید که قابلیت ریگ بندی و انیمیت داخلش باشه . 
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani
#7
مثلا یونیتی؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
من جز کانستراکت تاحالا با انجین دیگه ای کار نکردم که بخوام راهنمایی کنم اما تاجاییکه میدونم بله یونیتی این قابلیت رو داره . 
تو کانستراکت هم میشه . اما خب خیلی سخته و شاید نتیجه اون چیز طبیعی که میخواید نشه . (البته کار نشد نداره . من خودم یبار با پلاگین مسیریابی کانستراکت کاری کردم که از چند نفر پرسیدم میگفتن کانستراکت این قابلیت رو نداره)
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ᔕinaᗪehghani
#9
(1400/6/18، 10:54 صبح)امیرعلی فیروزبخش نوشته است: خوب من اسپرایتر رو نصب دارم و تا قبل از این هم با همون انمیشنامو میساختم
ولی مشکل اینجاست که اسپرایتر ما رو محدود میکنه فقط به چند تا انمیشن
مثلا میخوام با حرکات مختلف پلیر کاراکتر انمیشن های جدید و تازه ای رو ارائه بده
اها صبر کنید یه مثال:‏

«نبرد خونین» را در بازار اندروید ببین:
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.khonin....&ref=share

میخوام مثل این انمیشنا طبق حرکات و محیط تغییر کنه
اینو میدونم که فقط با فیزیک میشه همچین چیزی ساخت ولی راهشو نمیدونم اگه میتونید کمک کنید

سلام!

با اکشن join توی فیزیک میتونین دوتا آبجکت فیزیکی رو دور یه محور متصل کنید...

و با joint Limit هم میتونین بگین که بیشتر از یه مقدار نچرخه مثلا 90 درجه...

باید تک تک اجزای بدن رو بهم بچسبونین و بعد به بدن ضربه (impluse) یا نیرو (force) وارد کنید!


موفق باشین...
نقل قول:
 لحظه ها را ميگذرانديم تا به خوشبختي برسيم؛ غافل از اينكه خوشبختي در آن لحظه ها بود كه گذرانديم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: محمد 82 ، امیرعلی فیروزبخش ، mamfan
#10
(1400/6/18، 03:17 عصر)ᔕinaᗪehghani نوشته است:
(1400/6/18، 10:54 صبح)امیرعلی فیروزبخش نوشته است: خوب من اسپرایتر رو نصب دارم و تا قبل از این هم با همون انمیشنامو میساختم
ولی مشکل اینجاست که اسپرایتر ما رو محدود میکنه فقط به چند تا انمیشن
مثلا میخوام با حرکات مختلف پلیر کاراکتر انمیشن های جدید و تازه ای رو ارائه بده
اها صبر کنید یه مثال:‏

«نبرد خونین» را در بازار اندروید ببین:
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.khonin....&ref=share

میخوام مثل این انمیشنا طبق حرکات و محیط تغییر کنه
اینو میدونم که فقط با فیزیک میشه همچین چیزی ساخت ولی راهشو نمیدونم اگه میتونید کمک کنید

سلام!

با اکشن join توی فیزیک میتونین دوتا آبجکت فیزیکی رو دور یه محور متصل کنید...

و با joint Limit هم میتونین بگین که بیشتر از یه مقدار نچرخه مثلا 90 درجه...

باید تک تک اجزای بدن رو بهم بچسبونین و بعد به بدن ضربه (impluse) یا نیرو (force) وارد کنید!


موفق باشین...

عالیییییی
همینو میخواستم
مشکلم حل شد دمتون گرم
هم سپاس میکنم و هم تاپیک رو به حل شده تغییر میدم
بازم ممنون

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 177 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: