مشکلی در کار با متغییر ها ؟
#11
در شی سیستم می توانید مقدار متغییر ها سراسری و لوکال رو کم یا زیاد کنی

می خواهی خشاب را بسازی مثلا  3 تا خشاب هر خشاب 10 گلوله درست گفتم تا راهنمایت کنم
  پاسخ


 سپاس شده توسط: makan parsi ، keyhan
#12
(1394/7/3، 01:20 عصر)mehrdad.ch نوشته است: در شی سیستم می توانید مقدار متغییر ها سراسری و لوکال رو کم یا زیاد کنی


می خواهی خشاب را بسازی مثلا  3 تا خشاب هر خشاب 10 گلوله درست گفتم تا راهنمایت کنم

آره ،
(و مشخصاً خیلی جاهای دیگه هم به کار میره فقط این شمارشش درست از آب دربیاد)


این یه مورد دیگست :
راهی هست که وریابل هر شی رو با وریابل کلی یکی کرد.
یا اگه بخوایم وریابل رو افزایش بدیم چی ؟ منظروم اینه که برای مثال : در وسط مرحله آیتمی به دست
میاد و با اینکه کل خشاب های ما 10 تیر است اونو 20 تیر میکنه

همچین چیزی ممکن هست ؟
(البته فعلاً همون اولی هم توضیح بدین کافیه ممنون)

-
-
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#13
خوب برای اینکار  باید چند متغییر استفاده کنید:
1- متغییری برای نگه داری ظرفیت خشاب مثلا 10(ثابت): max-bullet
2- متغییری که تعداد گلوله خشاب فعلی را ذخیره می کند: now-bullet
3- متغییری که کل تیر ها را ذخیره می کند.: all-bullet
مثلا هفت تیر  که سه تیر شلیک شده که 10 تیر دارد.

max-bullet = 7
now-bullet = 4
all-bullet =10
متغییر اولی ثابت هست . چون هفت تیر حداکثر هفت تا گلوله می گیرد.پس نباید در کل بازی تغییر کند
متغییر دومی تعداد گلوله های که در خشاب هست را نشان می دهد
متغییر سومی تعداد کل فشنگ ها رو ذخیره می کند.
وقتی تیر شلیک می شود یکی از متغییر دومی.
وقتی خشاب خالی می شود. متغییر سومی را منهای متغییر اولی می کنی ودر متغییر سومی ذخیره می کنی سپس مقدار متغییر دومی را برابر متغییر اولی می کنی

هنگام شلیک
now-bullet  = now-bullet - 1
باید در هنگام شلیک متغییر دومی چک شود که صفر نشده است اگر نشده است اجازه شلیک دارد. در غیر این صورت قسمت خشاب خالی استفاده شود.

هنگام خشاب خالی
( all-bullet  = all-bullet - (max-bullet - now-bullet
now-bullet = max-bullet
فورمول خشاب خالی یک اشکال دارد زمانی که گلوله کل از تعداد گنجایش کلی خشاب کتر باشد با عدد منفی مواجه می شوید برای اینکار باید دو زیر شرط بسازید
 اگر  all-bullet بزرگتر مساوی از max-bullet شد . فورمول بالا
در غیر این صورت
now-bullet =  all-bullet
all-bullet = 0
خوب تمام هست. رفتار تفنگ رو ندیدم اما با اون هم می توانید اسلحه رو شبیه سازی کنید. از قسمت افزونه های همین سایت دانلود کنید
  پاسخ


 سپاس شده توسط: makan parsi ، keyhan
#14
اگه بخوایم وسط بازی متغییری که تعیین کردیم رو افزایش بدیم چی ؟

مثلاً ما سرعت حرکت شی یا بازیکن رو 100 تعریف کردیم و در وسط بازی میخوایم این میزان بیشتر بشه ...

-----------------
انگار هر وقت سوال رو طرح میکنم یه چیزی هم به ذهنم میرسه :

به نظرم برای این کار بهتره اول حداکثر سرعت رو قرار بدیم  مثلاً 500 و سپس اونو محدود کنیم به سرعت 100
تنها مشکل اینجاست که این کدوم دستور در برنامه کانستراکت 2 هست؟


-
-
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#15
برنامه نویسی کانستراکت از دو بخش تشکیل شده است.
1- حالت و رویداد ( کی اکشن اجرا شود)
2- کارها و اکشن ها(چه کاری باید صورت گیر).
قسمت اول شرایط انجام اکشن - قسمت دوم کاری که باید انجام شود.
وسط بازی. می توانید از یک اسپرایت نامرئی استفاده کنید که هر وقت شی برخورد کرد به آن اسپرایت مقدار متغییر افزایش پیدا کند
  پاسخ


 سپاس شده توسط: makan parsi ، keyhan
#16
بله ، این بخشش رو متوجه هستم مشکل من داخل اینه که کدوم
دستور متغییرهای اصلی رو زیاد یا کم میکنه

هر کدوم رو بدونم کارم حل میشه.


-
-
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#17
متغییر های سراسری و متغییر های لوکال:
وارد شی سیستم شو 
بخش متغییر های سراسری و محلی globals & locals
اکشن هایی که ایکون سبز دارند
add to افزودن یک مقدار به متغییر
set values تنظیم مقدار. 
subtract from : کم کردن از مقدار متغییر
  پاسخ


 سپاس شده توسط: keyhan
#18
تنظیمات سرعت در دستورها دایرکتش - بالت و پلتفرم

قابل تغییر هستن و با کلیک کردن روی شی میشه اونا رو از بخش تنظیمات Leyout تغییر داد
--------------------------

add to افزودن یک مقدار به متغییر
set values تنظیم مقدار.
subtract from : کم کردن از مقدار متغییر

این دستورها معمولاً برای متغییرهایی که در Event Sheet به وجود میاد کاربرد
دارن اما تا جایی که من بلدم نمیشه روی تنظیمات اسپرایت ها در Leyout تاثیر بزاره


-
-
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#19
چه تنظیماتی؟
اگر می خواهی متغییر های نمونه (داخلی) متغییر هایی که در خود اسپرایت ساخته می شوند. رو تغییر بدهید
باید وارد شی اسپرایت شده و اسپرایت هم سه گزینه بالا را دارد
یادت باشه که بقیه فیلدها فقط مقدار جایگزین می شود
  پاسخ


 سپاس شده توسط: makan parsi ، keyhan
#20
سرعت رو نیمشه با اون دستورهایی که گفتید تنظیم کرد تا جایی که میدونم اونا
سرعت رو دستکاری نمی کنن
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 182 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,598 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: