ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
دوستان عزیز سلام
صحبت هایی در همین انجمن میشه که بازی سازی برای اندروید با کنستراکت2 خوب نیست و بیشتر برای ویندوز یا اچتمل 5 خوبه.
به طور مثال میخوام ببینم ساخت بازی هایی با گرافیک بالا، به صورت دو بعدی، کلا معقول هست؟
یه جایی از پست های آقا مجتبی دیده بودم که گفته بود، بازی سالار که توی بازار هم هست رو حتی بهتر از اون رو میشه با کنستراکت ساخت. خب یعنی دنبال این راه رفتن مشکلی داره؟
ببینید، واقعیت اینه که برخی از دوستان ممکنه برای کسب درآمد بازی بسازند، یا برنامه حتی، خب اگه واقعا این کار سرعت خوبی روی گوشی ها و تبلت ها نداشته باشه، کار بیخودی خواهد بود.
بیاین کمی در این زمینه صحبت کنیم لطفا.
با تشکر
ارسالها: 940
موضوعها: 56
تاریخ عضویت: مرد 1393
مکان: مشهد
سپاسها: 338
2562 سپاس گرفتهشده در 736 ارسال
علیک سلام. نمیگیم ساخت بازی با کانستراکت برای اندروید خوب نیست، بلکه میگیم برای ساخت بازی اندرویدی خیلی بیشتر باید بازیمون رو بهینهسازی کنیم، و از همون ابتدای شروع ساخت بازی، پیشنمایش رو مستقیماً در دستگاه اندرویدی ببینید، نه در کامپیوتر، به این دلیل که نتیجه رو بیشتر شبیه نتیجهی نهایی ببینیم. خروجی کانستراکت از گیممیکر بهتره، ولی با انجینهای دیگه کار نکردم که بخوام نظر بدم، قطعاً انجینهای دیگری هستند که خروجی به مراتب بهینهتری نسبت سی2 می دهند.
اسم بازی «سالار» رو هم نشنیدم که بخوام در موردش چیزی بگم، حتماً با یکی دیگه اشتباه گرفتید. البته این دلیل نمیشه کانستراکت نتونه بهتر از اونو بسازه، شاید بتونه، شایدم نتونه، چون بازی رو ندیدم نمیتونم نظر قطعی بدم.
معجزات طبیعت هایی هستند که با آنها مأنوس نشدهایم
و طبیعت معجزهایست که با آن انس گرفتهایم
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
ای داد.. شاید اشتباهی اسم شما رو تو ذهنم برای بازی سالار سپردم.
منتهی بابت خروجی، خب الان من شروع میکنم به بازی سازی، بعد تا یک مرحله میسازم، مشکلی روی خروجی گوشی هم نیست.بعد بازی میره مرحله ی بعدی و کمی کند میشه. بعد تو مرحله 5 دیگه شاید اصلا کار هم نکنه.
البته به طور مثال عرض کردم. منظورم اینه که ممکن نمیشه که ما استارت رو بزنیم، زمانی که رسیدیم وسط کار ببینیم کار سنگینه.
یه سوال سنگین ترین بازی روی موبایل با کنستراکت رو میشناسین؟ یا کلا بازی های سنگین که ساخته شدن؟
ارسالها: 44
موضوعها: 11
تاریخ عضویت: آذر 1393
مکان: iran,teh
سپاسها: 23
16 سپاس گرفتهشده در 9 ارسال
عزیز من گفتم سالار با si2 نوشته شده
شما می تونید هر بازی رو با si2 بنویسید
حتی 3D منتها باید همون طور که مجتبی گفت بازیت رو بهیه کنی
و از نوشتن کد های نابجا جلوگیری کنی حتی تو اندروید هم مشکلی پیش نمی یاد
ارسالها: 786
موضوعها: 121
تاریخ عضویت: مرد 1393
مکان: قـــــم
سپاسها: 321
1532 سپاس گرفتهشده در 537 ارسال
بزارید یه روش بگم 100تا مرحله بسازیدم بازی سنگین نمیشه نگاه من یه بازی پلتفرمی 20 مرحله را برای گوشیم با روش خودم خروجی گرفتم نه سنگین شد و بی دون هنگ و لگ بالا آورد:
1:برای ساختن منو-راهنما-درباره ما-امتیاز برتر-شرکت سازنده و ... که مربوط به منوی گردش بازی هست فقط از یک اسپریت به عنوان بک گراند استفاده کنید اما چرا از اسپریت؟ چون میشه چند تا بک گراند را تو شئ اسپریت تو انیمشن جدید ایجاد کرد و هر اسپریت را تو لیوت دیگه میارین و اسم انیمشن اوت لیوت مثلا راهنما را بهش میدین(با یک اسپریت تمام بگکراند های که با خط قرمز نوشتم را تو انیمشن جدا ایجاد کنید و دیگر نیاز نیست تو هر لیوت یک بکگراند بیارین)
2:برای ساختن تمام اسپریت تاچ تو بازی مثل: دکمه های برگشت-بله-خیر-تایید-لغو-آیکون های منو-آیکون فروشگاه و ... که به آیکون نیاز دارن یا نوشته که فقط در بازی مورد لمس قرار می گیرندشما فقط یک اسپریت بسازید و تمام اون را تو انیمشن جدا بیارین و با UII از هم جدا کنید(بساری از حجم بازی را کم می کنه و سرعت گردش بازی هم بالا میبره)
3:سعی کنید اسپریت هاتون را که یک کار مشابه نیاز دارید انجام دهند مثل وقتی به دشمن نزدیک شیدم همه اون ها دنبالم کنند اینجور باید برای هر یک دستور بدیم ولی بجای این کار, از خانواده (Famila) استفاده کنیم تا دستور نویسیمون کاهش پیدا کنه.
4:اگر تصویری دارید که حجم اون کمی بالاست حتما اون را با برنامه های مختلف کم حجم تر کنید تا اینکه در خوده کنستراک 2 اندازش را تغییر بدین شاید اندازش تغییر کنه ولی حجمش همونه(من عکس هامو نمیزارم بیشتر از 250k بشه اگه خیلی بشه 500k اما چرا؟ چون تو گوشی زیاد ریزه کاری ها دید خوبی ندارند و اکثر عکس های تو گوشی کیفیت خودشون را حفظ می کنند)
5:سعی کنید اگر مرحله یک را طراحی کردید و کامل شد-مرحله دوم را که دستور های مشابه دارند مثل امتیاز-جون-خون-انرژی-شخصیت ها را از لیوت مرحله یک کپی بگیرید و در لیوت مرحله دو پست کنید و دستورات هم همینطور(سعی کنید فقط متغیر هاتون را که تو مرحله یک ساختید دیگر تو مراحل دیگر نسازید فقط در این لیوت جدید به هم وصل کنید تا عملکرد بازی بهتر شود تا اینکه در هر لیوت یک متغیر خواست برای امتیاز و... باشه)
6:سعی کنید اسپریت هایی که مربوط به استوپ هست مثلا پلیر ما وقتی استوپ را زد یک صفحه براش باز شه که داخل اون ادامه بازی و شروع دوباره و خروج هست برای اینکار سعی کنید از مکان(posion) استفاه کنید تا اینکه از ساختن اسپریت جدید(Crate) در این مکان مثلا اسپریت های رنگ آبی با شئ pin به صفحه استوپ چسب بزنید و در اون را به بیرون از صفحه بازی ببرین که دید نداشته باشه و چنین دسوری بدین که اگر بر روی استوپ لمس شد صفحه ی استوپ به مکان وسط بازی بیاد و اگر روی دکمه های آبی کلید شد بجای قبلی خودش بازگرده.
و......................................